بدون امکانات در آسیا نتیجه گرفتیم، چالش ما نبود پیست روئینگ است

به گزارش مجله سرگرمی، سولماز عباسی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در این دوره از مسابقات به وضوح معین بود که سطح روئینگ در آسیا در حال پیشرفت و توسعه بوده و همه روئینگ را شناخته اند. همین کشور تایلند دو سال پی در پی است که میزبان این رقابتهاست و پیست مناسب و تجهیزات خوبی را دارد. هنگ کنگ و چین و کره نیز قایق های خوبی داشته و حتی می توانند قایق های خود را حمل و نقل نموده و سالهاست از مربیان به نام خارجی استفاده می نمایند. حتی کشورهایی که تا چند سال پیش روی آنها حساب باز نمی شد در این دوره پیشرفت بسیار خوبی نموده بودند.

بدون امکانات در آسیا نتیجه گرفتیم، چالش ما نبود پیست روئینگ است

وی اضافه کرد: خوشخبتانه ما در سه چهار ماه گذشته با جیوگانیک مربی خارجی تمرین می کردیم و ایشان توانست در همین مدت کم با یک مدیریت خوب تیم را صاحب یک نتیجه خوب در رقابتهای آسیایی کند. حضور ایشان به حدی خوب بود که چند نفر از پاروزنان مردی که سالها بود از این رشته کنار کشیده بودند با آمدن ایشان دوباره به تمرینات بازگشته و توانستند در این رقابتها مدال هم بگیرند. ما در این مدت زیر نظر وی سخت کار کردیم و جیوگا از لحاظ فنی و تیمی برای تیم ما سنگ تمام گذاشتند.

عباسی در خصوص مشکل تامین قایق برای رشته های تیمی در مسابقات قهرمانی آسیای تایلند نیز بیان داشت: در واقع تامین کننده قایق ها با شرایط نامناسبی برای ما قایق تامین کرد. جیوگانیک با تجربه ای که داشت در همین مدت کم برنامه ریزی کرد تا ما از همین قایق ها استفاده کنیم. ما در چند روز قبل مسابقه به شدت از ساعت 5 صبح تا 7 عصر و با کوشش شبانه روزی قبل از هر تیمی در محل مسابقات حاضر شده و در حال تمرین بودیم.

وی توضیح داد: قایقی که برای ما آورده بودند زیر وزنی بود که می خواستیم اما آقای جیوگا با دانش فنی که داشت قایق ها را به شکل مطلوبی آماده کرد و برای تیم مورد بهره برداری قرار داد که خود شرکت تامین کننده نیز قایق خود را نشناخت. متاسفانه بردن قایق به محل مسابقات از ایران برای ما وجود ندارد و ارسال آن نیز زمان بر بود و ناچار باید از همین قایق ها استفاده می کردیم.

مربی تیم روئینگ بانوان گفت: به هر حال کوشش بچه ها طوری بود که توانستند نتیجه خوبی بگیرند و بسیاری از مدالها برای اولین بار بدست آمد. ما همه در این مدت دستیاران آقای جیوگا بودیم و زیر نظر وی تیم را تمرین می دادیم، معتقدم آقای جیوگانیک مربی بسیار با دانشی بوده و از لحاظ فنی در این موقعیت تیم را به خوبی مدیریت کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه مهسا جاور نماینده ایران در بازیهای المپیک ریو بود اما نتوانست مدال دوره قبل خود در آسیا را تکرار کند و آیا از عملکرد وی راضی بودید، بیان نمود: طبق صلاحدید مربیان وی در بخش تیمی مسابقه داد و وقتی تمام توان خود را در این بخش گذاشت نتوانست مدال برنز انفرادی سال قبل خود را تکرار کند. با این حال ما برای اولین بار در سطح آسیا پیروز به کسب مدال رشته های تیمی آن هم به رنگ طلا در رقابتهای قهرمانی آسیا شدیم که این دو مدال طلایی که جاور نیز در آنها سهیم بود برای ما بسیار ارزشمندتر از مدال انفرادی اش بود.

وی در سرانجام گفت: ما سالهاست در این رشته مشکل داریم. از زمانیکه من ورزشکار بودم تا الان که مربی هستم با چالش بزرگی در روئینگ روبرو هستیم و آن هم نبود پیست روئینگ است. واقعا از لحاظ امکانات و تجهیزات با کشورهای دیگر آسیا قابل قیاس نیستیم اما باز هم با همین امکانات و نبود پیست مناسب و تمرین در آب سد توانستیم از همین کشورهایی که تجهیزات خوبی دارند پیشی بگیریم و نتیجه عالی را کسب کنیم. امیدواریم نگاه ویژه تری در آینده به این رشته بشود چرا که روئینگ رشته المپیکی است و ارزش این را دارد که سرمایه گذاری بیشتری روی آن بشود و مطمئنا مسئولین با سرمایه گذاری و توجه به این رشته متضرر نخواهند شد.

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33970

به "بدون امکانات در آسیا نتیجه گرفتیم، چالش ما نبود پیست روئینگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون امکانات در آسیا نتیجه گرفتیم، چالش ما نبود پیست روئینگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید