برنامه نو منطقه ها نفتخیز جنوب برای گازهای همراه

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خوزستان مدیرعامل شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب گفت: برای جمع آوری گازهای همراه به مقدار حدود 950 میلیون فوت مکعب در منطقه شرق فعالیت های شرکت شامل آغاجاری و گچساران اقدام خواهیم کرد و در منطقه اهواز و مارون، برای حدود 260 میلیون فوت مکعب گاز برنامه داریم.

برنامه نو منطقه ها نفتخیز جنوب برای گازهای همراه

علیرضا دانشی در آیین عملیات اجرایی طرح 2 هزار هکتاری بیابان زدایی که امروز(29 دی ماه) در منطقه صنعتی کریت کمپ انجام شد، ضمن تبریک روز هوای پاک، اظهار کرد: در خوزستان بر اساس گزارش هایی که وجود دارد، حدود 35 درصد از آلاینده های موجود، متعلق به صنایع است که این آلاینده ها شامل دی و تری اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن و منوکسید کربن می شوند.

وی اضافه نمود: شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب به عنوان متولی و شرکت بزرگی که در منطقه مستقر است، خودش را مکلف نموده تا در راستای هوای پاک کوشش کند. در این راستا و در اقدام اولیه، کوشش خود را برای جمع آوری گازهای همراه، معطوف نموده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب ادامه داد: دو طرح بزرگ و بزرگ را در این راستا در حال پیگیری هستیم و ان شاالله در آینده نزدیک و در دهه فجر، شاهد اقدامات موثر برای عقد قرارداد در این خصوص خواهیم بود.

دانشی با اشاره به طرح های جمع آوری گازهای همراه گفت: برای جمع آوری گازهای همراه به مقدار حدود 950 میلیون فوت مکعب گاز در منطقه شرق فعالیت های شرکت شامل آغاجاری و گچساران اقدام خواهیم کرد و در منطقه اهواز و مارون، برای حدود 260 میلیون فوت مکعب گاز برنامه داریم.

وی اعلام کرد: این موضوع یاری خواهد نمود تا هوایی پاک تر داشته باشیم. در گام نخست این طرح، بحث نهال کاری که شامل 2 هزار هکتار در منطقه شلمچه، کریت، غیزانیه، خرمشهر، رامشیر، آغاجاری، رامهرمز و دیگر جاها است، صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب گفت: حتما با تمام توان برای یک نهضت سبز در استان خوزستان کوشش خواهیم کرد و به هوایی پاک احتیاج مبرم داریم. برای سلامتی مرم حتما باید کوشش کنیم.

دانشی اضافه نمود: در شرایط جنگ، بسیاری از نخیلات خود را از دست دادیم و خوب است که به طرف نهال های مثمر سوق پیدا کنیم. تیمی به صورت ویژه تشکیل داده شده است تا در امسال و سال آینده در این خصوص اقدام نموده و به موضوع ورود نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164319

به "برنامه نو منطقه ها نفتخیز جنوب برای گازهای همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه نو منطقه ها نفتخیز جنوب برای گازهای همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید