بهترین شهر های جهان برای سفر در سال 2020 را بشناسید

به گزارش مجله سرگرمی، وب سایت گجت نیوز - حسین مرادی: لونلی پلانت که با انتشار کتاب های راهنمای سفر خود بسیار معروف است، اخیرا بهترین شهر های جهان برای سفر در سال 2020 را معرفی کرد که در این مقاله قصد داریم شما را با آن ها آشنا کنیم.

بهترین شهر های جهان برای سفر در سال 2020 را بشناسید

لونلی پلانت که به عنوان ناشر کتاب های راهنمای سفر شناخته می شود، در وب سایت خود بهترین شهر های مناسب مسافرت را به کاربران معرفی می کند. به همین دلیل او اخیرا لیستی از بهترین شهر های جهان برای گردشگری در سال 2020 میلادی را منتشر کرده است که در این مقاله سعی داریم شما را با این مقاصد گردشگری آشنا کنیم.

1. سالزبورگ (اتریش)

در صدر لیست بهترین شهر های جهان شاهد شهر سالزبورگ اتریش هستیم. همان شهری که موتسارت یکی از مشهورترین موسیقی دانان جهان در آن به جهان آمد. علاوه بر این، شهر سالزبورگ محل سکونت خانواده ای محسوب می شود که فیلم موزیکال اشک ها و لبخند ها از زندگی آن ها در زمان جنگ جهانی دوم الگوبرداری شده بود.

در کنار این موارد، شهر سالزبورگ اتریش در سال 2020 از صدمین سال برگزاری جشنواره مشهور سالزبورگ میزبانی خواهد کرد. در این جشنواره موسیقی، تئاتر و برنامه های مختلف فرهنگی برگزار می شود. همچنین سالزبورگ به عنوان یک شهر تاریخی از کلیساها، موزه ها و بنا های تاریخی برخوردار بوده و نام این شهر به دلیل داشتن سبک معماری باروک در لیست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

2. واشنگتن (آمریکا)

برای اینکه در سال 2020 به شهر واشنگتن سفر کنید، دلایل مختلفی وجود خواهد داشت. سال آینده در این شهر انتخابات بسیار حساس ریاست جمهوری آمریکا برگزار می شود و همچنین صدمین سالگرد اعطای حق رای به زنان در آمریکا برگزار خواهد شد.

طبق توضیح سایت لونلی پلانت، شهر واشنگتن همواره در حال پیشرفت بوده و از موارد دیدنی این شهر می توان به موزه های جدید، رستوران ها و انواع مختلف کافه های اشاره کرد. همچنین در این شهر هر ساله تعداد زیادی درخت کاشته می شود که در سبزتر شدن و زیبایی محیط نقش اساسی داشته است.

3. قاهره (مصر)

گنجینه های مقبره توت عنخ آمون در سال 2018 در مصر کشف شد که یکی از مهم ترین اتفاق ها برای کشور مصر محسوب می شود؛ زیرا این گنجینه ارزشمند به موزه انتقال پیدا کرده و حالا گردشگران زیادی برای بازدید از آن می توانند به موزه بزرگ مصر (GEM) بروند.

4. گالوی (ایرلند)

برای اینکه از شهر گالوی در غرب ایرلند بازدید کنید، بهترین فرصت در سال 2020 میلادی خواهد بود؛ چرا که دو شهر گالوی ایرلند و رییکا کرواسی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2020 برگزیده شدند. از این رو در سال آینده در شهر گالوی مشاهده رویداد های فرهنگی، موسیقیایی و تفریحی متعدد بسیار هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود.

5. بن (آلمان)

شهر بن از اتمام جنگ جهانی دوم تا سال 1990 میلادی به عنوان پایتخت آلمان غربی محسوب می شد، اما در کنار این موضوع، در سال آینده 250 امین زادروز موسیقی دان بزرگ آلمانی بتهوون است؛ از این رو گردشگران می توانند در سال 2020 در شهر بن آلمان کنسرت ارکستر های مشهور جهان را مشاهده کنند.

6. لاپاز (بولیوی)

شهر لاپاز به عنوان پایتخت اداری بولیوی محسوب می شود که از بزرگترین سیستم حمل ونقل کابلی برخوردار است. از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به معماری نوآورانه رنگارنگ، جشن ها و کارناوال های مختلف در کنار انواع مختلف رستوران ها اشاره کرد. در این شهر شاهد احیای فرهنگ بومیان بولیوی نیز خواهید بود.

7. کوچی (هند)

در جنوب هند شهری به نام کوچی قرار گرفته است که به دلیل ساحل زیبای مالابار بسیار معروف است. از شهر کوچی کشور هند می توان به عنوان نمونه های برتر در بهره مندی از انرژی تجدیدپذیر به جای استفاده از انرژی فسیلی نام برد. همچنین این شهر دارای نخستین فرودگاه خورشیدی است. از سایر جاذبه های این شهر می توان به اقامتگاه های خانگی محبت آمیز، رستوران های بوفه و هنر های خیابانی اشاره کرد.

8. ونکوور (کانادا)

شهر ونکوور کانادا به دلیل قرارگیری در میان آب های اقیانوس آرام و کوهستان های جنگلی از طبیعت شگفت انگیز و زیبایی برخوردار است و به همین دلیل یکی از بهترین شهر های جهان محسوب می شود.

از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به گردشگری طبیعی (اکوتوریسم) اشاره کرد که این امکان برای گردشگران فراهم شده است تا با سفر به شهر ونکوور در سواحل طولانی آن پیاده روی کرده و از مشاهده مناظر طبیعی لذت ببرند.

از سال 2010 در این شهر حدود 102 هزار اصله درخت کاشته شده است که حالا با گذشت 10 سال مناظر زیبا را وجود آورده اند که مشاهده آن ها بدون شک شما را به وجد خواهد آورد.

9. دبی (امارات)

دبی به عنوان بزرگ ترین شهر کشور امارات در جایگاه نهم لیست بهترین شهر های جهان برای گردشگری در سال 2020 قرار گرفته است. از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی می توان به برج های بسیار بلند، هتل های بزرگ و مراکز تفریحی و رستوران های بین المللی اشاره کرد.

علاوه بر این موارد، برگزاری نمایشگاه های اکسپو 2020 در این شهر می تواند نگاه علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. گفتنی است رویداد اکسپو هر 5 سال در یکی از کشور های جهان برگزار شده و در آن دستاورد های علمی، اقتصادی، فناوری و فرهنگی جهان به معرض نمایش عموم گذاشته می شوند.

10 دنور (آمریکا)

در آخرین شهر از این لیست به شهر دنور آمریکا می رسیم که به عنوان مرکز ایالت کلرادو در دامنه کوه های راکی واقع شده است. بهترین غذا ها و رستوران ها در این شهر وجود دارد و این شهر پرانرژی بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد. گردشگرانی که قصد سفر به دنور را دارند، باید بدانند بازدید از موزه هنر های معاصر این شهر که به ساختمانی با معماری اولسون کاندیگ انتقال پیدا کرده است را از دست ندهند.

منبع: lonelyplanet

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: برترین ها
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57656

به "بهترین شهر های جهان برای سفر در سال 2020 را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهر های جهان برای سفر در سال 2020 را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید