تاسیسات آبی منصورآباد در شیراز در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا/ براساس گزارش های منتشر گشته، تاسیسات آبی منصورآباد در شیراز در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

تاسیسات آبی منصورآباد در شیراز در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید

سید مجتبی علوی اردکانی، مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: این مصوبه در نامه ای از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار فارس ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این ابلاغیه آمد که ثبت ملی تأسیسات آبی منصورآباد شیراز در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در لیست آثار ملی و لیست های ذیربط اجرا شده است.

مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس از این اثر حفاظت خواهد نمود و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن گردد، خلاف قانون و جرم محسوب شده و مرتکب مشمول مجازات قانونی خواهد شد.

علوی ضمن دعوت از شهروندان شیراز بویژه ساکنان اطراف این اثر برای یاری به حفظ و نگهداری آن گفت: این آثار به نوعی نمادهای تاریخی شهر شیراز بشمار می روند و باید همه در حفاظت از آنها مشارکت داشته باشیم.

این مقام مسئول گفت که هر گونه بازسازی، بازسازی و تعمیر اماکن ثبتی تاریخی باید صرفا با نظارت و تایید کارشناسان و متخصصان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164438

به "تاسیسات آبی منصورآباد در شیراز در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیسات آبی منصورآباد در شیراز در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید