اولین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی در کیش به آب انداخته شد

به گزارش مجله سرگرمی، کشتی پیشرفته گردشگری کیش

در تعطیلات نوروزی به سر می بریم و بسیاری از هموطنانمان به نقاط مختلف ایران سفر نموده اند. مناطق جنوبی ایران و به ویژه جزایر زیبای خلیج فارس مثل کیش و قشم از جمله محبوب ترین مقاصد گردشگری در نوروز هستند. خبر خشنود کننده این است که روز گذشته نخستین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی با حضور معاون رئیس جمهوری و مدیر عامل منطقه آزاد کیش در آب های خلیج فارس به آب انداخته شد. این کشتی پیشرفته گردشگری در راستای تقویت صنعت گردشگری دریایی جزیره کیش به ناوگان حمل و نقل دریایی این جزیره اضافه شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

اولین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی در کیش به آب انداخته شد

شروع به کار کشتی گردشگری کیش

شب گذشته، 3 فرودین 98 نخستین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی با حضور آقای سورنا ستاری، معاون رئیس جمهوری و آقای غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش در ساحل جزیره کیش به آب انداخته شد. نخستین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی که که تارمان تاپ تورز نام دارد به دست مهندس ها و متخصص های مجرب شرکت اروندان خرمشهر و از جنس آلومینیوم ساخته شده است و در نوع خود بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی مسافربری کشور به حساب می آید.

این کشتی گردشگری دارای تاییدیه بین المللی و ظرفیت جابجایی و انتقال 220 مسافر و سرنشین را دارد. علاوه بر مسافر، این کشتی تا 80 تن بار و 10 خودرو را می تواند به وسیله دو ورودی، بارگیری و تخلیه کند. یکی از ویژگی های شاخص و قابل توجه نخستین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی سرعت و قابلیت دریانوردی آن در شرایط جوی مختلف است. این کشتی حتی در موج های بلند که تا 4 متر ارتفاع داشته باشند هم می تواند بدون هیچ گونه مسئله ای حرکت کند. مهندسی ساخت این کشتی به گونه ای طراحی شده تا لرزش ها و تکان های ناشی از امواج را به حداقل برساند.

آقای غلامی، مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر که کار ساخت این کشتی پیشرفته را انجام داده اند در حاشیه مراسم بهره برداری از کشتی تاماران تاپ تورز اظهار کرد: این کشتی گردشگری ابتدا قرار بود توسط شرکت های خارجی ساخته گردد و سپس به ایران تحویل داده گردد. اما به دلیل بدقولی ها و عدم تعهد این شرکت ها به قرارداد فی مابین، کار ساخت آن از اسفند 96 به متخصصین شرکت کشتی سازی اروندان سپرده شد و هم اکنون هم این پروژه با موفقیت تکمیل شده و این کشتی به ناوگان دریایی جزیره کیش اضافه می گردد. فعالیت فعلی این کشتی در مسیرهای جزیره کیش، جزیره هندورابی و بندر چارک به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات رسانی می نماید.

از سوی دیگر، آقای غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم به سخنرانی پرداختند و بیان کردند: تقویت زیر ساخت های گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری دریایی از سیاست های مدیریت منطقه آزاد کیش است. تحقق اهداف مورد نظر در بخش گردشگری و بهره برداری از ظرفیت های فوق العاده خلیج فارس و نعمت های خدادادی احتیاجمند ابزار و راهکارهای صحیح و مناسب است. بهره برداری از نخستین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی اقدامی مهم در راستای تقویت گردشگری دریایی است و احتیاج است که مشارکت و جذب سرمایه گذاری در این بخش تقویت بگردد.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17066

به "اولین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی در کیش به آب انداخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی در کیش به آب انداخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید