اگر مبتلا به دیابت هستید، از خوردن اینها اجتناب کنید

به گزارش مجله سرگرمی، دیابت می تواند با تغیرات اندکی در سبک زندگی تان، به ویژه عادات غذایی شما کنترل گردد. می گردد گفت، در اینجا فهرستی از غذاهایی که یک فرد دیابتی باید درحد اعتدال یا به صورت ایده آل پرهیز نماید وجود دارد، که به نفع خودش هم است.

اگر مبتلا به دیابت هستید، از خوردن اینها اجتناب کنید

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

یک لیست کامل از غذاهایی که اگر شما مبتلا به دیابت هستید باید از خوردن آن ها اجتناب کنید

دیابت می تواند با تغیرات اندکی در سبک زندگی تان، به ویژه عادات غذایی شما کنترل گردد. می گردد گفت، در اینجا لیستی از غذاهایی که یک فرد دیابتی باید درحد اعتدال یا به صورت ایده آل پرهیز نماید وجود دارد، که به نفع خودش هم است.

به اسم یک فرد دیابتی، شما قرار است هنجارهای خاص را با توجه به سبک زندگی و عادات غذایی پیروی کنید. این برای یک فرد دیابتی بسیار مهم است که بداند چه غذایی بخورد و از چه چیز پرهیز نماید. بهتر است از مصرف شکر یا چربی غذاهای غنی شده با توجه به عوارض ناشی از آن ها اجتناب گردد، یک فرد دیابتی لیستی بسیار طولانی از غذاهایی که باید از آن اجتناب گردد را در اختیار دارد.

غذاهایی که در صورت داشتن دیابت باید پرهیز نمایید

یک دیایتی نباید تنها از قند پرهیز کند، بلکه باید از سایر مواد غذایی هم پرهیز داشته باشد - به خصوص کربوهیدرات غذاهای غنی شده. موادغدایی سرشار از کلسترول برای افراد دیابتی هم مضراست، و درنتیجه بهتر است از آن پرهیزگردد. مطالعات اخیر نشان داده اند که حتی بعضی از میوه ها و سبزیجات هم برای دیابتی ها مضر است. به شکل مشابه، از فست فود و نوشیدنی های شیرین باید اجتناب گردد. لیست غذاها بسیار طولانی است، اما سپس این امکان پذیر است که براساس محتوای شان آن ها را به گروه های مختلف دسته بندی کرد.

قند غذاهای غنی

قند غذاهای غنی، مانند شکرسفید، بستنی، دونات، شیرینی، شکلات، کوکی ها، شیرین نماینده های مصنوعی، وغیره می توانند برای افرادی که از دیابت رنج می برند بسیار مضر باشند. لیست غذاهای سرشار از کربوهیدرات عمدتا شامل غذاهای غنی از فروکتوز، گلوکز، مانند شکرمعمولی و کنسانتره آب میوه می گردد. زیرا که این مواد غذایی سبب افزایش سطح قند خون می گردد، کاملا منطقی است که از مصرف آن ها به وسیله فرد دیابتی باید پرهیز گردد. اگر پرهیز کامل از شکر ممکن نیست، گفته شده است که ظرف می تواند اندکی اصلاح گردد، به منظور اطمینان آن که قند آن حداقل است- اما حتی آن هم باید پس از مشورت با پزشک انجام گردد.

کلسترول بالای غذاها

مطالعات نشان می دهند که دیابت اندازه کلسترول خوب را کاهش می دهد و اندازه کلسترول بد را در بدن افزایش می دهد. این باعث می گردد افردی که در حال حاضر از دیابت رنج می برند، درمعرض انواع بیماری های قلبی قرارگیرند همان طور که کلسترول بد به احتمال زیاد سبب تجمع پلاک بر روی دیواره شریان می گردد. در چنین شرایطی، غذاهای سرشار از کلسترول، مانند زرده تخم مرغ، چربی بالای محصولات لبنی، گوشت، مرغ، گوشت قرمز، میگو، پنیر، کره و غیره، می توانند آسیب بیشتری نسبت به نوع خوب انجام دهند، و از این رو بهتر است پرهیز شوند.

آب میوه ها

تحقیق در دانشکده تولان از سلامت عمومی، لوئیزیانا، نشان داد که نوشیدن یک لیوان آب میوه در روز خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. خوردن یک میوه کامل خیلی بهتر از نوشیدن آب میوه است، به علت آن که فیبر ضروری برای سلامتی بدن را فراهم می نماید. علاوه بر این، آب میوه ها سرشار از کربوهیدرات ها هستند، و بنابراین بهتر است آن ها هم اجتناب شوند. در حالی که، فرد ممکن است آب میوه مصرف کند، اما باید در حد اعتدال باشند و باید بخشی از از یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده باشند.

میوه ها و سبزیجات

در میوه ها، به بیماران دیابتی تجویز شده است از میوه هایی که دارای گلوکز و ساکارز بالایی هستند پرهیز نمایند یا آن ها را در حد اعتدال بخورند. در حالی که میوه ها به طور کلی سالم در نظر گرفته شده اند، همه میوه ها برای یک فرد دیابتی سالم نیستند. خورن میوه هایی مانند انبه، توت فرنگی و خرما می توانند منجر به افزایش سطح قند خون گردد، که می تواند برای فرد مضر باشد.

سبزیجات غنی از نشاسته، مانند سیب زمینی ها و کدو، بعلاوه باید محدود نگه داشته شوند. در حالی که میوه های مملو از قند می توانند با سبزیجات مانند ریشه چغندر، هویج، لوبیا و غیره جایگزین شوند.

مواد غذایی سرخ شده

مواد غذایی سرخ شده، به خصوص آن دسته که با روغن های هیدروژنه سرخ شده اند، منجر به افزایش کلسترول بد در بدن می شوند. این غذاها هم مملو از چربی های ترانس ناسالم هستند. اگر همه شما قصد دارید چند وقت یک بار کمی غدای سرخ شده داشته باشید، باید از کانولا یا روغن زیتون برای سرخ کردن غذا بهره ببرید، زیرا که این روغن ها برای بدن نسبتا کم ضررتر هستند. در عوض گزینه های آشپزی سالم مانند غذای پخته شده، آب پز یا بخارپز برای فرد مبتلا به دیابت ایده آل است.

مواردی که باید به وسیله یک فرد دیابتی پرهیز گردد شامل، غذاهای سرشار از سدیم مانند سس سویا، محصولات کارخانه آرد تصفیه شده مانند پاستا و پیتزا، سس سالاد مانند خردل و سس مایونز و غیره هستند. همانطور که قبلا هم ذکر شد، فست فود برای فردی که ازهر نوع دیابت رنج می برد کاملا غیر قابل قبول است. در نهایت سایر غذاها می توانند بعد از مشورت با پزشک در حد اعتدال مصرف شوند، اما فست فود مطلقا نه-نه.

چگونه از غذاهای دیابتی پرهیز کنیم؟

هر چند مضر، این مواد غذایی می توانند در لحظه بسیار وسوسه انگیز باشند، که ممکن است پرهیز از آن را برای شما سخت نماید. در این موقعیت، دانستن عوارض جانبی این غذاها می تواند به شما در اجتناب کردن از آن ها یاری کند. شما باید قند غذا یا نوشیدنی هایی که مصرف می کنید را آنالیز نمایید. بعضی ازغذاها دارای برچسب فاقد قند هستند، اما آن ها ممکن است شامل کالری بالایی باشند، در این موارد اجتناب از آن ها به نفع شما است. شما برای پرهیز از آن ها احتیاج به نگاه به این لیست طولانی از مواد غذایی دیابتی دارید، زیرا که لیست غذاها برای خوردن افراد دیابتی هم بسیار طولانی است (و خیلی سلامت تر است).

در آخر، اما مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که از مشاوره پزشک تان تبعیت کنید. هرگز از اندازه غذایی که به وسیله پزشک تان توصیه شده است تجاوز نکنید. به جای آن که برای آشکار شدن مقاله سلامت منتظر بمانید، وطبق آن تمام سعی خود را بکنید تا روش زندگی تان را تغییر دهید، بهتر است از شروع از سبک زندگی صحیح پیروی کنید. ضرب المثل قدیمی می گوید - همواره بهتر است ایمن باشید نسبت به آن که متاسف باشید.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161457

به "اگر مبتلا به دیابت هستید، از خوردن اینها اجتناب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر مبتلا به دیابت هستید، از خوردن اینها اجتناب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید