با سفر به کولالامپور از هر ثانیه سفرتان لذت ببرید

به گزارش مجله سرگرمی، سفر به قلب مالزی، کوالالامپور

مالزی یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است. پایتخت آن شهر کولالامپور در ساحل غربی شبه جزیره مالزی است. این شهر که تلفیقی از فرهنگ و سنت قدیمی و بافت مدرن است، دارای فرهنگی با تنوع بالاست. کولالامپور یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین شهر های دنیا است که مسافران آن می توانند در هر ساعت و ثانیه از حضور خود در آن تمامی لذت را ببرند. کوالالامپور بیش از 40 خط هوایی و بندری نیز به نام Klong در فاصله 41 کیلومتر مرکز شهر دارد. مسافران با وجود داشتن سرویس حمل و نقل داخل و بیرون شهری خوبی که در این شهر وجود دارد می توانند از انواع مختلف وسایل نقلیه همچون مترو، اتوبوس، قطار یا تاکسی استفاده کنند. این جاذبه گردشگری آسیایی در فاصله 35 کیلومتری از دریا است و فرهنگی مرکب از سه فرهنگ اصلی مالایی، چینی و هندی دارد.

با سفر به کولالامپور از هر ثانیه سفرتان لذت ببرید

در شهر کوالالامپور، به این دلیل که در کنار سازه های قدیمی آسمان خراش های نو و مدرنی جا خوش کرده اند گردشگران به سفر یکباره آن اکتفا نمی کنند و مایل به سفری دوباره و دست یافتن به لذتی چندباره از این زیبایی های ناب هستند. آب و هوای کوالالامپور گرمسیری است اما همراه با بارش بارانی های تند و شدیدی که هرازچندگاهی بر چهره زیبای کولالامپور می بارد. محله چینی ها، روستای فرانسوی، پارک دریاچه، موزه ملی، برج های دوقلوی پتروناس، از جمله زیبایی های ناب این شهر رویایی است. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه به معرفی معروف ترین جاذبه های این شهر بپردازیم.

برج های دوقلوی پتروناس

یکی از جاذبه های اصلی شهر و مرکزی برای تجارت و خرید توأمان است. از جمله جاذبه ای که در این برج های دو قلو نباید از دست داد پل آسمان است که در طبقه های 41 و 42 قرار گرفته است. برای بازدید از پل آسمان بهترین راه تهیه بلیط در میانه و اواسط روز است به این دلیل که در سایر زمان ها با صف های طولانی مشتقان بازدید از این پل زیبا روبرو خواهید شد. از جاذبه های اصلی داخل برج ها می توان موزه مدرنPetrosains ، ارکستر فیلارمونیک و مرکز خرید Surya KLCC را نام برد. برج های دوقلوی از عظیم ترین برج های دوقلوی جهان به شمار می رود. ارتفاع کلی این بنا از زمین تا بلندترین نقطه آن، حدود 451.9 متر است. این برج 88 طبقه و 78 آسانسور مجزا دارد.

Thean Hou Temple

Thean Hou الهه دریا است. این معبد که یکی از بزرگ ترین معابد چینی در آسیای جنوبی است در قلب کولالامپور واقع شده است. این معبد در سال 1989 توسط جامعه چینی های مالزی تاسیس شد، دارای یک معماری چینی بی نظیر که به چشم انداز زیبایی از شهر کوالالامپور مشرف است. این معبد دارای یک دفتر ثبت ازدواج است که از آن برای برگزاری جشن های عروسی نیز استفاده می شود پس می تواند مقصدی برا زوج های جوان جهت ثبت رسمی ازدواج خود در یک مکان شگفت انگیز همراه با تجربه ای فوق العاده از برگزاری یک جشن کم نظیر و شاید بی نظیر باشد. سالانه تقریبا 5000 زوج تصمیم می گیرند که در این معبد ازدواج خود را با یک تجربه ناب توأمان کنند.

برج منارا کی ال Menara KL Tower

برج منارا کی ال که ارتفاعی حدود 335 متر دارد با دو هدف ارتباطی و توریستی ساخته شده است. این برج دارای رستوران های گردانی است مشرف به چشم اندازهای زیبایی از شهر کوالالامپور که لذت خوردن غذا را دو چندان خواهد کرد. برای ساخت این برج که بلندترین منطقه عمومی در شهر است 31 ساعت پی درپی بتن ریزی پایه های آن زمان برده است. گردشگران داوطلب و ورزشکاران می توانند جهت شرکت در مسابقه ای که سالانه برگزار می شود برای بالا رفتن از پله ها و رسیدن به بالاترین طبقه برج شرکت کنند.

ایستگاه قطار کوالالامپور Kuala Lumpur Railway Station

ایستگاه قطار کوالالامپور یک ساختمان استعماری زیبا با ترکیبی از معماری شرق و غرب است که بازدیدکنندگان از سبک طراحی آن به عنوان یک طراحی منحصر به فرد یاد می کنند. این ایستگاه در سال 1910 با هزینه ای بالغ بر 23000 دلار ساخته شد که سال 2001 یک ایستگاه مدرن جایگزین این ایستگاه شد. در حالیکه قطار های مسیرهای طولانی تر به ایستگاه مرکزی انتقال داده شدند، اما هنوز برخی از قطارها از این ایستگاه حرکت می کنند.

برای صحبت از زیبایی های شهر کولالامپور می توان سفرنامه ای به بلندای یک طومار تهیه کرد اما ما لذت بردن از مابقی این زیبایی ها را به چشمان خودتان واگذار می کنیم چرا چون شنیدن کی بود مانند دیدن.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39435

به "با سفر به کولالامپور از هر ثانیه سفرتان لذت ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سفر به کولالامپور از هر ثانیه سفرتان لذت ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید