بهترین زمان برای سفر به مالدیو

به گزارش مجله سرگرمی، جزایر مالدیو رتبه اول را بین بهترین مکان برای سفر در آسیا را از آن خود نموده است. البته که بی دلیل نیست. طبیعت بکر، دریای زلال، شن های سفید سواحل تمیز و تفریحات متنوع این جزایر بهترین نقطه برای گرد هم آیی گردشگران از سراسر جهان شده است. جزایر مالدیو در طول سال هوای گرم و آفتابی دارد. اما در ماه هایی از سال بارش باران های موسمی شدت می گیرد. شاید بهتر باشد قبل از برنامه ریزی سفر خود، بهترین زمان سفر به مالدیو را آنالیز کنید. ما در مجله گردشگری خبرنگاران هر آنچه را که پیش از سفر به مالدیو نیاز دارید را در اختیار شما قرار داده ایم. با خرید تور مالدیو از مجموعه گردشگری خبرنگاران از خدمات این شرکت نیز بهره مند شوید. در ادامه به توضیح زمان مناسب برای سفر به جزایر زیبای مالدیو می پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به مالدیو

جزایر مالدیو کجاست؟

جزایر مالدیو بهشت گردشگران و کوچکترین کشور آسیا از نظر جمعیت و مساحت است. این مقصد زیبا از نظر تاریخی با نامه های مختلفی شناخته می شد. در زبان سانسکریت این جزایر با عنوان جزایر گردنبند (Necklace Islands)، جزایر تاج گل (Garland of Islands) و هزار جزیره (Hundred Thousand Islands) نیز نام گذاری شده اند. آن چه که جزایر مالدیو را خاص می نماید این است رشته ای از جزایر در دل اقیانوس هند واقع در جنوب غربی هند طبیعت بکر و دست نخورده ای را ایجاد نموده است. گردشگران با حضور در این جزایر پا به بهشت روی زمین می گذارند. این مکان نیز مکان بسیار مناسبی برای غواصان است. آب های گرم سواحل آن، ایستگاه های متعدد غواصی و تنوع زیست دریایی آن را به یکی از بهترین مکان های غواصی تبدیل نموده است. جمهوری مالدیو مانند بسیاری از کشورها و سرزمین های هند در سال 1965 از دولت بریتانیا هند مستقل شد. جزایر مالدیو به راستی جزو مکان هایی است که پیش از مرگ باید از آن دیدن کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بهترین زمان سفر به مالدیو را توضیح دهیم.

بهترین زمان سفر به مالدیو

همانطور که گفتیم، جزایر مالدیو در طول سال هوای گرم و آفتابی دارد. میانگین دمای آن 23 الی 31 درجه سانتی گراد است. بهترین زمان سفر به مالدیو ماه نوامبر (ماه آبان) تا ماه آوریل (ماه فروردین) است. فصل پر رونق جزایر مالدیو بین ماه های دسامبر (آذر) و مارچ (اسفند) صورت می گیرد. باران های موسمی جزایر از ماه می (ماه اردیبهشت) تا ماه اکتبر (ماه مهر) ادامه پیدا می نماید. اوج این باران های موسمی در ژوئن (خرداد) رخ می دهد. آبسنگ های شمالی جزایر مالدیو بین ماه های می-نوامبر (اردیبهشت تا آبان) و آبسنگ های جنوبی این جزایر بین نوامبر-مارچ (آبان تا اسفند) بیشترین باران های موسمی را تجربه می نماید. با توجه به آب و هوای جزایر ارزش این را دارد که با پرداخت مقداری بیشتر هزینه سفر به مالدیو را در فصل پر رونق آن یعنی زمانی که آفتاب در آسمان می درخشد و گرمای خود را به شن های ساحل و دریای زلالش می دهد. با این حال، اگر مایل بودید در فصل باران از جزایر مالدیو دیدن کنید می توانید به غواصی بروید، ورزش کنید و غذا و نوشیدنی های جزیره بچشید. برنامه جالبی به نظر می آید! این طور نیست؟

نکاتی که در بهترین زمان سفر به مالدیو باید در نظر بگیرید

اگر در فصل پر رونق گردشگری مالدیو قصد سفر کردید باید در نظر بگیرید به علت حضور گردشگران زیاد ضروری است هتل و بلیط هواپیما خود را پیشاپیش تهیه کنید. در مجموعه خبرنگاران شما می توانید هم بلیط هواپیما مالدیو و هتل مالدیو خود را به صورت جداگانه تهیه بفرمایید و هم تور مالدیو به همراه خدمات مسافرتی را خریداری نمایید. ماه های نوامبر تا آوریل (آبان تا فروردین) جزایر مالدیو آفتابی می گردد و تا زمانی که دل تان بخواهد می توانید آفتاب بگیرید. اگرچه ممکن است تنوع زیست دریایی کنار صخره ها برای کسانی که به غواصی علاقه مند هستند کمتر گردد. میزان این تنوع در فصل باران های موسمی بیشتر می گردد.

فصل افول گردشگران جزایر مالدیو یا همان لو سیزن (Low Season) از ماه می (اردیبهشت) شروع می گردد و تا ماه اکتبر (مهر) ادامه پیدا می نماید. اما قیمت ها بر خلاف های سیزن (High Season) بسیار مناسب می گردد. به علت بالا رفتن تنوع زیست دریایی در ایستگاه های غواصی و محیا بودن شرایط موج سواری به تفریحات دریایی می توانید بپردازید. شما با دوره کوتاهی از باران های موسمی شدید روبرو خواهید شد اما طوفان به سرعت به سمت مجمع الجزایر (Archipelago) حرکت خواهند کرد.

اطلاعات عمومی به هنگام سفر به مالدیو

پایتخت جمهوری مالدیو، ماله (Male) است. فرودگاه بین المللی مالدیو در جزیره هوهوله (Huhule Island) و در چند کیلومتری ماله قرار گرفته است. این تنها فرودگاه بین المللی جزایر مالدیو است. بیشتر هتل های مالدیو ترانسفر فرودگاهی شما را به عهده می گیرند. تور مالدیو خبرنگاران نیز در خدمات مسافری خود نیز ترانسفر مسافران را پیشاپیش هماهنگ می نماید. اگر در هر شرایطی پیروز به دریافت ترانسفر فرودگاهی نشدید از با شماره تلفن 009603315201 تماس حاصل فرمایید. این شماره مربوط به تاکسی های فرودگاه مالدیو (Maldivian Air Taxi) است. اگر مایل بودید با روش های حمل و نقل مالدیو آشنا شوید می توانید به مطلب مربوط به آن در مجله خبرنگاران مراجعه کنید. روش های متفاوتی برای رفتن به مقصد و سفر های بین جزایر مالدیو وجود دارد. وب سایت رسمی توریسم جزایر مالدیو اطلاعات جامع تری برای گردشگران و بازدید کنندگان تدارک دیده است. با رجوع به این صفحه می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در فصل پاییز و زمستان بین ماه های نوامبر تا آوریل (ماه آبان تا ماه فروردین) شاهد رونق گردشگری جزایر مالدیو هستیم. گردشگران بسیاری خود را برای لذت بردن از آفتاب گرم و شن های سفید ساحل های بی نظیر به جزایر مالدیو می رسانند. به راستی این جزایر جزو دسته ای از مکان های گردشگری که پیش از مرگ باید دید قرار گرفته است. تفریحات مفرح متنوع، فرهنگ غنی و مردم دوست داشتنی این جزایر شما را مجذوب خود خواهد نمود. هرچه زودتر اقدام به خرید تور مالدیو بکنید تا زیبایی آن را از دست ندهید. اگر قبلا تجربه سفر به مالدیو را دارید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

bestarticles.ir: بهترین مقاله، گلچینی از بهترین های دنیای فناوری و گردشگری

boostanchat.ir: بوستان گفتگو | انجمن بحث و بررسی فناوری های روز دنیا

منبع: الی گشت
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57476

به "بهترین زمان برای سفر به مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای سفر به مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید