باز هم درباره مضرات فست فود

به گزارش مجله سرگرمی، نکته ای که درباره فست فود باید به آن اشاره گردد و شاید پیش از این به آن پرداخته نشده، مساله عظیم تر شدن و حجیم تر شدن آنهاست، بدون این که متوجه شویم! این مساله نه فقط درباره پیمانه و میزان مواد مصرفی بلکه درباره میزان سیب زمینی سرخ نموده، سس های غلیظ سالاد، چند لایه بودن همبرگرها، استفاده بیشتر از سوسیس و کالباس و غیره هم مصداق دارد.

باز هم درباره مضرات فست فود

باز هم درباره مضرات فست فود

نکته ای که درباره فست فود باید به آن اشاره گردد و شاید پیش از این به آن پرداخته نشده، مساله عظیم تر شدن و حجیم تر شدن آنهاست، بدون این که متوجه شویم! این مساله نه فقط درباره پیمانه و میزان مواد مصرفی بلکه درباره میزان سیب زمینی سرخ نموده، سس های غلیظ سالاد، چند لایه بودن همبرگرها، استفاده بیشتر از سوسیس و کالباس و غیره هم مصداق دارد.

اگرچه بعضی از رستوران های فست فود از پیمانه های کمتری استفاده می نمایند اما فروشگاه های عظیم تر و با نام و نشان تر، اقدام به عرضه همبرگرها و یا ساندویچ های بسیار عظیم یا جانیت فود می نمایند و با این کار نه تنها موجب تغییر ذایقه افراد به استفاده بیشتر از موادغذایی می شوند بلکه موادمضر بیشتری را که بدون استثنا در اغلب فست فودها وجود دارد، به بدن و دستگاه گوارش وارد می سازند.

البته شاید استفاده از چنین فست فودهای بسیار عظیم در کسانی که هر چند وقت یک بار از آنها استفاده می نمایند، چندان مساله ای نباشد (که البته هست!) اما برای کسانی که در هفته به استفاده چند باره از این غذاها مبادرت می نمایند، مساله ای جدی است که نباید به سادگی از آن گذشت. در این خصوص، توجه به معضل اضافه وزن زیاد و یا چاقی مفرط در میان جوانان، موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه گردد.

البته حجیم شدن فست فودها و یا بیش از حد زیاد بودن آنها مساله ای نیست که رستوران های معروف و زنجیره ای از آن بگذرند اما بهتر است که شما برای رعایت سلامت خود و با انجام راه کارهایی با آنها مقابله به مثل کنید و قربانی اهداف آنها نباشید:

سفارشات مربوط به همبرگرها و یا ساندویچ های عظیم و جانیت را کنار بگذارید زیرا حتی میزان میانه این غذاها، عظیم است، بنابراین سعی کنید تا غذایتان را با دیگران قسمت کنید و یا بهتر از همه اینکه سفارش میزان کوچک را بدهید.

نکته بسیار مهم این است که نیمی از سفارش خودتان را بخورید و یا اگر دلتان نمی آید، از فروشنده بخواهید تا بقیه غذایتان را بسته بندی نموده و آن را با خود به منزل ببرید تا در یک وعده غذایی دیگر از آن بهره ببرید.

به جای سفارش نوشیدنی عظیم و کولا، آب معدنی سفارش دهید.

همراه غذایتان، سالاد میل کنید تا مجبور نباشید زیاد بخورید.

نکته دیگری که برای پیشگیری از اضافه وزن و زیاد خوردن می توان رعایت کرد، این است که به آهستگی غذایتان را بخورید تا میزانی از آن باقی بماند. درضمن در میان لقمه ها چنگال را کنار بگذارید تا مجبور نباشید که به طور مثال با آن، سیب زمینی سرخ نموده یا ... بردارید! این کار به شما یاری می نماید تا کمتر بخورید!

آیا تا به حال به غذاهای ساده و خانگی فکر نموده اید؟

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 158472

به "باز هم درباره مضرات فست فود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز هم درباره مضرات فست فود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید