ایران با تأسیس دانشگاه بین المللی D8 به یک احتیاج اساسی پاسخ داد

به گزارش مجله سرگرمی، غلامی گفت: جمعیت 1.4 میلیارد نفری کشورهای D8 احتیاجمند یک دانشگاه مشترک بودند که ایران به این احتیاج اساسی پاسخ داد.

ایران با تأسیس دانشگاه بین المللی D8 به یک احتیاج اساسی پاسخ داد

به گزارش ، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشستی که ظهر امروز چهارشنبه (16 تیر 1400) به صورت مجازی و با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار گردید، با بیان اینکه جمعیت مجموعه کشورهای عضو D8، حدود 1.4 میلیارد نفر است، گفت: این جمعیت بزرگ احتیاجمند تاسیس یک دانشگاه مشترک بود و جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به این احتیاج اساسی، هدف دانشگاه D8 را تأسیس نموده است.

وزیر علوم با تاکید بر لزوم توسعه همکاری های آموزشی، علمی و فناوری میان کشورهای عضو گروه D8 گفت: برای گروهی از کشورهای پرنفوذی که 1.4 میلیارد نفر جمعیت جهان را شامل می شوند و بعلاوه از نیروی کار 300 میلیون نفری برخوردارند و ظرفیت های انرژی، صنعتی، مالی و تجاری قابل توجه در اختیار دارند، ایجاد یک دانشگاه برای توسعه منابع انسانی و توسعه همکاری های آموزشی پژوهشی، علمی و فناوری یک احتیاج فوری و اساسی بوده است.

غلامی پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تاسیس دانشگاه بین المللیD8 را که در سال 1397 عملیاتی شده بود، در دستیابی به همین منظور دانست و گفت: چنین هدف بزرگی احتیاجمند حمایت و مشارکت جدی کشورهای عضو است.

شایان ذکر است؛ در دومین نشست هیئت امنای دانشگاه بین المللی D8 که با حضور وزیر آموزش بنگلادش و معاونان و نمایندگان آموزش عالی کشورهای نیجریه، پاکستان، مالزی، اندونزی، معاون دبیرکل سازمان همکاری های مالی D8، رئیس این دانشگاه، رئیس و معاون مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم به صورت مجازی برگزار گردید؛ بعضی از بندهای اسناد پایه تاسیس این دانشگاه مورد آنالیز نهاده شد.

لازم به ذکر است؛ در سال 1397 کشورهای عضو سازمان همکاری های مالی D8، تاسیس این دانشگاه و استقرار آن در ایران (شهر همدان) را تصویب نموده بودند.

انتهای پیغام /

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 156119

به "ایران با تأسیس دانشگاه بین المللی D8 به یک احتیاج اساسی پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران با تأسیس دانشگاه بین المللی D8 به یک احتیاج اساسی پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید