بعید است استقلال و پرسپولیس واگذار شوند، سلطانی فر به آنچه می خواهد نمی رسد خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، عضو اسبق هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: خواسته مسعود سلطانی فر به این طریقی که مدنظرش است عملی نمی شود. تنها راه همان فرابورس است.

بعید است استقلال و پرسپولیس واگذار شوند، سلطانی فر به آنچه می خواهد نمی رسد خبرنگاران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سریال تکراری خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همچنان بدون توقف و با سیزن های متوالی و نامحدود در حال به روزرسانی و تازه تر شده است. این داستان دنباله دار شبیه به سریال هایی شده که با پیدا کردن مخاطب زیاد از سوی کمپانی سازنده به جای یکی دو فصل به چندین و چند فصل دیگر کش پیدا کرده و در نهایت با سرانجامی نامطلوب به یکباره تمام می شود.

حسن زمانی از اعضای اسبق هیأت مدیره باشگاه استقلال در گفت و گو با دانشجو، درباره موضوع خصوصی سازی و اینکه آیا چنین اتفاقی ممکن است یا نه حرف زد و البته توضیح داد که خیلی بعید است این اتفاق در دوره وزارت مسعود سلطانی فر بر وزارت ورزش رخ بدهد.

زمانی در ابتدا در این باره که خودش در این زمینه پیشقدم بوده گفت: در مرحله اول خصوصی سازی این دو باشگاه بنده از طرف مجلس مأموریت داشتم تا به عنوان ناظر بر امور اجرایی این موضوع را مدیریت کنم. در واقع من کننده مجلس در زمینه واگذاری بودم و خوشبختانه مراحل ابتدایی هم به خوبی پیش رفت و حتی به مرحله دریافت پاکت های پیشنهادی هم رسید ولی در مرحله باز کردن پاکت ها کار متوقف شد.

وی ادامه داد: پس از آن مقرر شد که این دو باشگاه از طریق فرابورس ابتدا کشف قیمت شده و سپس واگذار شوند. وقتی که گزارش های اولیه در این باره آماده شد که چند درصد به هواداران و چند درصد به بخش خصوصی واگذار شود متأسفانه باز هم کار متوقف شد و با سابقه ای که در این زمینه به چشم دیدم و البته اطلاعات دارم بعید می دانم با این شرایط این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند.

حسن زمانی نسبت به این شرایط امیدوار بود که روزی این اتفاق رخ بدهد ولی نمی توانست در ارتباط با این موضوع اطمینان داشته باشد.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش از ابتدای نشستن بر صندلی وزارت در این باره وعده داده بود که با هدف واگذاری آمده و این موضوع را طی سالیان اخیر کم کم و آرام آرام پیش برد تا زمستان سال پیش وعده کرد که تا اسفند این کار را انجام می دهد ولی این موضوع به بهانه شیوع بیماری کرونا به مرداد ماه سال جاری موکول شد و پس از آن با عملی نشدن دوباره وعده این بحث به پاییز و در نهایت امروز گفته می شود ظرف همین یکی دو هفته واگذاری صورت می گیرد! ولی آیا چنین موضوعی امکان پذیر است؟ این سئوالی بود که از حسن زمانی که خود در سالهای گذشته دستی در این زمینه بر آتش داشته پرسیدیم.

حسن زمانی در ارتباط با موضوع واگذاری توضیح داد: با این شرایط بعید است بتوان این دو باشگاه را واگذار کرد چون اصلا به صلاح نیست که چنین باشگاه هایی به فرد یا یک تشکیلات خاص واگذار شوند.

وی اضافه کرد: مگر اینکه در آینده باز هم از طریق فرابورس در این باره اقداماتی صورت بگیرد. اینکه 35 تا 40 درصد سهام را وارد فرابورس کنند و مراحل بعدی را با درک کامل از شرایط ابتدایی ورود به فرابورس ادامه دهند ولی مشکل اصلی ورود و شروع کار است که اراده چندان جدی در ارتباط با آن دیده نمی شود.

زمانی تنها راه ورود به بحث واگذاری را ورود از طریق فرابورس می دانست و تأکید کرد: خواسته مسعود سلطانی فر به این طریقی که مدنظرش است عملی نمی شود. تنها راه همان فرابورس است. اینکه پیروز می شوند یا نه را هم نمی توان پیش بینی کرد! شاید تلاش شان را برای محقق کردن این خواسته کردند ولی با توجه به اندک زمانی که تا انتها دولت دارند این خیلی بعید است.

این مدیر اسبق باشگاه استقلال درباره راهکاری که می توان از آن طریق این موضوع را سرعت بخشید گفت: به نظر من با استفاده از مسئولین فرابورس می توان کاری در این زمینه انجام داد. چون به هر حال فوتبالی ها هر چقدر هم که با بورس و فرابورس آشنایی داشته باشند باز هم مانند خبرگان این عرصه شناخت ندارند.

وی اضافه کرد: آنها به ریز مسایل اشراف دارند و البته می توان برای تسریع کردن این موضوع از رییس مجمع هر دو باشگاه که وزیر اقتصاد و امور دارایی است هم کمک گرفت.

زمانی با اشاره به چرایی این موضوع یادآور شد: از زمانی که مقرر شد این دو باشگاه وارد بورس شوند اعضای مجمع هر دو باشگاه به وزیر اقتصاد، وزیر ورزش و وزیر دادگستری تغییر پیدا کرد که ریاست این مجمع هم بر عهده وزیر اقتصاد قرارداده شد چرا که هر دو باشگاه به عنوان دو شرکت بزرگ محسوب می شوند و اگر این وزیر اراده ای در این باب داشته باشد می تواند خیلی سریع این موضوع را پیش ببرد.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 135704

به "بعید است استقلال و پرسپولیس واگذار شوند، سلطانی فر به آنچه می خواهد نمی رسد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعید است استقلال و پرسپولیس واگذار شوند، سلطانی فر به آنچه می خواهد نمی رسد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید