بلیت قطارهای حومه ای، بین شهری و پرسرعت چقدر می گردد؟

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از ارائه پیشنهاد افزایش متوسط 25 درصدی قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن ست)، حومه ای و بین شهری (واگن های خواب و اتوبوسی) اطلاع داد.

بلیت قطارهای حومه ای، بین شهری و پرسرعت چقدر می گردد؟

محمد رجبی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن ست)، حومه ای و بین شهری (واگن های خواب و اتوبوسی) از سوی شرکت حمل و نقل ریلی رجا به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است، اظهار کرد: در انتظار تصمیم شورای عالی ترابری هستیم تا قبل از تابستان امسال افزایش قیمت ها اعلام و ابلاغ گردد.

وی با اشاره به اینکه متوسط افزایش قیمت ها از 10 تا 60 درصد است، بیان نمود: در صورت موافقت با این پیشنهاد به طور متوسط قیمت ها حدود 25 درصد افزایش خواهند یافت و احتمال افزایش حداقل 50 درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه ای در امسال وجود دارد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه قیمت تمام شده بلیت قطارهای حومه ای 38 هزار تومان است، گفت: این درحالی است که قیمت بلیت قطارهای حومه ای حدود سه هزار تومان است.

رجبی با اشاره به اینکه در امسال افزایش 40 درصدی دستمزد، هزینه های سنگینی را تحمیل خواهد نمود و 24 درصد به صورت مستقیم قیمت بلیت را تحت تأثیر قرار می دهد، اعلام نمود: در امسال افزایش هزینه های مربوط به قطعات و مواد مصرفی 246 درصد رشد داشته و به طور مثال قیمت چرخ واگن مسافری دو میلیون و 200 هزار تومان بود که قیمت آن به 12 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگاران، از ابتدای تیرماه امسال قیمت بلیت قطارهای تندرو و بین شهری 10 درصد افزایش داشت و قیمت بلیت قطارهای حومه ای طی پنج سال اخیر رشدی نداشته است.

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20674

به "بلیت قطارهای حومه ای، بین شهری و پرسرعت چقدر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیت قطارهای حومه ای، بین شهری و پرسرعت چقدر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید