به کارگیری ظرفیت تجار مسلمان جهت توسعه فرهنگی و مالی منطقه ها آزاد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه مالی در نشست با فعالین مالی و فرهنگی کشور، بر ایجاد پیوست فرهنگی در فعالیت های مالی و جذب سرمایه گذاران مسلمان تاکید نمود.

به کارگیری ظرفیت تجار مسلمان جهت توسعه فرهنگی و مالی منطقه ها آزاد

به گزارش شورای عالی خانه منطقه ها آزاد تجاری، سعید محمد امروز یکشنبه (30 مردادماه) در نشست سیاست گذاری کنفرانس بین المللی فعالان فرهنگی مالی دنیا اسلام با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی در عرصه مالی، گفت: فعالیت های مالی به گونه ای است که توقف ناپذیر بوده و فعالیت ها در این حوزه انجام می گردد اما امروز ضرورت دارد تا به فعالیت های مالی، رنگ و بوی فرهنگی داده گردد که متأسفانه این حوزه در کشور متولی ندارد.

وی اضافه کرد: امروز کشورهای اسلامی یک بستر مناسب هستند تا بتوان فرهنگ را در حوزه اقتصاد نیز ترویج کرد. مشخصه اصلی توسعه این امر حوزه گردشگری است و باید به سمت گردشگری فرهنگی پیش رفت.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: جام دنیای قطر فرصتی است تا با برنامه ریزی مناسب، گردشگری فرهنگی خوبی را توسعه داد. اگر بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که خانواده ها به راحتی سرگرمی داشته باشند، قطعاً گردشگران زیادی به ایران خواهند آمد و در همین بستر هم می توان دست آوردهای مالی داشت و هم مسائل فرهنگی را ترویج کرد.

سعید محمد اعلام نمود: موضوع دیگر در گردشگری در حوزه تحصیلات عالی است که این نیز منجر به توسعه فرهنگ و تبلیغ مثبت برای کشور باشد. این موارد جنبه های زیادی دارد که می تواند برای کشور دست آوردهای زیادی داشته باشد. همه این موارد احتیاج به هم افزایی و همکاری دارد تا بتوان بسترهای لازم را برای توسعه این قبیل از گردشگری ها فراهم کرد.

وی اضافه کرد: امروز منطقه ها آزاد ظرفیت های خوبی دارند تا سرمایه گذاران حوزه فرهنگی به این سمت سوق پیدا نمایند و مشخصاً مشوق های خوبی نیز در این عرصه وجود دارد. عدم احتیاج به دریافت ویزا، امکان بهره گیری از نیروی خارجی و مساله مالیات از جمله مشوق هایی است که می تواند به یاری سرمایه گذاران آید.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه مالی با بیان این که امروز تجار مسلمان علاقه زیادی دارند تا در حوزه فرهنگی فعالیت نمایند، گفت: با معرفی ظرفیت ها، همکاری خوبی در حوزه سرمایه گذاری می تواند صورت گیرد. ایده خوب و بدیعی در دستور کار قرار گرفته است و باید تا بهمن ماه وارد عرصه اجرا شویم تا سریع تر نتایج ملموس این طرح در دسترس قرار گیرد. خروجی مطلوب اولویت مجموعه منطقه ها آزاد است و در این راستا نیز حرکت خواهیم داشت.

سعید محمد توضیح داد: امروز باید برندسازی اسلامی یک رویه باشد تا بتوان در حوزه های مختلف عملکرد خوبی داشت. در حوزه غذا به خوبی برند حلال نهادینه شده است و این فرایند باید در حوزه پوشاک و سایر زمینه ها نیز ایجاد گردد.

در اقتصاد در پی کنشگران فرهنگی هستیم

بعلاوه در این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی با اشاره به این که در اقتصاد در پی کنشگران فرهنگی هستیم، گفت: ما در پی افرادی هستیم که می خواهند مولفه های اسلام ناب را پیاده سازی نمایند. پیدا کردن چنین افرادی در دنیا اسلام هدف ماست و این قشر در دنیا کم نیستند. این چهره ها در کشورهای مسلمان به وفور پیدا می شوند و قصد داریم بر همین اساس فعالان و تجار کشورهای جبهه مقاومت را به یکدیگر متصل کنیم.

مهدی حسین زاده اضافه کرد: هدف تشکیل یک شبکه قوی اسلامی و تجاری است و با تشکیل این شبکه می توان به اهداف خود در عرصه تجاری نزدیک شد. نمونه این اقدام در مالزی اجرا شده است و چندین سال است که تجار مسلمان در آن منطقه جمع می شوند اما هدف ما امروز علاوه بر اسلامی بودن، مقابله با تحریم های ظالمانه غرب نیز است.

حسین زاده توضیح داد: منطقه ها آزاد تسهیلگر هستند و به همین دلیل است که موانع اداری کم تری دارند، منطقه ها آزاد در پی اجرایی کردن این طرح هستند. هدف تجمیع اشخاص است و دولت ها در این عرصه کم تر دخیل خواهند بود. امروز ظرفیت های زیادی در کشورهای مختلف دنیا و حتی اروپا وجود دارد که باید از این اشخاص و ظرفیت ها به برترین شکل استفاده کرد.

وی اعلام نمود: ما به رویداد جام دنیای نیز توجه داریم و در منطقه آزاد کیش کوشش می گردد تا هتل های پنج ستاره و زمین های هیبریدی آماده شوند تا از این عرصه نیز استفاده گردد. پس از این رویداد به سمت جذب تجار مسلمان خواهیم رفت که تفکر آن ها نزدیک به جبهه مقاومت است. فعالان مالی شناخته شده هستند و کوشش می گردد تا همکاری خوبی با این افراد شکل گیرد. ما در مرحله اول در پی جذب سرمایه گذاران مسلمان هستیم اما اگر این رویه به شکل گیری ساختار ختم گردد، می تواند کارکرد بهتری داشته باشد. منطقه ها آزاد در ایران شکلی متفاوت دارند و برنامه در بعضی حوزه ها در گذشته وجود نداشته است و امروز قصد داریم با برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاران مسلمان این حوزه ها را ساماندهی کرد.

لازم به ذکر است؛ در این نشست مقرر شد تا به صورت ماهانه جلساتی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی در فعالیت های مالی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164393

به "به کارگیری ظرفیت تجار مسلمان جهت توسعه فرهنگی و مالی منطقه ها آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کارگیری ظرفیت تجار مسلمان جهت توسعه فرهنگی و مالی منطقه ها آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید