ترکیه به شهروندانش درباره سفر به فرانسه هشدار داد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه ای از شهروندان این کشور خواست هنگام سفر به فرانسه از حضور در محل تجمعات اعتراضی به ویژه در پاریس خودداری نموده و در بزرگراه ها و جاده های بین شهری ملاحظات امنیتی را جدی بگیرند.

ترکیه به شهروندانش درباره سفر به فرانسه هشدار داد

در این بیانیه آمده است: حوادثی که تاکنون در شهرهای مختلف فرانسه ادامه داشته؛ بستن بزرگراه ها، ایجاد موانع، حمله به گیشه های بزرگراه ها و در مورد اخیر در روز یکم دسامبر راهپیمایی در شلوغ ترین خیابان های پاریس، ایجاد موانع، به آتش کشیدن خودروها و درگیری با نیروهای امنیتی مجددا شروع شده است.

بیانیه وزارت خارجه ترکیه در این باره می افزاید: به دلیل اعتراضات خیابانی که از 17 نوامبر ادامه دارد و شدت آن رو به افزایش است، به شهروندان ترکیه مقیم فرانسه و کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند توصیه می گردد از حضور در محل تجمعات به ویژه در پاریس و اماکن پر خطر دوری نمایند.

این در حالیست که در این اعتراضات که وارد سومین هفته خود شده است، تاکنون 3 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 850 نفر مجروح شده اند که تقریبا 150 نفر از آنان نیروهای امنیتی فرانسه هستند.

لازم به ذکر است حدود 287 هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان جلیقه زردها سازماندهی شده و روز شنبه 17 نوامبر جاری در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

بسیاری از مغازه ها و مراکز تجاری در منطقه مرکزی پاریس تعطیل و خدمات رسانی حمل و نقل عمومی مختل شده است.

4 هزار پلیس برای مقابله با اعتراضات در حال اجرا ماموریت هستند. براساس نظرسنجی ها 84 درصد مردم فرانسه از اعتراضات اخیر حمایت می نمایند.

پلیس این کشور نیز بیان کرد که در جریان این تجمعات در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه، 458 نفر بازداشت شدند.

پلیس برای مقابله با معترضانی که در اطراف خیابان شانزه لیزه پاریس تجمع نموده اند از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده نموده است.

معترضان اقدام به سوزاندن شمار بسیاری خودرو و سطل های زباله در سطح شهر پاریس نموده و با پرتاب سنگ و شیشه به سوی ماموران پلیس با آنها درگیر شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7514

به "ترکیه به شهروندانش درباره سفر به فرانسه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه به شهروندانش درباره سفر به فرانسه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید