برای ارتقای کیفی صنعت قطعه سیستم پاداش و جزا تعریف گردد

به گزارش مجله سرگرمی، انجمن مدیریت کیفیت ایران با تدوین یک طرح سه ساله و ارسال نامه ای به معاون اول ریاست جمهوری به دنبال اجرای طرح مدل کلان توسعه مدیریت کیفیت در صنعت قطعه است تا با شناسایی گلوگاه های کیفی نسبت به شناسایی چالش های کیفیت در خطوط فراوری قطعه سازان اقدام کند که این امر منوط به موافقت مدیران دولتی است.

برای ارتقای کیفی صنعت قطعه سیستم پاداش و جزا تعریف گردد

نبود راهبرد توسعه و ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی به ویژه صنعت قطعه منجر به مسائل کیفی در محصولات نهایی این صنعت و زنجیره فراوری محصول شده بر این اساس پروژه ارتقای سیستم مدیریت کیفیت در شرکت های قطعه سازی با هدف بهبود زیرساخت های مؤثر بر کیفیت مبتنی بر برنامه راهبردی توسعه و ارتقای کیفیت صنعت قطعه سازی در دستور انجمن مدیریت کیفیت ایران نهاده شد و درنهایت مدل راهبردی و برنامه های اساسی توسعه و ارتقای کیفیت صنعت قطعه سازی خودرو طراحی شد. این انجمن آمادگی خود را برای اجرای این طرح در قالب 4 فاز به معاون اول رئیس جمهوری اعلام نموده که با اجرای آن صفر تا صد کیفیت در خطوط فراوری قطعه سازان موردآنالیز قرار خواهد گرفت.

فرشید شکرخدایی، نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با اشاره به ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر ارائه طرح مدل کلان توسعه مدیریت کیفیت صنعت قطعه می گوید: صنعت خودرو با مسائلی دست به گریبان است که بخشی از این مسائل سیاسی بوده و به تحریم ها بازمی گردد و بخشی از آن نیز به کیفیت مرتبط است که این موضوع را می توان از جنبه های مختلف آنالیز کرد.

او می افزاید: بخشی از مسائل موجود در بحث کیفیت خودرو به موضوع طراحی بازمی گردد و باوجود همه کوشش ها امکان ارتقای کیفیت تنها تا یک سطح معین خواهد بود در همین حال چالش های مربوط به خدمات پس از فروش نیز بخش دیگری از موضوع کیفیت را در برمی گیرد که ریشه آن به قطعه سازی مرتبط که درنهایت منجر به نارضایتی و مراجعه به خدمات پس از فروش می گردد.

شکرخدایی با بیان این که انجمن مدیریت کیفیت در طول 13 سال گذشته با خودروسازان در قالب کارگروه کیفیت خودروسازی همکاری نموده و حال به درخواست انجمن قطعه سازان به دنبال نقشه راهی برای ادامه صنعت خودرو است، تصریح می نماید: در سال های دور ساپکو و سازه گستر اقداماتی ازاین دست انجام داده و پلن هایی با هدف بهبود کیفیت داشته اند و حتی حمایت اقتصادی و معنوی از این اقدام انجام دادند تا کیفیت در خودروسازان ارتقا یابد، اما در طول زمان این موضوع به فراموشی سپرده شد و به نظر می رسد هم اکنون راستا قطعه ساز، خودروساز و خدمات پس از فروش در جهت کیفیت ارتقا یابد چراکه موضوع رضایت مشتریان موضوع جدی است.

نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با تاکید بر این که طراحی مدل ارتقای کیفیت در صنعت خودرو در 6 ماه انجام شد، اظهار می نماید: در این راستا از تجربه کشورهایی همچون ژاپن و آمریکا استفاده می گردد همچنین آموزش داخل کشور نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا ظرفیت مشاوره برای آموزش 1200 قطعه ساز در داخل کشور اندازه گیری گردد و درنهایت فاز یک طراحی خواهد شد.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار، محیط زیست و آب اتاق ایران در تشریح فرایند کار نیز می گوید: پس از انجام ارزیابی سریع از شرکت و آنالیز صورت های اقتصادی، کلان شرکت بازرسی و درنهایت گزارشی آماده خواهد شد که در آن گزارش ایرادهای عظیم شرکت اعلام خواهد شد پس ازاین فرایند، قراردادی منعقد و بر اساس آن هریک از تأمین نمایندگان عظیم نظیر ساپکو، سازه گستر و مگاموتور که با شرکت قطعه ساز در ارتباط هستند، در این موضوع درگیر خواهند بود و پس از آن مشاوران انجمن به شرکت اعزام خواهند شد تا مشکل عظیم که ممکن است، فناوری، دانش مدیریتی، نقدینگی و مواردی ازاین دست باشد را با یاری شرکت حل نموده و به نقشه سه ساله دست یابد.

شکرخدایی ادامه می دهد: پس از این مرحله مشاوره ها تخصصی شده و مجموعه ای از بسته های توانمندسازی به شرکت ارائه خواهد شد و هزینه این مشاوره ها نیز با افزایش تعداد شرکت ها، به یک ششم نمونه ها خواهد رسید بنابراین اقدامی که انجمن در نظر دارد این است که از محل افزایش تعداد شرکت های قطعه سازی قیمت مشاوره های خود را به گونه ای ساماندهی کند که بهترین مشاوره های کشور با مناسب ترین قیمت در اختیار صنعت قطعه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار، محیط زیست و آب اتاق ایران با اشاره به تعهدات خودروسازان مبنی بر اقدام حرفه ای در این زمینه نیز می افزاید: تا زمانی که خودروساز تمایلی به حل مشکل کیفیت نداشته باشد، قطعه سازان نیز در حال حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه نیستند بنابراین باید سیستم پاداش و جزایی تعریف گردد تا سرمایه گذاری با هدف ارتقای کیفیت دو دستاورد قراردادهای بلندمدت و پرداخت های به موقع تر را به همراه داشته باشد.

نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با تاکید بر این که این طرح سه ساله خواهد بود، در تشریح ارائه خدمات می گوید: این انجمن به وسیله انجمن قطعه سازان، انجمن خودروسازان و انجمن صنایع همگن و خدمات پس از فروش راستا راه را مشخص می نماید همچنین شرکت های مادر نظیر سایپا یدک، سازه گستر، ساپکو و مگاموتور که زنجیره تأمین را مدیریت می نمایند همکار انجمن کیفیت خواهد بود بر این اساس هرکجا که بیشترین آمار نارضایتی و خرابی در خودروها باشد کار از آنجا شروع می گردد بنابراین خودروسازان باید آمار و اطلاعات لازم را در اختیار انجمن قرار دهند.

10az10.ir: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

sobhemehriz.ir: صبح مهریز | مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111522

به "برای ارتقای کیفی صنعت قطعه سیستم پاداش و جزا تعریف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ارتقای کیفی صنعت قطعه سیستم پاداش و جزا تعریف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید