بهترین منطقه استانبول برای اقامت

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین منطقه استانبول برای اقامت کدام است؟

استانبول عظیم ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و تاریخی این کشور است. در واقع استانبول با داشتن تاریخی غنی، مشهورترین شهر ترکیه است که توسط تنگه بسفر به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می گردد. استانبول برای دوستداران تاریخ، معماری زیبا، خرید و البته غذاهای لذیذ و متنوع شهری کامل است. اگر شما هم تصمیم سفر به استانبول زیبا و دوست داشتنی را گرفته اید، و اگر بلیط هواپیما استانبول را خریداری نموده اید، در مرحله بعد باید به دنبال مکانی برای محل اقامت خود باشید تا آسوده خیال به این شهر سفر کنید. اما قبل از انتخاب هتل برای محل اقامتتان در استانبول، بهتر است تا با محله های استانبول آشنایی داشته باشید و با توجه به احتیاج خود از سفر، بهترین منطقه استانبول برای اقامت را انتخاب نمایید. تصمیم درست برای اقامت در استانبول یکی از ضروریات سفر به این شهر است، چرا که این شهر بسیار عظیم است. ما در این مطلب شما را برای دریافت بهترین تصمیم برای رزرو هتل در استانبول کمک می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین منطقه استانبول برای اقامت

قطعا کسانی که برای بار اول به استانبول سفر می نمایند و با این شهر آشنایی کامل ندارند، باید زمان زیادی را صرف نمایند تا بهترین منطقه برای اقامت در استانبول را پیدا نمایند. اما این مطلب برگرفته از تجربه های مسافرانی است که بارها به این شهر سفر نموده اند و با استانبول آشنایی کامل دارند. در این مطلب با 6 محله از بهترین محله های استانبول برای رزرو هتل آشنا خواهید شد.

کدام منطقه را برای اقامت در استانبول انتخاب کنم؟

قبل از هر اقدامی در نقشه زیر می توانید تمامی محله های استانبول را که می خواهیم درباره آن ها با شما صحبت کنیم را مشاهده نمایید:

همانطور که پیشتر هم گفتیم، استانبول شهر بسیار عظیمی است و محله های بسیاری برای اقامت در این شهر وجود دارد که هر کدام مزایای خود را دارند.

در لیست زیر می توانید با توجه به هدف خود از سفر به استانبول یکی از مناطق استانبول را برای سفر انتخاب کنید:

  • بهترین منطقه استانبول برای اقامت در هتل های لوکس: منطقه تکسیم (تقسیم) و بشیکتاش
  • بهترین منطقه استانبول برای اقامت در هتل های خانوادگی: منطقه گرند بازار
  • بهترین منطقه استانبول برای اقامت در هتل های ارزان: منطقه کاراکوی
  • بهترین منطقه استانبول برای اقامت در نزدیکی مراکز خرید: منطقه گرند بازار
  • بهترین منطقه استانبول برای اقامت دوستداران تفریحات شبانه: منطقه گالاتا و بشیکتاش

1. اقامت در منطقه سلطان احمد استانبول (شهر قدیمی استانبول)

منطقه سلطان احمد معروف ترین محله استانبول است. این محله قلب تاریخی و فرهنگی استانبول و بهترین منطقه استانبول برای اقامت دوستداران جاذبه های فرهنگی و تاریخی است چرا که تمامی مهم ترین جاهای دیدنی استانبول در منطقه سلطان احمد قرار دارند.

اگر برای اولین بار است که به استانبول سفر می کنید و می خواهید که از مهم ترین جاذبه های گردشگری آن مانند موزه و مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، باسیلیکا سیسترن و … دیدن کنید، حتما در یکی از هتل های منطقه سلطان احمد اقامت کنید. منطقه سلطان احمد به بازار عظیم استانبول و بازار ادویه فروشان استانبول نیز نزدیک است. بنابراین با اقامت در این محله علاوه بر اینکه به جاذبه های گردشگری استانبول دسترسی بسیار راحتی دارید، مغازه ها، رستوران ها و کافه های بسیاری هم در اطرافتان وجود دارد.

اما باید بگوییم منطقه سلطان احمد برای اقامت کسانی که دوستدار تفریحات شبانه هستند، منطقه مناسبی نیست و بعد از غروب آفتاب در آرامش و سکوت فرو می رود. که البته این سکوت برای کسانی که آرامش را دوست دارند یکی از مزایای اقامت در محله سلطان احمد محسوب می گردد.

بهترین هتل ها برای اقامت در منطقه سلطان احمد استانبول

در منطقه سلطان احمد استانبول هتل های بسیاری برای اقامت وجود دارد که در زیر می توانید آن ها را با توجه به قیمت مشاهده کنید:

بهترین هتل های لوکس منطقه سلطان احمد استانبول:
  • هتل وایت هاوس استانبول (White House Hotel Istanbul)
  • هتل گلدن رویال استانبول (Golden Istanbul Royal Hotel)
  • هتل آمیرا استانبول (Hotel Amira Istanbul)
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه سلطان احمد استانبول:
  • هتل سلین استانبول (Celine Hotel)
  • هتل کالیون استانبول (Kalyon Hotel Istanbul)
بهترین هتل های ارزان منطقه سلطان احمد استانبول:
  • هتل باسیلوس استانبول (Basileus Hotel)
  • هتل اوتانتیک استانبول (Otantik Guesthouse)

2. اقامت در منطقه گرند بازار استانبول (کاپالی چارشی)

مطمئنا قبلا درباره بازار عظیم استانبول (یکی از قدیمی ترین بازارهای دنیا) شنیده اید! بازار عظیم استانبول علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که در سفر به استانبول حتما باید از آن دیدن کنید، با داشتن مغازه های متنوع و فراوان برای خرید شیرینی ترکی، چای، لباس، سوغاتی و فروشنده هایی که آماده چانه زدن با شما هستند، مهم ترین مرکز خرید استانبول نیز به شمار می رود.

بنابراین اگر برای خرید به استانبول سفر می کنید، پیشنهاد ما به شما اقامت در این منطقه استانبول است. علاوه بر این منطقه گرند بازار استانبول برای اقامت با خانواده نیز بسیار مناسب است.

بهترین هتل ها برای اقامت در منطقه گرند بازار استانبول

در منطقه گرند بازار استانبول هتل های بسیاری برای اقامتِ هر نوع مسافری وجود دارد. از بهترین هتل های منطقه گرند بازار استانبول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بهترین هتل های لوکس منطقه گرند بازار استانبول:
  • هتل آنتیک استانبول (Antik Hotel Istanbul)
  • هتل یورو دیزاین استانبول (Euro Design Hotel)
  • هتل سورا دیزاین استانبول (Sura Design Hotel & Suites)
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه گرند بازار استانبول:
  • هتل کنت استانبول (Kent Hotel Istanbul)
  • هتل پریمرو استانبول (Primero Hotel)
بهترین هتل های ارزان منطقه گرند بازار استانبول:
  • هتل آرت سیتی استانبول (Art City)
  • هتل ددم استانبول (Istanbul Dedem)
  • هتل المنت استانبول (Element Suites)

3. اقامت در منطقه گالاتا استانبول

اگر در اینترنت برای رزرو هتل استانبول جستجو نموده باشید، قطعا با نام بی اوئلو (Beyoğlu) روبرو شده اید. بی اوئلو در حقیقت منطقه بسیار وسیعی در استانبول است که شامل مناطق کوچکتری مثل گالاتا (Galata)، کاراکوی (Karaköy) و تکسیم (Taksim) می گردد. در ادامه به آنالیز جداگانه این مناطق می پردازیم، چرا که هر یک از این مناطق خود به اندازه کافی عظیم هستند تا جداگانه در موردشان صحبت کنیم.

گالاتا منطقه ای از استانبول است که می توانید در میان خیابان های سنگفرش آن قدم بزنید و از دیدن ساختمان های زیبا و تفریحات شبانه آن لذت ببرید. مهم ترین نقطه برجسته این محله، برج گالاتا است. اطراف برج گالاتا استانبول انواع رستوران ها، انواع مغازه ها از جمله مغازه های سوغاتی فروشی، آبمیوه فروشی و بسیاری مغازه های دیگر به چشم می خورد. علاوه بر این از محله گالاتا تا خیابان معروف تکسیم و پل گالاتا تنها به اندازه چند دقیقه پیاده روی فاصله است. مطمئن باشید اگر به این منطقه از استابول بروید به اندازه کافی سرگرمی خواهید داشت.

بهترین هتل ها برای اقامت در منطقه گالاتا استانبول

در منطقه گالاتا استانبول بهترین هتل های ترکی را می توانید پیدا کنید. از بهترین هتل های منطقه گالاتا استانبول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بهترین هتل های لوکس منطقه گالاتا استانبول:
  • هتل دکاموندو استانبول (Hotel DeCamondo)
  • هتل پرا پالاس استانبول (Pera Palace Hotel)
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه گالاتا استانبول:
  • هتل اینکلوسیف گالاتا استانبول (Mansion Gorki)
  • هتل آرت نوویو پرا (Art Nouveau Pera)
بهترین هتل های ارزان منطقه گالاتا استانبول:
  • هتل مستو گالاتا استانبول (Mesto Galata)

4. اقامت در منطقه کاراکوی استانبول

منطقه کاراکوی استانبول هم در همسایگی بی اوئلو واقع شده است و یکی از جذاب ترین مناطق استانبول است. این منطقه مملو از کافه ها، تراس های روباز و مغازه های کوچک است. کاراکوی زمانی یکی از مهم ترین بنادر استانبول محسوب می شد. منطقه کاراکوی درست در نزدیکی گلدن هورن استانبول واقع شده است. از این بندر می توانید سوار کشتی شوید و به منطقه آسیایی استانبول سفر کنید.

همچنین در این منطقه رستوران های متعدد ترکی و بین المللی وجود دارد که در آن ها انواع غذاها سرو می گردد. اگر با بودجه کم سفر می کنید و دوست دارید سفرتان به استانبول کم هزینه باشد کاراکوی بهترین منطقه استانبول برای اقامت است. ارزانترین هتل های استانبول و هاستل های استانبول را می توانید در منطقه کاراکوی پیدا کنید. البته نگران نباشید اگر به دنبال هتل های لوکس و یا با هزینه متوسط در منطقه کاراکوی باشید هم با مشکل روبرو نخواهید شد. در این منطقه انواع هتل ها را می توانید پیدا کنید.

اگر به منطقه کاراکوی رفتید و یا در این منطقه اقامت کردید، بازدید از موزه هنر مدرن استانبول را نباید فراموش کنید!

بهترین هتل ها برای اقامت در منطقه کاراکوی استانبول

اگر فکر می کنید با توجه به هدفی که از سفر به استانبول دارید، منطقه کاراکوی بهترین منطقه استانبول برای اقامت شما محسوب می گردد پیشنهاد ما به شما اقامت در یکی از هتل های زیر است:

بهترین هتل های لوکس منطقه کاراکوی استانبول:
  • هاوس والوت کاراکوی استانبول (The House Vault Karaköy)
  • هتل وینگز استانبول (The Wings Hotel Istanbul)
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه کاراکوی استانبول:
  • هتل آدا کاراکوی استانبول (Ada Karaköy)
  • هتل رویال توپخانه استانبول (Royal Tophane)
بهترین هتل های ارزان منطقه کاراکوی استانبول:
  • هتل پرادایس استانبول (Peradise Hotel)
  • هتل پورتوس هاوس استانبول (Portus House)

5. اقامت در منطقه تکسیم استانبول

منطقه تاکسیم استانبول که بیشتر مردم ایران آن را با نام تکسیم و تقسیم می شناسند، بهترین منطقه استانبول برای اقامت دوستداران سفرهای لوکس و پر هزینه است. البته این بدان معنی نیست که با وجود هتل های زنجیره ای و مشهوری مانند هتل حیات یا هتل هیلتون در منطقه تکسیم استانبول، کسانی که با بودجه کمتر سفر می نمایند نمی توانند در این منطقه اقامت داشته باشند.

علاوه بر اهمیت میدان تکسیم یکی دیگر از نقاطی که در منطقه تکسیم استانبول اهمیت دارد، خیابان استقلال است که همه آن را با عنوان شلوغ ترین و پر جنب و جوش ترین خیابان استانبول می شناسند. یکی از بهترین ویژگی های منطقه تکسیم استانبول دسترسی سریع و آسان آن به مناطق دیگر استانبول است. برای مثال برای دیدن جاذبه های شهر استانبول، با تراموا و وسایل نقلیه عمومی می توانید خود را به راحتی به محله سلطان احمد برسانید.

بهترین هتل ها برای اقامت در منطقه تکسیم استانبول

اگر مانند بسیاری دیگر از گردشگران در سفر به استانبول می خواهید در منطقه تکسیم اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما اقامت در یکی از هتل های زیر است:

بهترین هتل های لوکس منطقه تکسیم استانبول:
  • هتل پوینت تکسیم استانبول (Point Hotel Taksim)
  • هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول (Titanic City Taksim)
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه تکسیم استانبول:
  • هتل پرادیز استانبول (Peradays)
  • هتل سامتایمز تکسیم استانبول (Sometimes Hotel)
بهترین هتل های ارزان منطقه کاراکوی استانبول:
  • هتل تی- اسکوئر رزیدنس استانبول (T-Square Residence)

6. اقامت در منطقه بشیکتاش و شیشلی استانبول

منطقه بشیکتاش استانبول بخشی از منطقه عظیم تری به نام شیشلی در استانبول است. منطقه بشیکتاش به تنگه بسفر بسیار نزدیک است، بنابراین می توانید از پیاده روی در کنار آب لذت ببرید و آب میوه های لذیذ فروشنده های خیابانی را امتحان کنید.

علاوه بر این برای بازدید از کاخ دلما باغچه در بخش آسیایی استانبول می توانید در بشیکتاش سوار کشتی شوید و خود را به سرعت به آنجا برسانید. همه نوع رستوران، دکه های مواد غذایی خیابانی، کافه و حتی یک بازار ماهی فروشان در این منطقه وجود دارد. خلاصه بگوییم که با قدم زدن در خیابان های کوچک بشیکتاش و امتحان کردن غذاها و شیرینی های این منطقه، به هیچ وجه احساس خستگی نخواهید کرد.

بهترین هتل ها برای اقامت در منطقه بشیکتاش استانبول

علاوه بر مواردی که گفته شد، بشیکتاش به دلیل داشتن هتل های لوکس متعدد و مشهور، بسیار شناخته شده است، در سفر به استانبول اگر تصمیم دارید در این محله اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما اقامت در یکی از هتل های زیر است:

بهترین هتل های لوکس منطقه بشیکتاش استانبول:
  • هتل فور سیزن بسفروس استانبول (Four Seasons Hotel Istanbul At The Bosphorus)
  • هتل دبلیو استانبول (W Istanbul hotel)
  • هتل دیوان استانبول (Divan Istanbul Hotel)
بهترین هتل ها با هزینه متوسط منطقه بشیکتاش استانبول:
  • هتل مرکور استابول سیتی بسفورس (Mercure Istanbul City Bosphorus Hotel)
  • هتل مانا بوتیک استانبول (Manna Boutique Hotel)
بهترین هتل های ارزان منطقه بشیکتاش استانبول:
  • هتل لیندن هاوسس استانبول (Linden Houses)
  • هتل هات بوجت استانبول (Hot Budget)

بهترین هتل آپارتمان های استانبول

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر هم دوست دارید، جایی که اقامت دارید حس و حال خانه خودتان را داشته باشد و یا به صورت گروهی و یا با خانواده سفر می کنید، جستجوی هتل آپارتمان در استانبول می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت در این شهر باشد.

خوشبختانه استانبول از آن دسته شهرهایی است که انواع هتل آپارتمان را می توانید در آن پیدا کنید. در ادامه بهترین هتل آپارتمان های استانبول را به شما معرفی می کنیم:

بهترین هتل آپارتمان های لوکس استانبول:
  • هتل کیو سوئیت این اولد سیتی استانبول (Q Suite in Old City Istanbul)
  • هتل فرانت آف سی ویو آپارتمنتز سلطان احمد استانبول (Front of SEA View Apartments Sultanahmet)
بهترین هتل آپارتمان های استانبول با هزینه متوسط:
  • هتل آپارتمنت پنت هاوس استانبول (Apartment Penthouse)
  • هتل مدوسا سوئیت 2 استانبول (Medusa Suit 2)
بهترین هتل آپارتمان های ارزان استانبول:
  • هتل بیازیت کوارتر استانبول (Beyazit Quarter House)
  • پرایویت هتل روم استانبول (Private Hotel Room)

در این مطلب تعدادی از بهترین هتل های استانبول و تعدادی از بهترین مناطق آن را برای اقامت شما در این شهر زیبا معرفی کردیم، چنانچه قصد رزرو هتل های دیگر استانبول را دارید می توانید همین حالا به وسیله صفحه رزرو هتل در خبرنگاران اقدام نمایید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

blogpo.ir: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: فلای تودی
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109509

به "بهترین منطقه استانبول برای اقامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین منطقه استانبول برای اقامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید