برگزاری جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج با حضور رئیس سازمان میزرث فرهنگی خبرداد .

برگزاری جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج

به گزارش از،محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین با عنوان کوچ، از 16 تا 20 تیرماه سال جاری به مدت پنج روز در پارک ولایت یاسوج برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی عشایری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اقوام و طوایف مختلف عشایر کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعلام نمود: این جشنواره که با برنامه های مختلف و تنوع محلی و سنتی عشایری همراه است با حضور 18 استان عشایر نشین کشور برگزار می گردد.

باقری اضافه نمود: جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین عصر فردا ساعت 18 و 30 دقیقه در پارک ولایت یاسوج با حضور مسئولان کشوری از جمله رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال 85 با حضور 15 استان، سال 89 با حضور 14 استان، سال 95 با حضور 16 استان و سال 97 با حضور 20 استان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: نمایش نوع سرپناه های عشایری، موسیقی و شاهنامه خوانی ادبیات بومی و فولکلور، پخت غذا های محلی و نمایش صنایع دستی از جمله برنامه های این جشنواره است. همچنین صنایع دستی، سوغات و فرآورده های دامی عشایر نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

پ

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30766

به "برگزاری جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید