برترین ایده های تزئینی با کم ترین هزینه

به گزارش مجله سرگرمی، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که توانایی صرف هزینه های گزاف برای تغییر دکوراسیون خانه خود ندارید، با استفاده از بعضی روش و ایده ها می توانید به انجام این کار بپردازید. تغییر دکوراسیون احتیاجی به صرف هزینه های زیاد ندارد و روش ها و ایده های ارزان قیمتی برای انجام این کار و تغییر ظاهر خانه موجود می باشد. راه های زیادی برای انجام این کار بر اساس بودجه مورد نظر وجود دارد. به کارگیری بعضی ایده های خلاقانه و یا استفاده از وسایلی در جهت تغییر تِم کلی خانه می توانند در انجام این امر به شما یاری نمایند. فرقی ندارد کدام قسمت خانه احتیاج به بازسازی و تغییر دکوراسیون داشته باشد. راه های زیادی برای طراحی حرفه ای هر یک از این قسمت ها وجود دارد. در جهت اجرای این ایده ها باید از ایده های طراحان داخلی الهام بگیرید. به وسیله بازدید فروشگاه های لوازم تزئینی و یا فروشگاه های اینترنتی می توانید به راحتی وسایل نه چندان گران قیمت تهیه کنید و با استفاده صحیح از آن ها فضایی زیبا در خانه خود ایجاد نمایید. در این جا به بیان ایده هایی مقرون به صرفه برای ایجاد تغییر در خانه می پردازیم.

برترین ایده های تزئینی با کم ترین هزینه

نصب قاب عکس

پیدا کردن نقطه ای مناسب برای نصب قاب عکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای این کار بهتر است قبل از نصب، قاب عکس را روی دیوار جابه جا نموده و نقطه مناسب برای نصب آن را پیدا کنید.

بوم نقاشی

استفاده از یک بوم نقاشی بزرگ که با استفاده از رنگ های روشن روی آن نقاشی شده است نیز می تواند ایده بسیار خوبی باشد. این کار باعث میشود دیوارهای خانه روشن تر به نظر آیند.

استفاده از میزهای عسلی

استفاده از میزهای عسلی که معمولا درکنار مبلمان قرار می گیرند مکان مناسبی برای قرار دادن آباژور و وسایل تزئینی ایجاد می نماید. هم چنین از این میزها می توان برای قرار دادن کتاب نیز استفاده کرد.

نصب بشقاب های تزئینی بر روی دیوار

یکی از ایده های جذاب که می توان مورد استفاده قرار داد، استفاده از بشقاب های تزئینی رنگ روشن بر روی دیوار می باشد. استفاده از بشقاب هایی با طیف متفاوت از یک رنگ و ایجاد کنتراست ظاهر چشم نوازی ایجاد می نماید. بشقابی که رنگ گیراتری دارد در مرکز قرار دهید و سایر آن ها را در اطراف آن نصب کنید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

استفاده هوشمندانه از رنگ ها

رنگ آمیزی یکی از ارزان ترین روش ها برای ایجاد ظاهری جدید می باشد. انجام این کار نیز روش های مختلفی دارد. برای مثال به جای رنگ آمیزی کلیه دیوارها با استفاده از یک رنگ، می توانید با استفاده از الگوهای رنگی نقطه ای کانونی در محل مورد نظر ایجاد کنید. شما می توانید با استفاده از طیف رنگی که برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نموده اید، برای رنگ آمیزی سقف استفاده نمایید. توجه داشته باشید که رنگ سقف باید کم رنگ تر از دیوارها باشد. اگر در فضای اتاق قفسه هایی برای نگهداری کتاب دارید می توانید داخل آن ها را با استفاده از یک رنگ خیره کننده رنگ آمیزی کنید.

استفاده از پرده

تغییر پرده ها و انتخاب پرده مناسب راهی مناسب برای ایجاد تغییر در هریک از اتاق های خانه می باشد. پرده ها انواع مختلفی دارند و در تمامی فروشگاه های مربوطه در دسترس می باشند.

استفاده از اِلمان های حصیری شکل

استفاده از این گونه اِلمان ها نمای بسیار جذابی خصوصا در سبک سنتی به وجود می آورد. استفاده از یک یا دو جایگاه حصیری در کنار مبلمان مدرن می تواند در زیباسازی فضا به شما یاری کند.

آثار هنری ارزان قیمت

استفاده از یک نقاشی یا عکس زیبا بر روی دیوار حس و حال رضایت بخشی ایجاد می نماید. در جهت صرفه جویی در هزینه ها این امکان برای شما وجود دارد که تصویر مورد علاقه خود را پرینت گرفته و با قرار دادن آن در یک قاب و نصب آن بر روی دیوار از زیبایی آن استفاده کنید. هم چنین شما می توانید از خلاقیت خود استفاده نموده و به خلق یک اثر هنری بپردازید.

نمایش عکس ها

کلاژ خلاقانه عکس ها و استفاده از آن ها بر روی دیوار از ایده های کاربردی می باشد. نمونه ای از عکس های خانوادگی خود را جمع آوری کنید و آن ها را در یک قاب قرار دهید. از این قاب در اتاق نشیمن و یا دیوار راه پله ها استفاده نمایید. دقت کنید که تابلو را در جای مناسبی نصب کنید.

استفاده از زیبایی طبیعت

استفاده از عناصر طبیعی در فضای خانه بسیار تاثیرگذار می باشد و در سبک روستیک نیز کاربرد دارد. استفاده از گل های طبیعی در آشپزخانه را نباید فراموش کنید.

استفاده از وسایل روشنایی با اشکال مختلف

به جای خرید وسایل روشنایی گران قیمت، می توانید با استفاده از کم ترین هزینه و تنها با به کارگیری خلاقیت خود، چراغ ها را تزئین نمایید. برای مثال با ساخت لوسترهای کاغذی و یا تزئین لامپ ها با استفاده از کناف می توانید به انجام این کار بپردازید.

نورپردازی مناسب

استفاده از نورپردازی مناسب نیازمند استفاده از وسایل روشنایی مناسب نیز می باشد. استفاده از لوسترهای مناسب و کریستالی شکل می تواند از جمله ایده های کاربردی باشد. البته این کار باید با توجه به اتاق مورد نظر و نحوه کاربرد آن صورت گیرد.

نصب کاشی جدید برای دیوار اصلی آشپزخانه

به جای نصب کاشی جدید در تمامی قسمت های آشپزخانه، می توان تنها به انجام این کار برای دیوار اصلی پرداخت. در انتخاب کاشی دقت کنید و سعی در انتخاب انواع ساده آن داشته باشید.

زیباسازی کابینت و کشوها

به جای خرید کابینت های جدید می توانید تنها با استفاده از دستگیره های جدید ظاهر آن ها را نو کنید. خرید دستگیره های آشپزخانه بسیار مقرون به صرفه می باشد.

استفاده از آینه ها

آستفاده از آینه ها بهترین راه برای بازتاب نور و ایجاد فضایی دراماتیک در خانه می باشد. سعی کنید فریمی مناسب برای آینه انتخاب نمایید.

رنگ لامپ ها

به جای استفاده از لامپ هایی با رنگ مشابه برای تمام اتاق، از یک چراغ برای ایجاد نور کلی و دیگر طیف های رنگ برای ایجاد نورپردازی دکوراتیو استفاده نمایید.

استفاده از شمع

استفاده از شمع با اندازه های مختلف بر روی میز قهوه خوری از ایده هایی است که مورد توجه اکثریت افراد قرار می گیرد. استفاده از یک جا شمعی مناسب می تواند این زیبایی را دو چندان کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ساختمانچی
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62904

به "برترین ایده های تزئینی با کم ترین هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ایده های تزئینی با کم ترین هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید