ترافیک؛ ارمغان شاپرک

به گزارش مجله سرگرمی، فرشاد شیرزادی-خبرنگار:شهر کودک شاپرک در خیابان کم عرض برادران شهیدان محمدباقری کنار بزرگراه رسالت در جهت شرق به غرب، بعد از مترو شهید حسن باقری واقع شده است.

ترافیک؛ ارمغان شاپرک

این شهر کودک به ویژه در روزهای پنجشنبه و آدینه محدودیت های ترافیکی زیادی برای اهالی محل ایجاد می نماید. زمین این شهر کودک بیش از 3000 مترمربع مساحت دارد و با وجود چندین طبقه تجاری و یک طبقه شهربازی فقط 2 طبقه پارکینگ برای آن تعبیه شده است. این شهر کودک که 3 سال پیش و در دوره مدیریت شهری قبل تأسیس شده امروز راه خیابان شهید احدزاده و شهیدان باقری را بند آورده است. مسئول مدیریت بحران منطقه 4 می گوید: بعد از 3 سال از تأسیس این شهر کودک هنوز نمی توان معضل ترافیک را حل کرد. گزارش ما را درباره مسائل این شهر کودک و پاسخ مسئولان بخوانید.

صابر بحری، معتمد محله با ما همراه می گردد تا نگاهی به مجتمع شاپرک بیندازیم. او ضمن بازدید از قیمت های مختلف مجتمع شاپرک می گوید: اینجا قبلاً ملکی متروکه بود و اجناسی که متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بود در این مکان به فروش می رسید. اما 3 سال قبل این مجتمع ساخته شد که غیر از مزاحمت دستاوردی برای اهالی نداشته است. این روزها البته به دلیل مسائل مالی استقبال از این شهر کودک کم شده است اما همچنان در روزهای آخر هفته با مشکل پارک دوبله در 2 خیابان باریک روبه رو هستیم. شاید تنها مسائل مالی بتواند دردی از مردم دوا کند و مزاحمت ها کمتر گردد!

راننده متخلف جریمه گردد

محمدرضا کرجی، ساکن خیابان شهید احدزاده است. این خیابان به موازات بزرگراه رسالت و بین دو خیابان ملک لو و بزرگراه رسالت واقع شده است. کرجی می گوید: عصرهای پنجشنبه و آدینه نمی توان در این خیابان باریک به قول معروف تکان خورد. بسیاری مواقع که می خواهیم خودرو خود را از خانه خارج کنیم نمی توانیم و می بینیم که یکی از مشتریان این مجموعه روی پل ما پارک نموده اند. معمولاً پلیس هدایت و رانندگی هم به این کوچه فرعی نمی آید تا رانندگان را جریمه کند. قدر مسلم این رانندگان باید جریمه شوند.

کوشش بی خاتمه

وارد مجموعه شاپرک می شویم. می خواهیم با مدیر این ساختمان بزرگ ملاقات کنیم ولی هرچه کوشش می کنیم به در بسته می خوریم. این ساختمان بزرگ تنها 2 طبقه پارکینگ دارد و 5 طبقه آن هم روی زمین بنا شده است. طبقه اول و دوم مختص فروش کالاهای کودک است و طبقه سوم به شهربازی اختصاص یافته است. چندین باب مغازه فست فود هم در این ساختمان وجود دارد که به شلوغی هرچه بیشتر این محیط می افزاید. این ساختمان مملو از فروشگاه و غرفه های مختلف است و تنها 2 طبقه پارکینگ دارد. علی اکبر ناجیان، صاحب یکی از مغازه های این مجموعه می گوید: این ساختمان باید دست کم 4 طبقه پارکینگ می داشت. مسلماً 2 طبقه پارکینگ کوچک کفاف این همه خودرو را نمی دهد.

محمدعلی فیاض -جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 4

نباید مجوز می دادند

محمدعلی فیاض، جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 4 می گوید: این ساختمان اصولاً نباید مجوز ساخت می گرفت ولی اکنون که مجوز برایش صادر و ساخته شده نمی توان کاری کرد. خبری نشنیده ام که شهرداری و قوه قضاییه اخطاری به مسئولان این ساختمان داده باشند. آنها بیمه و مالیات می پردازند و به طور قانونی به فعالیت خود ادامه می دهند. تنهاکاری که ما تاکنون توانسته ایم انجام دهیم این است که با یاری معاونت حمل ونقل وترافیک به خیابان های برادران شهید محمد باقری و شهید احدزاده مأمور بفرستیم و با یاری پلیس هدایت و رانندگی تردد را در این 2 خیابان تسهیل کنیم. یکی دیگر از اقدام های مثمرثمر ما این بود که از بزرگراه رسالت نمی توان وارد خیابان باریک برادران شهید محمد باقری شد تا به حجم ترافیک در این محدوده افزوده گردد. ما این خیابان را ورود ممنوع نموده ایم اما باز هم مسائل به طور عمده رفع نشده است.

شاید مصلحت در کار بود!

فیاض ادامه می دهد: ابتدای خیابان برادران شهید محمد باقری بسته شده ولی باز هم خودروهایی را می بینیم که تخلف می نمایند و از این راستا وارد شهر کودک می شوند و ترافیک ایجاد می نمایند. این ترافیک بعد از مترو علم وصنعت بیشتر خودش را نشان می دهد. خانه من درست در خیابان عزیزی است و هرگاه عصرها می خواهم به خانه بازگردم به هیچ عنوان تردد از راستا خیابان احدزاده را انتخاب نمی کنم. در واقع هر بار سعی می کنم گذرم به این خیابان نیفتد چون بدون تردید در ترافیکش گیر خواهم کرد. این شهر کودک در یک خیابان و کوچه فرعی نباید ساخته می شد و قصور و کوتاهی از مدیریت شهری قبلی است. این شهر کودک حتی گاهی خدمات ایمنی و رفاهی را نیز کند می نماید. در یک کلام یا نباید به این مجموعه مجوز ساخت می دادند یا حالا که داده اند باید با مسائلش کنار بیایند. مدیر این مجموعه نیز مانند دیگر مدیران دنبال سود و منفعت خودش است و نمی توان اکنون به او خرده ای گرفت. یکی از بهترین کارهای ممکن این بود که خیابان شهیدان محمد باقری یکطرفه بگردد. یک اکیپ پلیس تا جایی که اطلاع دارم به ویژه روزهای پنجشنبه و آدینه این محدوده را کنترل می نماید. بعید می دانم که بتوان تدبیری اندیشید تا ترافیک این محله کمتر گردد. البته استقبال از شهربازی کمتر از فروش اجناس کودک است. از سوی دیگر نیز اجازه ورودی به این مجموعه را از بزرگراه رسالت نداده اند و حتماً این اقدام نیز با مصلحت همراه بوده است.

  • 3 سال قبل این مجتمع ساخته شد که غیر از مزاحمت، دستاوردی برای اهالی نداشته است. همچنان در روزهای آخر هفته با مشکل پارک دوبله در 2 خیابان باریک روبه رو هستیم

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55954

به "ترافیک؛ ارمغان شاپرک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترافیک؛ ارمغان شاپرک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید