بهترین مقاصد آسیایی برای سفرهای خانوادگی کجاست؟

به گزارش مجله سرگرمی، کشورهای آسیایی دارای انواع و اقسام تنوع از نظر گردشگری و مکان های دیدنی می باشند؛ از مکان های تفریحی لوکس و مدرن در سنگاپور و دبی گرفته تا سواحل چشم نواز و دیدنی پوکت تایلند و بالی اندونزی. خبرنگاران در این مطلب لیستی از برترین اماکن در آسیا برای سفر خانوادگی را معرفی نموده است؛ پس با ما همراه باشید.

بهترین مقاصد آسیایی برای سفرهای خانوادگی کجاست؟

آسیا، بزرگترین قاره جهان، برای مسافرانی با سلیقه های مختلف جاذبه های زیادی برای ارائه دارد. از چشم اندازهای فوق العاده و سواحل زیبا تا شهرهای دوست داشتنی مدرن و مکان هایی با میراث فرهنگی غنی همه را می توانید در کشورهای آسیایی پیدا کنید. اگر قصد دارید سفر خانوادگی به کشورهای آسیایی بروید و مرددید که کدام شهر را انتخاب کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید!

سنگاپور

اولین کشور مناسب تعطیلات خانوادگی در لیست ما، سنگاپور است. سنگاپور با داشتن هتل های متعدد، سیستم حمل و نقل مدرن و کارآمد، گزینه های فراوان برای غذا خوردن و جاذبه های دیدنی بسیار زیاد یک مقصد مورد علاقه برای سفرهای خانوادگی در قاره پهناور آسیا است. سواحل سنگاپور شاید جزو بهترین سواحل آسیا نباشند اما اکثر هتل های آن استخر دارند و شما می توانید روی شن های جزیره سنتوزا (سنتوزا Island) و پارک ایست کوست (East Coast Park) قدم بزنید و سفرهایی به سواحل جذاب و دیدنی مثل لازاریوس، سنت جان و پولیو اوبین داشته باشید.

در سنگاپور می توانید از سنگاپور فلایر (سنگاپور Flyer) و مجسمه های نمادین مرلین در پارک مرلین دیدن کنید و ساختمان های مذهبی رنگارنگ و متنوع، مثل معبد اثر دندان مقدس بودا (Buddha Tooth Relic Temple)، مسجد سلطان و معبد سری ماریامان (Sri Mariamman) را مشاهده نمایید و گشت و گذاری هم در جاهایی مثل مک ریچی، باغ های گیاه شناسی سنگاپور، سلسله کوههای جنوبی (Southern Ridges) و منطقه حفاظت شده طبیعی بوکیت تیماه (Bukit Timah Nature Reserve) داشته باشید. در سفر خانوادگی به سنگاپور حتما برای لذت بچه ها، سری به سوپر درخت های گاردنز بای د بی (Gardens by the Bay) بزنید. در سنگاپور تعداد زیادی موزه هم وجود دارند که باعث تحریک حس کنجکاوی شما می شوند. در نایت سافاری هیجان انگیز سنگاپور می توانید پادشاهی حیوانات شبانه را ببینید و لذت ببرید.

سنگاپور در واقع همه آنچه در چنته دارد را با تم پارک ها و فعالیت های فراوان سرگرم نماینده در سنتوزا آیلند برای خانواده ها عرضه نموده است. در یونیورسال استودیوی سنگاپور از سواری با تم فیلم ها و نمایش های هالیوودی لذت ببرید و از نمایشگاه های باتر فلای پارک و اینسکت کینگدام دیدن کنید، لوژ سواری کنید و غرق مناظری شوید که از برج تایگر اسکای تاور می بینید و با دیدن مرلین غول پیکر حیرت زده شوید و در فورت سیلوسو (قلعه سیلوسو) به زمان گذشته سفر کنید. بچه ها ماجراجو و عاشق هیجان حتما عاشق مگازیپ ادونچر پارک و کیدزانیای سنگاپور می شوند که برای خردسالان هم مکان ایده آلی می باشد.

اطلاعات بیشتر: راهنمای سفر به سنگاپور

پوکت تایلند

مقصد بعدی مناسب سفرهای خانوادگی در قاره آسیا، جزیره پوکت در کشور تایلند است. پوکت بزرگ ترین جزیره تایلند محسوب می گردد که غالبا در اکثر لیست های مربوط به جزایر دیدنی جهان، قرار گرفته است. در پوکت جزایر زیادی مطابق با هر سلیقه ای وجود دارند. فرقی نمی نماید که شما و خانواده تان به دنبال یک ساحل پهناور با امکانات بسیار هستید یا دوست دارید در جایی خلوت تر و دور از جمعیت اقامت داشته باشید، سواحل پوکت هر نوع نیازی را برطرف می نمایند. پارک آبی اسپلش جانگل (Splash Jungle) مکانی ایده ال برای لذت بردن از تفریحات آبی بدون وجود شن و ماسه می باشد. همچنین در پوکت می توانید سفرهای زیادی با قایق به جزایر نزدیک داشته باشید. رستوران های زیادی در این جزیره زیبا وجود دارند که غذاهای سنتی تایلند و انواع غذاهای بین المللی را سرو می نمایند و همینطور هتل های متعدد (که تعداد زیادی از آنها استخر شنا هم دارند) و مجموعه ای از جاذبه های دیدنی و تفریحی که همگی موجب شده است که پوکت تایلند به مکانی مورد علاقه برای توریست ها تبدیل گردد.

موزه پوکت تریکی مطمئنا جایی است که از بازدید آن احساس رضایت می کنید. در دینو پارک هم می توانید یک دور مینی گلف بازی کنید و از آن لذت ببرید. در اکواریوم پوکت، بچه ها مخصوصا با دیدن ردیفی از موجودات آبزی هیجان زده می شوند و می توانند در پارک پرندگان پوکت با مخلوقات رنگارنگ پرنده آشنا شوند. برای نوجوانان هم فعالیت ها و جاذبه های زیادی در پوکت شامل زیپ لاین، تخته موج سواری، زوربینگ، قایق سواری و کوهنوردی وجود دارد. در تم پارک هایی مثل سیام نیرامیت و پوکت فانتاسی تنوع کارهایی که بچه ها و نوجوانان می توانند انجام دهند خیلی بیشتر از بقیه می باشد.

اطلاعات بیشتر: جاذبه های دیدنی پوکت تایلند

کوالالامپور مالزی

کوالالامپور مالزی از دیگر مقاصد مناسب برای سفر خانوادگی در قاره آسیا محسوب می گردد که بواسطه مسلمان بودن اکثریت مردم این شهر، فضای مناسبی برای خانواده های ایرانی دارد. اگر شما و بچه ها تان به یک مکانی که ترکیبی از تاریخ، مدرنیته، جاذبه های گردشگری و تفریحی متعدد است، علاقه مندید حتما کوالالامپور می تواند نیازهایتان را برآورده نماید.

خرید کردن، رفتن به مکان های گردشگری و تفریحی و بطورکلی هر کاری که در کوالالامپور انجام می دهید، قطعا جزو به یادماندنی ترین خاطرات شما در سفر خواهد بود. در کوالالامپور لذت بردن از گشتن و تفریح می تواند رفتن به بهترین مراکز خرید بیشتر به قصد تفریح و کمی هم خرید کردن، تست کردن غذای رستوران های محلی و دستفروش ها، همراه شدن با تور ماجراجویی با هلیکوپتر یا طبیعت گردی، پیدا کردن موارد بسیار فوق العاده برای انجام دادن در داخل و اطراف شهر و کارهایی از این دست باشد. کارهایی که در کوالالامپور مالزی می توانید انجام دهید به قدری زیاد اند که احتمالا برای انجام همه آنها وقت کم می آورید!

اطلاعات بیشتر: راهنمای سفر به مالزی

دبی امارات

دبی یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است که علی رغم قدمت بسیار کم، توانسته توسعه حیرت انگیزی داشته باشد و به یکی از معروف ترین شهرهای جهان در جذب گردشگر تبدیل گردد. در این شهر مدرن با آسمان خراش های متعدد، انواع و اقسام امکانات تفریحی و دیدنی وجود دارد که هر ساله بر تعداد آن نیز افزوده می گردد. رفتن به سواحل زیبای خلیج فارس در دبی، بازدید از جزیره پالم (نخل)، رفتن به پارک آبی، رفتن به سالن سرپوشیده پیست اسکی، رفتن به سافاری، بازدید از دهکده جهانی (گلوبال ویلیج)، بازدید از باغ گل جادویی (میراکل گاردن)، بازدید از موزه دبی و همینطور رفتن به بازارها و مراکز خرید دبی از جمله مرکز خرید دبی مال (یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان) از جمله کارهای تفریحی است که در سفر به دبی می توان انجام داد.

اطلاعات بیشتر: راهنمای سفر به دبی

بالی اندونزی

مقصد بعدی مناسب سفرهای خانوادگی در تورهای آسیایی، بالی اندونزی است. بالی یکی از معروف ترین جزایر اندونزی است که هر ساله توریست های زیادی از سرتاسر جهان را به سوی خود جلب می نماید و در جهان بعنوان یکی از جزایر لوکس شناخته شده است. در این جزیره زیبا تعداد زیادی رستوران بزرگ و 5 ستاره وجود دارد که انوع مختلفی از غذاهای بین المللی را سرو می نمایند به طوریکه حتی مشکل پسندها در انتخاب غذا هم از آنها راضی بیرون می آیند. در بالی فهرست کارهایی که می توانید انجام دهید و مناظر و مکان های دیدنی بسیار زیاد و متنوع می باشد. روزها را هم می توانید زیر نور خورشید و در ساحل شنی دراز بکشید و ریلکس کنید؛ در حالیکه بچه ها در کنار شما و در دریا مشغول آب بازی هستند. بچه ها بزرگتر شاید دوست داشته باشند تبحر خود را در موج سواری امتحان نمایند. وسایل مخصوص موج سواری را هم می توانید از یکی از فروشگاههای ساحلی تهیه کنید.

اگر علاقه ای به اقامت در هتل های ساحلی و محبوب بالی مثل کوتا و سانور ندارید، توصیه می کنیم سری به ناسا دوآی زیبا بزنید. در حالیکه در منطقه ناسا دوآ از خلیج پیراتس دیدن می کنید تا رویا های خود را در واقعیت هم ببینید، می توانید یک غذای سنتی را برای وعده شام امتحان نمایید. در بالی پارک های آبی بسیار خوبی شامل واتر بوم بالی پارک و اسپلش واتر پارک هم وجود دارند که برای تفریح بچه ها و همینطور بزرگسالان بسیار مناسب است. برای کسب تجربیات طبیعی به خشکی بروید و به گشت و گذار در کوههای آتشفشانی، مزارع زیبای برنج، آبشارها و جنگل های پر از حیوانات وحشی بپردازید.

اوبود (Ubud) بالی جای فوق العاده ای برای خانواده های دوستدار فرهنگ و اماکن فرهنگی، با نمایش های پر تحرک، گالری های هنری، معابد و جوی آرام و آرامش بخش است. در اوبود فرصت برای پیاده روی فراوان وجود دارد و جنگل میمون های آن هم حتما جایی جذاب برای بچه ها است.

اطلاعات بیشتر: راهنمای سفر به بالی اندونزی

شانگهای چین

شانگهای چین یکی از مدرن ترین شهرهای این کشور پهناور می باشد که در آن انواع مختلفی از تفریحات و سرگرمی ها برای هر رنج سنی پیدا می گردد. در شانگهای می توانید ترکیبی از تم پارک ها و بازدید از مکان های فرهنگی از جمله موزه ها را در کنار خرید کردن تجربه کنید. برای اقامت خانوادگی هم در این شهر مدرن مکان های زیادی برای اقامت شما و گزینه های زیادی برای خوردن غذا وجود دارد که بدون دردسر می توانید به هر کدام که دوست دارید، دسترسی داشته باشید. در شانگهای برای یک تجربه غذا خوردن نامتعارف رستوران های نامتعارف زیادی ساخته شده است.

دیزنی لند شانگهای اغلب جز اولین گزینه های منتخب از سوی بچه ها برای سپری کردن یک روز سراسر هیجان و شادی است. در روزهای گرم هم پارک آبی دینو بیچ می تواند برای خنک شدن مکان مناسبی باشد. برای دیدن حیوانات هم می توانید بچه ها علاقه مند به حیوانات خود را به باغ وحش شانگهای و وایلد انیمال پارک ببرید. شانگهای اوشن آکواریوم که طولانی ترین تونل زیر آبی جهان می باشد هم با وجود انواع مختلفی از موجودات دریایی سراسر جهان می تواند گزینه مناسب دیگری برای یک روز مفرح باشد. با پیوستن به تور تونل تماشای Bund و هم می توانید مناظر زیبا و دیدنی از این کلان شهر چین را از بالای برج نمادین اورینتال پرل مشاهده کنید. پارک ملت یا People Park هم جای مناسبی برای دویدن و بازی بچه ها و استراحت بزرگترهاست. در سنچری پارک هم با وجود دریاچه ماهیگیری، ساحل، مسیرهای پیاده روی و محوطه بازی شما و بچه هاتان می توانید سرگرم شوید. از دیگر پارک های دوستداشتنی شانگهای می توان از فاکسینگ پارک و جینگان اسکالپچر پارک نام برد که مکان مناسبی برای تفریح و سرگرمی شما و کودک شماست.

جاذبه های دیگر شانگهای شامل 3D Magic Fun House که جای خوبی برای دریافت عکس هایی عالی از تعطیلات و مادام توسایو، موزه علوم و تکنولوژی شانگهای که جای خوبی برای برطرف کنجکاوی بچه ها کنجکاو است و تماشای نمایش آکروبات بازهای ماهر در جهانی سیرک شانگهای می باشد که به قدری با مهارت نمایش اجرا می نمایند که زبانتان از تعجب بند می آید.

تور خبرنگاران

لیتن: لیتن | مجله گردشگری، سفر به دور دنیا در 80 روز

گردشیا: گردشیا | مجله گردشگری و مسافرتی، سفر به دور دنیا

مسافرت رو: مسافرت رو | مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

منبع: لحظه آخری
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59673

به "بهترین مقاصد آسیایی برای سفرهای خانوادگی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مقاصد آسیایی برای سفرهای خانوادگی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید