بررسی معادلات قهرمانی نیم فصل ، پرسپولیس سه بازی ببرد قهرمان است

به گزارش مجله سرگرمی، با نزدیک شدن به نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران رقابت جذابی بین سه تیم برای دستیابی به قهرمانی نیم فصل به وجود آمده است.

بررسی معادلات قهرمانی نیم فصل ، پرسپولیس سه بازی ببرد قهرمان است

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، بدون احتساب بـازی های عقب افتاده پرسپولیس، حالا فقط یک هفته به پایان نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر باقی مانده و خیلی ها منتظرند تا با برگزاری بازی های هفته پانزدهم و بازی های معوقه پرسپولیس تکلیف قهرمان نیم فصل تعیین شود.

با توجه به بازی مستقیم استقلال و سپاهان در هفته پایانی و کسب حداقل یک و یا 3 امتیاز برای یکی از این دو تیم مسلما صنعت نفت آبادان شانسی برای کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل نخواهد داشت و در این شرایط و روی کاغذ فقط استقلال، سپاهان و پرسپولیس هستند که می توانند نیم فصل را به عنوان تیم صدرنشین به پایان برسانند.

در هفته پایانی سپاهان و استقلال در اصفهان به مصاف هم می فرایند که اگر پرسپولیس در بازی های معوقه خود امتیازی از دست بدهد، این بازی می تواند فینال نیم فصل اول باشد. اما در کنار این بازی، پرسپولیس هم شانس قهرمانی خواهد داشت پرسپولیس پس از کسب دو پیروزی متوالی مقابل ماشین سازی و تراکتور تبریز به بالای جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر بازگشت تا مدافع عنوان قهرمانی امیدوار به بازی های پیش رو باشد.

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی سه دیدار حساس تا پایان دور رفت در فصل جاری دارند که دو بازی آن ها مقابل مس رفسنجان و گل گهر سیرجان به دلیل حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان 2020 جزو دیدار های معوقه است. قرمز ها پس از نایب قهرمانی آسیا، عملکرد پر فراز و نشیبی در لیگ برتر داشتند تا از 12 بازی خود تنها 21 امتیاز کسب کنند.

پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی نیاز ویژه به امتیاز های 3 بازی پیش روی خود دارد. این تیم که 4 قهرمانی متوالی در لیگ برتر داشته، در اولین حضور گل محمدی از ابتدای فصل عملکردی متفاوت نسبت به 4 سال گذشته داشته است.

قهرمان ادوار شانزدهم، هفدهم، هجدهم و نوزدهم در لیگ برتر ایران برای فتح جام، امتیازات قابل توجهی در دور رفت کسب کردند. پرسپولیس در فصل شانزدهم لیگ برتر 32 امتیاز در پایان نیم فصل اول کسب کرد. این تیم در فصول هفدهم، هجدهم و نوزدهم هم 31 امتیاز از 15 بازی خود بدست آورد تا راه را برای قهرمانی خود در پایان فصل هموار کند.

یحیی گل محمدی در فصل جاری، تا کنون 21 امتیاز با تیمش به دست آورده و در صورت کسب حداکثر امتیازات در 3 بازی آینده به عدد 30 می رسد. میزان امتیازی که باز هم کمتر از 4 سال قهرمانی قرمز ها خواهد بود، اما می تواند این تیم را با وجود ثبات در ترکیب خود و بازگشت مهدی ترابی امیدوار به کسب امتیازات بیشتر و تکرار قهرمانی کند.

در حال حاضر استقلال از 14 بازی با 26 امتیاز صدرنشین است و سپاهان هم از 14 بازی، 25 امتیاز دارد. صنعت نفت هم با 23 امتیاز سوم و پرسپولیس از 12 بازی با 21 امتیاز چهارم است.

البته اگر پرسپولیس سه تساوی بگیرد 24 امتیازی می شود، اما در صورت دادن امتیاز به حریفان، شانس قهرمانی را از دست می دهد. پرسپولیس در صورت دو پیروزی با تفاضل گل بالا و یک شکست در سه بازی پیش رو و تساوی استقلال - سپاهان هم شانس قهرمانی نیم فصل دارد. پرسپولیس در صورت سه تساوی یا دو شکست و یک پیروزی و یا سه شکست شانسی برای قهرمانی نیم فصل نخواهد داشت.

پرسپولیس فردا با مس رفسنجان در تهران و یکشنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی با پیکان بازی می کند و بازی آخر این تیم مقابل گل گهر در سیرجان، جمعه یک اسفند برگزار خواهد شد.

فوتبالی

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 131871

به "بررسی معادلات قهرمانی نیم فصل ، پرسپولیس سه بازی ببرد قهرمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی معادلات قهرمانی نیم فصل ، پرسپولیس سه بازی ببرد قهرمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید