بی اعتمادی و ناآشنایی چالش های اصلی استفاده از هوش مصنوعی
به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، بر همین اساس مشتریان بازار خدمات متنوع کسب و کار هنوز اطلاع ندارند که استفاده از هوش مصنوعی تا چه حد تعاملات تجاری آنها را بهتر می نماید و بر میزان بهره وری و کارآیی شرکت های تجاری می افزاید.

تحقیق یادشده که با مشارکت حدود 5000 مشتری و مصرف نماینده خدمات بازار کسب و کار در نقاط مختلف دنیا اجرا شده، نشان می دهد 68 درصد از پاسخ دهندگان بر این باور بوده اند که سازمان ها باید بیش از آنچه که بر طبق قانون به مشتریان خود متعهد هستند، برای انجام تعهدات قانونی و اخلاقی خود بکوشند، ولی 65 درصد از آنها تصریح نموده اند که مشتریان در این زمینه به اندازه کافی به شرکت های تجاری اعتماد ندارند و همین مساله موجب می گردد که کاربران در زمینه استفاده از فناوری های جدید نیز تردید و دودلی به خرج دهند.
بر همین اساس کمتر از 40 درصد مشتریان بر این باورند که استفاده از هوش مصنوعی باعث ارتقای کسب و کارها می گردد و کمتر از 30 درصد آنها معتقدند که کاربرد هوش مصنوعی باعث تسهیل پیشبرد فرایندهای تجاری می گردد. بیش از یک سوم پاسخ دهندگان از اینکه ماشین های هوشمند امور شغلی آنها را انجام دهند اظهار نگرانی نموده اند و 27 درصد هم گفته اند افزایش استفاده از ربات ها و اسارت بشر توسط آنها را یک مشکل جدی تلقی می نمایند.
53 درصد مشتریان خدمات شرکت های تجاری و فناوری گفته اند که ماشین های هوش مصنوعی نمی توانند تصمیمات بی طرفانه و غیرمغرضانه بگیرند و این کار را بر مبنای اغراض و تمایلات فردی انجام می دهند که سیستم مذکور را طراحی نموده است. 70 درصد افراد هم گفته اند ترجیح می دهند به جای سیستم های هوش مصنوعی با انسان ها تعامل داشته باشند. در نهایت 86 درصد افراد گفته اند برای تصمیم گیری های حیاتی مربوط به مرگ و زندگی ترجیح می دهند انسان ها و نه ربات ها برایشان تصمیم بگیرند.
منبع: خبرگزاری مهرdorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما