اینجا قدیمی ترین باغ وحش دنیا است ، تصاویر باغ حیوانات 265 ساله و پانداهای غول پیکر

به گزارش مجله سرگرمی، قدیمی ترین باغ وحش دنیا که از سال 1752 تاکنون محل نگهداری جانوران است در شهر وین پایتخت اتریش قرار گرفته است.

اینجا قدیمی ترین باغ وحش دنیا است ، تصاویر باغ حیوانات 265 ساله و پانداهای غول پیکر

خبرنگاران : نگهداری جانوران حیات وحش در اسارت از بدترین رفتارهای انسان است که البته قدمتی طولانی دارد و سابقه اش را می توان در جهانی باستان شرق دور جست وجو کرد. اما عنوان قدیمی ترین باغ حیوانات امروزی جهان متعلق به باغ وحشی در شهر وین است.

سال 1752 امپراتور فرانسیس اول استفان لورن، باغ وحش شون برون را در زمین های کاخ مشهور شون برون وین بنا نهاد.

این باغ در شروع فقط محل نگهداری جانوران کمیاب بود و فقط خانواده سلطنتی و مهمانان آن ها از طبقه اشراف می توانستند از آن بازدید نمایند اما از سال 1778 به بعد، یکشنبه ها درهای این باغ وحش به روی افراد علاقه مند به علم جانورشناسی باز شد.

درحال حاضر، این باغ وحش در زمینی به مساحت 17 هکتار در قلب پارک 160 هکتاری کاخ شون برون گسترده شده است و همراه با کاخ در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است.

باغ حیوانات پایتخت اتریش سالانه پذیرای حدود 2 میلیون بازدیدنماینده است و حدود 8 هزار و 500 جانور از بیش از 700 گونه مختلف در آن زندگی می نمایند و 14 جولای 1906 اولین فیل در اسارت ساکن اروپا هم در این باغ وحش به جهان آمد.

حدود 70 نفر پرسنل اصلی این باغ وحش را تشکیل می دهند اما بیش از 245 نفر در سال به عنوان کارمندان تمام وقت و کارمندان فصلی در آنجا مشغول به کار هستند.

باغ وحش شون برون یکی از معدود باغ وحش های جهان است که از پانداهای غول پیکر نگهداری می نماید. پانداهای این باغ وحش به ترتیب یانگ یانگ (ماده)، لونگ هوی (نر)، فو لونگ (نر) و فو هو (ماده) نام دارند. فو لونگ در 23 آگوست 2007 به جهان آمد و به اولین پاندایی تبدیل شد که به وسیله لقاح طبیعی در اروپا به جهان آمده است.

از دیگر جاذبه های این باغ وحش می توان به یک جنگل بارانی شبیه سازی شده از روی جنگل های آمازون و یک آکواریوم بزرگ اشاره نمود. سال 2004 هم یک پولاریوم جدید به این باغ وحش اضافه شد که جانوران قطبی در آن زندگی می نمایند.

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: چمدان
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39298

به "اینجا قدیمی ترین باغ وحش دنیا است ، تصاویر باغ حیوانات 265 ساله و پانداهای غول پیکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا قدیمی ترین باغ وحش دنیا است ، تصاویر باغ حیوانات 265 ساله و پانداهای غول پیکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید