برگزاری مراسم تعزیه در مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند

به گزارش مجله سرگرمی، همزمان با شروع ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، مراسم تعزیه خوانی در مجموعه جهانی اکبریه بیرجند برگزار می گردد.

برگزاری مراسم تعزیه در مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیرکل استان گفت: مراسم تعزیه خوانی با همکاری گروه عاشقان حضرت اباعبدا... (ع) و به مناسبت ایام محرم به مدت سه شب در محل ورودی مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه بیرجند برگزار می گردد.

او گفت: این مراسم روزهای 11 تا 13 شهریور ماه جاری ساعت 19:30 برگزار می گردد و هدف از برگزاری آن ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و جلوه های زیبایی از ایثار و جانفشانی در راه مبارزه حق علیه باطل و پاسداشت میراث معنوی تعزیه خوانی در استان است.

رمضانی از احیای سنت و فرهنگ دینی در برگزاری تعزیه اطلاع داد و اضافه کرد: در انجام مراسم تعزیه، ابعاد واقعه عاشورا به تصویر کشیده شده و مظلومیت شهدای کربلا به بیننده منتقل می گردد.

او با اشاره به این که تعزیه در فرهنگ مردم بیرجند و استان از اهمیت و توجه ویژه ای برخوردار است از استقبال ویژه همشهریان بخصوص جوانان از این ویژه برنامه فرهنگی مذهبی اطلاع داد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: برگزاری تعزیه حضرت مسلم بن عقیل،حضرت علی اکبر و حضرت ابوالفضل از برنامه های این ایام است.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

کتاب ارزان: کتاب ارزان: مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42097

به "برگزاری مراسم تعزیه در مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم تعزیه در مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید