ایران در آستانه حذف مالاریا، مقاومت میکروبی با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک

به گزارش مجله سرگرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امروزه ایران در بسیاری از بیماری ها مانند مالاریا در شرف دریافت گواهی حذف واقع شده است.

ایران در آستانه حذف مالاریا، مقاومت میکروبی با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک

مهین جمشیدی عضو کمیته کنترل عفونت بیمارستان فیروزگر و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار ،با اشاره به شرایط بیماری های عفونی در کشور اظهار کرد: امروزه با توجه به بهبود شرایط بهداشت عمومی و ایمن سازی افراد موجب بروز بیماری های عفونی می شود و امروزه ایران در بسیاری از بیماری ها مانند مالاریا در شرف دریافت گواهی حذف واقع شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: امروزه در کشورمان به ویژه مناطق گرمسیر شیوع بیماری های عفونی بیشتر است، اما خوشبختانه با توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در کشور کار پیشگیری و مقابله با بیماری های عفونی به خوبی در کشور انجام می شود.

او تأکید کرد: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در هنگام ابتلا به بیماری های عفونی باعث ایجاد مقاومت های میکروبی می شود و متأسفانه امروزه تقاضا برای مصرف آنتی بیوتیک در بین مردم و مراجعه کنندگان به پزشکان افزایش پیدا کرده است و همین مسئله باعث بروز مقاومت میکروبی در بین افراد می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان نمود: در برخی موارد بیماران به خاطر یک عارضه ساده در بیمارستان بستری می شوند، اما عفونت های بیمارستانی ممکن است در دراز مدت بستری شوند و همین مسئله باعث مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک شوند.

عوارض مصرف خودسرانه دارو های گوارشی چیست؟

او گفت: بهترین راه برای پیشگیری از بیماری های عفونی رعایت بهداشت و به خصوص شست دست با آب و صابون است، افراد باید تلاش زیادی در زمینه پیشگیری از بروز بیماری های عفونی انجام دهند، زیرا هزینه های درمان بیماری های عفونی خیلی بیشتر از پیشگیری است.

مجله دعوت: مجله دعوت | انجمن فعالین و توسعه دهندگان وب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68997

به "ایران در آستانه حذف مالاریا، مقاومت میکروبی با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در آستانه حذف مالاریا، مقاومت میکروبی با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید