این تراکتورسازی، آن تراکتورسازی

به گزارش مجله سرگرمی، این تراکتورسازی همه را انگشت به دهان خواهد کرد، با همین روش و همین بازیکنان. فقط به چند هفته زمان نیاز است تا تیمی متفاوت تر از قبل ببینیم، تیمی در حد سپاهان و پرسپولیس، یک مدعی با هوادارانی پرشمار.

این تراکتورسازی، آن تراکتورسازی

به گزارش خبرنگاران ، امیر اسدی ، تراکتورسازی در دو بازی قبل و به خصوص مقابل استقلال خوزستان از این رو به آن رو شد و توانست در یک نمایش دلپذیر، حریف خود را با 6 گل شکست بدهد. حملات تراکتورسازی در این بازی تیغ دار بود و این تیم در هر دقیقه ای که اراده می کرد، آسان و بی دردسر به دروازه حریف قدرتمند اما کم نام و نشان خود می رسید.

چرایی تغییر در روند بازی تراکتورسازی را می توانیم با آنالیز بازی این تیم و البته ترکیبی که محمد تقوی به زمین فرستاد جست و جو کرد. تقوی، روش بازی تراکتورسازی را از 2-5-3 به 3-3-4 در هجوم و 1-5-4 در دفاع تغییر داد. روشی که حاصل آن، یک برد ارزشمند و پرگل برای تیم تبریزی بود.

نخستین تغییر تقوی در تراکتورسازی، استفاده از دفاع خطی و البته بازیکنان کلاسیک در کناره ها بود. بازیکنانی که بتوانند در تمام طول بازی، مسیر خط دفاع تا حمله را طی کنند و در فاز تهاجمی نیز تاثیر بگذارند. دانیال اسماعیلی فر در راست و احسان حاجی صفی در چپ، از جمله عوامل برد کلیدی تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام بودند. هر یک از این دو بازیکن، بارها موقعیت ساختند و روش بازی تراکتور را به روشی شناور با قابلیت نفوذ از دو جناح تبدیل کردند.

اسماعیلی فر را پیش از این در مرکز خط میانی و یا پست بال راست دیده بودیم. توشاک نمی دانست و نخواست که بداند بازیکن سابق ذوب آهن، توانایی انجام بهترین بازی ها را در دفاع راست دارد. اسماعیلی فر وقتی زنده شد که به این پست برگشت و نشان داد از دفاع راست های مشهور لیگ، چیزی کم ندارد.

در دفاع چپ یا همان پیستون کناری روش 2-5-3، تراکتورسازی پیش از جذب حاجی صفی از رضا شربتی استفاده می کرد. بازیکنی که برای گذراندن خدمت سربازی به تبریز آمده و پیراهن تراکتورسازی را پوشیده. شربتی همان بازیکن پراشتباه سیاه جامگان است که حرکت مشهور و منحصر به فردش مقابل تراکتورسازی هرگز از یادها نمی رود.

از وقتی حاجی صفی آمده، شربتی به نیمکت پیچ و مهره شده و البته تراکتورسازی هم در سمت چپ خط دفاع قوت گرفته. نفوذهای پرتعداد احسان در کنار حرکات پا به توپ و ارسال های خطرناک اسماعیلی فر، از تراکتورسازی تیمی ساخته که قابلیت استفاده از تمام نقاط زمین را دارد. از راست گرفته تا چپ و حتی مرکز زمین که مثلث مهدی مهدی پور، مسعود شجاعی و علیرضا نقی زاده حضور دارند.

در آرایش جدید تراکتورسازی، اشکان دژاگه به کناره ها رفته و نقش بال راست را بازی می کند. هر چند او در برخی از دقایق بازی، جای خود را با نقی زاده تعویض می کند و به همه جای زمین سرک می کشد اما پست او همان بال راست است. بازیکنی که یک در مقابل یک را قریب به اتفاق مواقع برنده است و البته هوش بالا و سبک بازی متفاوتی نسبت به تمام بازیکنان حاضر در فوتبال ایران دارد.

برای تقوی، سوگیتا نیز به یک بازیکن ویژه تبدیل شده. پست بازی جدید او، بال چپ است. همان کاری که دژاگه در راست انجام می دهد. سوگیتا که احسان پهلوان را به عنوان یک رقیب جدی روی نیمکت می بیند، خوب می داند که با نخستین لغزش، جای خود را در ترکیب ثابت از دست می دهد. شاید به همین دلیل است که او تمام انرژی اش را گذاشته تا بهترین بازی های خود ر انجام بدهد.

تغییر پست دیگر در تراکتورسازی، مربوط به خط دفاع این تیم است. علی عبدالله زاده را پیشتر در دفاع راست دیده بودیم اما کمتر کسی است که نداند او یک دفاع مرکزی است با خصوصیات پا به توپ شدن و بازیسازی. عبدالله زاده را تقوی به پست اصلی خود برگرداند و البته تراکتورسازی در 2 بازی گلی دریافت نکرد. اتفاقی که در ابتدای فصل کمتر می دیدیم اما حالا تراکتورسازی تیمی شده که راحت گل می زند و سخت گل می خورد.

همه این ها دلایلی است برای تماشای یک تراکتورسازی متفاوت. تیمی که با برد 6 بر صفر مقابل استقلال خوزستان برای همه خط و نشان کشیده و نام خود را به عنوان مدعی جدی قهرمانی مطرح کرده. این تراکتورسازی همه را انگشت به دهان خواهد کرد، با همین روش و همین بازیکنان. فقط به چند هفته زمان نیاز است تا تیمی متفاوت تر از قبل ببینیم. تیمی در حد سپاهان، پرسپولیس و پدیده، یک مدعی با هوادارانی پرشمار و ستاره هایی آماده.

11-یک

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4228

به "این تراکتورسازی، آن تراکتورسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تراکتورسازی، آن تراکتورسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید