آنالیز فنی خودرو جدید بی ام دبیلیو آلپینا XD 3

به گزارش مجله سرگرمی، آلپینا صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.9 ثانیه ای دارد. این مدل به اندازه X3 M40d سریع بوده هرچند مدل های خارج از بازار بریتانیا دارای پیشرانه ای با چهار توربو بوده و قدرت و گشتاور 384 اسبی و 770 نیوتون متری دارند.

آنالیز فنی خودرو جدید بی ام دبیلیو آلپینا XD 3

به گزارش خبرنگار ، آیا ب ام و X3 را دوست داشته، اما آرزو دارید که خودروی شما خاص تر و قوی تر باشد؟ خب آلپینا در این مواقع وارد میدان می گردد. تیونر مشهور باواریایی ها این بار به سراغ شاسی بلند میان سایز ب ام و رفته و حاصل کار فراوری XD3 جدید بوده است.

این خودرو زندگی خود را به عنوان X3 استاندارد شروع نموده، اما آن را به چیزی تبدیل نموده و که از آلپینا انتظار می رود. نمای جلوی خودرو پذیرای اسپلیتر عمیق تری بوده و در بخش عقب نیز خروج های اگزوز 4 تایی خودنمایی می نمایند. رینگ های 22 اینچی و لاستیک های پهن تر نیز تکمیل نماینده تغییرات هستند. البته رینگ های کوچک تر 20 اینچی نیز در دسترس می باشند.

داخل کابین XD3 یک پله بالاتر از X3 استاندارد حس می گردد. پوشش چرمی روی بخش هایی همچون جایگاه ها، فرمان و تریم درب ها دیده می گردد و تریم مشکی پیانو هم ترکیب رنگی جذابی ایجاد می نماید. رکاب های درب خاص آلپینا و پلاک شماره دار در کنسول مرکزی نیز به شما یادآوری می نمایند که با یک X3 ساده طرف نیستید.

البته جزئیات دوست داشتنی بیشتری هم وجود دارد. دوخت روی فرمان خاص بوده و نیمی از آن آبی رنگ و نیمی سبز است. همچنین پانل های رنگی کوچکی در پشت جایگاه ها دیده می گردد. البته همانند تمامی محصولات آلپینا، مشتریان می توانند رنگ ها و تریم های گوناگونی را انتخاب نمایند.

آنچه که انتظارات ما از آلپینا را تا حدی برآورده نمی نماید پشت آمپر های دیجیتالی است. این پشت آمپر ها همانند سایر محصولات این تیونر از پس زمینه آبی رنگ استفاده می نمایند، اما تغییرات گرافیکی و اعداد آن چنگی به دل نمی زنند. این وضعیت در حالت اسپورت بدتر بوده و رنگ سبز روشن هماهنگی چندانی با کلیت پشت آمپر ها ندارد. البته وضعیت سطح بالای کابین باعث برجسته تر شدن این نقیصه می گردد.

البته تمرکز اصلی باید روی قوای محرکه باشد. XD3 از پیشرانه 3 لیتری دیزلی X3 استاندارد با اصلاحاتی سود می برد. آلپینا توربوی جدید را با دو نمونه جدید جایگزین نموده است. توربوی کوچک تر برای حذف لگ بکار رفته و نسخه بزرگ تر نیز قدرت بیشتری را به ارمغان می آورد. توربو های جدید به همراه سیستم جذب و خنک نمایندگی اصلاح شده منجر به فراوری قدرت 330 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری شده اند. آلپینا می گوید این قدبلند لوکس شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.9 ثانیه ای دارد. این مدل به اندازه X3 M40d سریع بوده هرچند مدل های خارج از بازار بریتانیا دارای پیشرانه ای با چهار توربو بوده و قدرت و گشتاور 384 اسبی و 770 نیوتون متری دارند.

روش سرعت دریافت این خودرو را می توان چیزی بین واژه های گول زننده و متحیرنماینده دانست. پیشرانه هرگز تحت فشار حس نمی گردد بنابراین شتاب گیری بدون هرگونه سختی انجام می گردد و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز تعویض های نرمی داشته و در آنِ واحد به درخواست راننده پاسخ می دهد.

اما آیا پیشرانه دیزلی با شخصیت آلپینا همخوانی دارد؟ از نظر پرفورمنس بله، اما از نظر احساس کلی ای که به خودرو بخشیده می گردد چنین فکری نمی کنیم.

البته مصرف سوخت یک پیشرانه بنزینی با مصرف XD3 برابر نیست. این شاسی بلند علیرغم پرفورمنس قابل توجهی که دارد در هر صد کیلومتر تنها 6.4 لیتر سوخت مصرف می نماید.

اگرچه شتاب خط مستقیم این خودرو با نسخه استاندارد X3 M40d مشابه است، اما آلپینا روش ریلکس تری را برای شاسی در نظر گرفته است. دامپر ها زمان جمع شدن نرم تر و در زمان ریباند سفت تر از X3 هستند. رینگ های بزرگ آلپینا شاید در شهر سواری را اندکی تحت تأثیر قرار دهند، اما XD3 در کل خودرویی بسیار راحت است. این موضوع به همراه قدرت زیاد و کابینی آرام باعث شده محصول آلپینا جزو یکی از بهترین کراس اوور های بازار باشد.

علیرغم تمرکز بیشتر روی راحتی XD3 هنوز هم در جاده های پر پیچ و خم حرف هایی برای گفتن دارد. آلپینا اقدام به بهبود سیستم چهار چرخ محرک ب ام و نموده و یک دیفرانسیل لغزش محدود را روی اکسل عقب نصب نموده تا از سواری اسپورت محصولش اطمینان حاصل کند. کشش خودرو حداقل در جاده های عمومی بسیار خوب بوده و فرمان نیز دقیق و بالانس شده است.

قیمت این خودرو از 57900 پوند شروع می گردد. با توجه به اینکه قیمت ب ام و X3 M40d از 53870 پوند شروع می گردد بنابراین قیمت بیشتری که برای قدرت بیشتر، ظاهر و کابین متمایزتر و… درخواست شده معقول به نظر می رسد. البته قیمت خودروی حاضر در تست کمی بالای 70 هزار پوند بوده که به خاطر سفارش بعضی آپشن ها همچون رینگ های بزرگ تر، ترمز های بهتر، سانروف پانورامیک و… است.

اگر به دنبال خرید ب ام و X3 M40d هستید به سختی خواهید توانست چشم روی ویژگی های خاص آلپینا XD3 جدید ببندید. از نظر سرعت در خط مستقیم تفاوت زیادی بین دو خودرو وجود ندارد و درحالی که آلپینا بیشتر روی راحتی سواری تمرکز نموده، اما هنوز هم توانایی های زیادی در سر پیچ ها دارد. متریال لوکس تر کابین و خاص تر بوده باعث شده اند این خودرو انتخاب خوبی باشد. البته هنوز هم فکر می کنیم یک پیشرانه بنزینی می تواند XD3 را جذاب تر کند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49433

به "آنالیز فنی خودرو جدید بی ام دبیلیو آلپینا XD 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی خودرو جدید بی ام دبیلیو آلپینا XD 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید