بلوار ساحلی، زیباترین جای باکو در شب

به گزارش مجله سرگرمی، بلوار ساحلی، زیباترین جای باکو در شب

در سفر به پایتخت کشور آذربایجان یکی از جاذبه هایی که قطعا آن را خواهید دید و در آن قدم خواهید زد بدون شک، بلوار ساحلی باکو است. این بلوار بسیار زیبا که بیش از یک قرن پیش به عنوان مکانی تفریحی و ساحلی در کنار دریای خزر ساخته شد، امروزه یکی از جاذبه های معروف و پر رفت و آمد شهر باکو است که معمولا گردشگران خارجی که به این شهر می آیند آن را به عنوان بلوار باکو (Baku Boulevard) و یا بلوار ساحلی می شناسند. امروزه این بلوار بسیار زیباتر و پیشرفته تر از جایی شده است که در 110 سال پیش ساخته و افتتاح شد. به همین خاطر ما امروز در خبرنگاران می خواهیم آن را به شما معرفی نماییم.

بلوار ساحلی، زیباترین جای باکو در شب

برای خواندن این مطلب، حدود 5 دقیقه زمان احتیاج دارید.

زیباترین پارک ساحلی دریای خزر، بلوار باکو

بلوار ساحلی باکو یکی از معروف ترین تفرجگاه ها و پارک های اطراف دریای خزر است که در پایتخت آذربایجان نهاده شده است و بسیار هم معروف است. اگر به شهر باکو تا به حال سفر کرده باشید و یا برنامه ای برای خرید پرواز باکو در آینده داشته باشید؛ در این قسمت از شهر و در کنار دریای خزر قدم زده باشید، شاید برایتان تعجب آور باشد که این بلوار زیبا، بیش از 1 قرن یعنی 110 سال از اولین باری که ساخته و افتتاح شد، گذشته باشد! این پارک معروف و بزرگ که در نزدیکی ساحل جنوبی دریای خزر نهاده شده است، دارای طولی در حدود 3 کیلومتر و 750 متر مربع است. این عددی که در توصیف طول این بلوار برای شما بیان کردیم در واقع از میدان پرچم باکو شروع شده و تا میدان آزادی این شهر ادامه پیدا کرده است. خدمات پاک سازی و تمیز نگه داشتن دریای خزر در اطراف این بلوار بسیار معروف اکنون به یک شرکت هلندی سپرده شده است.

اگر مسافر شهر باکو هستید و یا همین حالا در این شهر به سر می برد باید این را بدانید که این شهر به جز بلوار ساحلی باکو، جاذبه های دیدنی بسیار دیگر هم دارد که ما آن ها را در مطلب معرفی جاذبه های گردشگری باکو آذربایجان معرفی کرده ایم و از این رو خواندن آن را به شما پیشنهاد می نماییم.

یکی از نکات جالبی که درباره بلوار ساحلی باکو وجود دارد این است که مسئولان شهر باکو برنامه ریزی های دقیقی درباره آن و همسایگیش با دریای خزر دارند که بیشتر آن ها در این فاز هستند که این بلوار کمترین آسیب و آلودگی را به دریای خزر وارد سازد. البته این تنها اقدام مسئولان شهر باکو در خصوص بلوار باکو نیست بلکه آن ها برنامه هایی را برای گسترش بیش از پیش بلوار در دست انجام دارند و می خواهند که از بلوار ساحلی باکو، بالاتر از استانداردهای دنیای نگهداری نمایند. از جمله برنامه هایی که در این راستا در حال اجرا است می توانیم به؛ کاشت درخت های بسیار در این بلوار و گیاهانی اشاره نماییم که معمولا کمیاب هستند و در همه جا نمی رویند. این بلوار یکی از بهترین جاهایی است که می توانید در سفر خود به باکو به آن بروید، می دانید چرا؟ چون بسیاری از مکان ها و تجهیزاتی که در نقاط مختلف این شهر باید پیدا کنید را می توانید به صورت یک جا در این بلوار داشته باشید.

نکاتی درباره بلوار ساحلی باکو

از این روست که بلوار باکو امروزه به یکی از توریستی ترین مکان های پایتخت کشور آذربایجان شده است. از جمله مراکز مختلفی که در این بلوار بوجود دارد می توانیم به وجود انواع کافی شاپ های مختلف، رستوران های مختلف، مراکز خرید متنوع، چایخانه های سنتی البته با حفظ شاخصه های استاندارد بلوار باکو، سالن تئاتر و سالن سینما و زمین بازی اشاره نماییم. البته از فعالیت هایی که بسیار مورد علاقه مردم باکو است می توانیم به دوچرخه سواری و پیاده روی در راستا مخصوص این بلوار اشاره نماییم. درباره دوچرخه سواری در محوطه این بلوار صحبت کردیم و باید در تکمیل آن به شما خوانندگان محترم بگوییم که امکان اجاره دوچرخه در این بلوار برای شما وجود دارد. ضمناً اگر بخواهید هم می توانید تا رزرو آنلاین هتل خود را در اطراف این بلوار انجام دهید و به آن نزدیم باشید. برای آشنایی بیشتر با برنامه های آینده بلوار ساحلی باکو آن هم مخصوصا در زمانی که می خواهید به این شهر سفر کنید، می توانید به وب سایت رسمی بلوار باکو مراجعه نمایید.

  • آدرس: 92 Neftchilar Ave, Baku, Azerbaijan

نگاهی به تاریخچه بلوار ساحلی باکو

با توجه به اسناد تاریخی موجود، در سال 1909 میلادی بود که به دستور رئیس اداره ساخت و ساز وقت شهرداری باکو و در کنار ساحل دریای خزر، این پارک که قرار بود محل تفریحی برای مردم باکو باشد؛ افتتاح گشت. البته در آن سال ها جنبش های زیادی در سراسر کشور آذربایجان برای ساخت و ساز و تغییر در فضای ساختمانی این کشور مخصوصا در شهرهای بزرگ شروع شده بود. از نمونه این ساختمان ها که اتفاقا ساخت آن ها همزمان با ساختن عمارت ها و ساختمان های مختلف در صنایع مختلف آذربایجان و علی الخصوص در صنایع نفتی و در همسایگی دریای خزر بود راه افتاده بود، مصادف گشت. لازم به ذکر است که شکل و ظاهر فعلی بلوار ساحلی باکو با ظاهری که قبل ترها داشت کاملا فرق می کند و نسبت به گذشته توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. بلوار باکو زمانی که ساخته شد، یک مکان بسیار کوچک بود که نه تنها با یک مکان تفریحی بودن خیلی فرق داشت بلکه اصلا حتی به آن به قدری که باید رسیدگی شود، نمی شد!

به خاطر این که در ساخت بلوار اولیه، استانداردهای لازم رعایت نشده بود؛ با توجه به این سطح آب دریا بالا آمد در نهایت درختان و گیاهان کاشته شده در این بلوار به زیر آب رفته و از بین رفتند. وضعیت بلوار شهر باکو برای چند دهه مناسب نبود تا این که در بین دهه 1950 تا 1960 میلادی دوباره مورد توجه مسئولان وقت باکو نهاده شد و آن ها دوباره از پایه ای ترین تا سطحی ترین نقاط این بلوار را مورد بازسازی اساسی قرار دارند و پایه های بلوار ساحلی باکو به شکل کنونی را گذاشتند. در طول این برنامه بازسازی های گسترده بلوار باکو، یکی از اقداماتی که در راستای فضای سبز این بلور انجام دادند این بود که به مقدار خیلی زیادی، خاک های بارور و حاصل خیزی که در اطراف شهر باکو وجود داشت را به این بلوار آورده و انواع گیاهان نادر و کمیاب از آذریاجان و مخصوصا قاره اروپا در طول 2 سال در آن کاشتند. بلوار ساحلی باکو برای باری دیگر در خصوص بازسازی هایی در قسمت های مختلف نهاده شد و این بار از قسمت های غربی و شرقی مجددا گسترش پیدا کرد.

جاذبه های اطراف بلوار ساحلی باکو

در اطراف بلوار ساحلی باکو جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد که می توانند مقصدهای بعدی شما بعد از پیاده روی در بلوار باکو باشند. این جاذبه ها ترکیبی از جاذبه های تاریخی و یا جاذبه های مدرن در این شهر هستند و دست شما را برای یک باکو گردی درست و حسابی باز می گذارند.

برج های شعله باکو | Flame Towers in Baku

یکی از معروف ترین سازه های شهر باکو که در فاصله بسیار کمی از بلوار باکو نهاده شده است، مجموعه برج های 3 گانه شعله است. برج های شعله که هر کدام دارای ارتفاع های مختلف می باشند، این روزها تبدیل به یکی از مهم ترین نمادهای شهر باکو شده اند. برج های شعله از بالای سر به شکل یک مثلث در می آیند.

مینی ونیز باکو | Mini Venice in Baku

یکی از جاذبه های بسیار زیبای باکو که در نزدیکی بلوار ساحلی باکو نهاده شده است، مینی ونیز است. این منطقه یکی از جاذبه های شهر باکو است که اتفاقا فاصله اش با موزه فرش باکو هم تقریبا کم است. وینز کوچک در سال 1960 میلادی ساخته شد و تا سالیان سال، بار تفریح و سرگرمی مسافران و مردم باکو را بر دوش می کشید. مینی ونیز باکو دارای مساحتی برابر با 10 هزار متر مربع است و در اطراف آن، کانال های آبی که مصنوعی هم هستند بسیار وجود دارند. شباهت این منطقه به ونیز باعث شده است که به آن ونیز کوچک بگویند.

موزه فرش باکو | Azerbaijan Carpet Museum

موزه فرش باکو بعد از مینی ونیز نهاده شده است و بعد از مینی ونیز می توانید از آن هم بازدید نمایید. این موزه، عنوان اولین مکان با کاربری موضوع فرش را در سراسر دنیا دارد. در این مکان؛ بزرگ ترین مجموعه از فرش و قالیچه های بافت آذربایجان در انواع و اقسام مختلف را می توانید به صورت یک جا و در کنار یکذدیگر ببینید. به هر حال موزه فرش باکو، با این که در سال 1967 میلادی افتتاح شد اما در سال 1998 میلادی ساختمانش به موزه سابق لنین در باکو منتقل شد. این موزه علاوه بر جذابیت های داخلی، ساختمان زیبایی دارد. شکل سازه این موزه به شکل یک فرش لوله شده است. پیشنهاد می کنیم که حتما بازدید از این جاذبه را در برنامه گشت و گذارها و جاذبه گردی های خود در باکو بگنجانید زیرا این موزه بسیار زیبا است.

ایچری شهر | Icherisheher

جاذبه دیگری که در نزدیکی شما و بلوار ساحلی باکو واقع شده است، ایچری شهر یا شهر قدیمس باکو است که در واقع هسته اصلی به وجود آمدن شهر باکو در قرون 9 تا 11 میلادی است. البته این نکته درباره شهر قدیمی باکو قابل ذکر است که در این منطقه اثر و آثاری از زندگی در دوره پارینه سنگی نیز به دست آمده است! ایچری شهر یکی از جاذبه های شهر باکو است که در سال 2000 میلادی به ثبت رسمی سازمان بین المللی یونسکو در آمد. ایچری شهر امروزه در بین دیواره هایی بلند محاصره شده است.

قصر شیروان شاه | Palace of The Shirvanshah

قصر شیروان شاه با این که در ایچری شهر نهاده شده است اما یکی از جاذبه های تاریخی در اطراف بلوار ساحلی باکو است که ما آن را به صورت مختصر به شما معرفی خواهیم کرد. زمان ساخت این قلعه به قرن 15 میلادی باز می شود و در طول سال هایی که از عمر آن می گذرد و با آمدن زلزله های مختلف در این شهر، همچنان سالم و سر پا باقی مانده است. این قصر تاریخی در باکو از یاختمان اصلی، مقبره سید یحیی، دیوان خانه، مسجد و حمام تشکیل شده است.

رستوران ها و کافی شاپ های اطراف بلوار باکو

همانطور که در بخش اول این متن اشاره کردیم، در اطراف بلوار باکو رستوران و کافه های زیادی موجود است که شما می توانید در زمانی ککه به این بلوار می روید به آن ها مراجعه کرده و یک شکم گردی حسابی هم در این بلوار انجام دهید. ما در ادامه برخی از این رستوران ها و کافی شاپ ها را که برخی از بهترین ها هستند را به شما کوتاه و مختصر معرفی خواهیم کرد.

رستوران زیتون باکو | Zeytun Restaurant

این رستوران در بلوار ساحلی باکو نهاده شده است و یکی از رستوران های مورد علاقه افرادی است که زیاد به بلوار ساحلی می آیند. در این رستوران حتی کباب ای ایرانی نیز در منوی غذایی وجود دارد و قابل سفارش است.

کافه تریای هارد راک | Hard Rock Café

یکی از کافی شاپ هایی که در اطراف این بلوار وجود دارد، کافه تریای هارد راک است. در وب سایت این کافه از زبان گردانندگان آن در توصیف این کافه نوشته شده است که: ما در هارد راک به شما انرژی بالایی می دهیم و خاطره ای خوب برای شما خواهیم ساخت.

رستوران شام بلوار | Şam Bulvar

یکی دیگر از رستوران های اطراف بلوار باکو که اتفاقا در فصل تابستان، در محیط باز هم خدمات ارائه می کند؛ رستوران شام باکو است. کسانی که از خدمات این رستوران استفاده کرده اند، به آن نمره خوبی داده و خدماتش را مناسب معرفی کرده اند.

کافه یوشی سوشی | Yoshi Sushi Café

اگر اهل خوردن سوشی و غذاهایی در این سبک هستید می توانید به کافه یوشی سوشی سر بزنید و کلی از منوی متنوع این رستوران غذاها و یا نوشیدنی های میوه ای به سبک ژاپنی سفارش دهید.

تا به حال به باکو سفر کرده اید؟ از بلوار باکو دیدن کرده اید؟ تجربه خودتان را برای ما کامنت کنید!

https://bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35852

به "بلوار ساحلی، زیباترین جای باکو در شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوار ساحلی، زیباترین جای باکو در شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید