اولین های دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات با ایران به 6 می رسد

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی اش با تیم های مختلف آمار 5 برد، 2 مساوی، 4 باخت، 17 گل زده و 16 گل خورده، 17 امتیاز را ثبت نموده است.

اولین های دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات با ایران به 6 می رسد

به گزارش ، دراگان اسکوچیچ، سرمربی 51 ساله و کروات تیم ملی فوتبال ایران با انتخاب شدن به عنوان جانشین مارک ویلموتس بلژیکی برای اولین بار در عرصه فوتبال ملی فعالیت می نماید.

هرچند نخستین حریفی که او در قامت سرمربی یوز ها (لقب تیم ملی ایران) مقابل آن قرار می گیرد هنگ کنگ است، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، فیفا تا به امروز زمان قطعی برگزاری این ملاقات که پیش از این قرار بود 7 فروردین 99 در استادیوم آزادی برگزار گردد، اعلام ننموده است.

به همین بهانه نگاهی به اولین ملاقات های اسکوچیچ روی نیمکت تیم های قبلی اش می اندازیم.

30 جولای 2006 تیم ریه کا در هفته نخست فصل 07-2006 لیگ برتر کرواسی در خانه سیبالیا وینکوفسی به زمین رفت و در نهایت با نتیجه 4 بر 3 حریف خود را برد. آن نخستین بازی اسکوچیچ در صندلی یک سرمربی بود که در سن 37 سالگی او برگزار گردید. البته دراگان در انتها هفته پنجم آن فصل با 2 برد و 3 باخت برکنار شد. البته در همان فصل کاپ قهرمانی جام حذفی کرواسی را فتح کرد.

اسکوچیچ 8 ژانویه 2007 به عنوان سرمربی تیم اینتربلوک اسلوونی منصوب شد و در اولین بازی اش که در چارچوب ملاقات های هفته بیست و یکم پروا لیگا (لیگ برتر اسلوونی) انجام شد، نتیجه را در خانه حریف یعنی NK نافتا 1903 سه بر یک واگذار کرد. در انتها آن فصل او با تیم اینتربلوک در صندلی نهم جدول 10 تیمی رقابت ها نهاده شد. البته این باخت با برد یک بر صفر در اولین بازی فصل بعد برابر همین تیم برای شاگردان اسکو جبران شد. قهرمانی جام حذفی فصل 08-2007، کسب سوپرکاپ اسلوونی و ایستادن روی پله پنجم جدول لیگ هم سبب ادامه همکاری او با باشگاه اسلوونیایی در انتها دومین سال حضورش در اینتربلوک نشد.

سرمربی فعلی تیم ملی ایران آگوست 2009 اولین بار برای سرمربیگری در قاره آسیا وارد کویت شد و 15 سپتامبر 2009 در اولین هفته لیگ برتر این کشور با راهنمایی تیم العربی در خانه الکاظمه به تساوی بدون گل دست یافت. تیم اسکوچیچ در انتها فصل رتبه پنجم لیگ را کسب کرد.

اسکوچیچ 11 ژانویه 2011 به عنوان جانشین والتر زنگا ایتالیایی در النصر عربستان منصوب شد و پس از اینکه در اولین بازی اش با این تیم توانست القادسیه را در چارچوب جام ولیعهد عربستان 5 بر یک از سد راه بردارد، در انتها فصل لیگ حرفه ای سرزمین سعودی ها با تیمش به رتبه پنجم رسید. تیم او در آن فصل با باخت چهار بر یک از ذوب آهن ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و از دور رقابت های جام ولیعهد هم به دلیل شکست 2 بر صفر از الهلال کنار رفت.

او 19 مارس 2012 پس از حدود 6 سال برای مربیگری به کرواسی بازگشت و این بار هم راهنمایی ریه کا را پذیرفت. تیم دراگان هر چند در اولین بازی مقابل هایدوک اشپیلت که در چارچوب ملاقات های هفته هجدهم لیگ برتر برگزار گردید 3 بر صفر باخت، اما در انتها فصل 12-2011 در صندلی دوازدهم نهاده شد.

کوچ اسکوچیچ به فوتبال ایران در انتها آن فصل آغاز شد و او ملوان را به عنوان اولین تیمش در کشورمان انتخاب کرد.

3 مرداد 1392 قوی سپید انزلی اولین بازی اش با این سرمربی کروات را در لیگ سیزدهم مقابل صبای قم انجام داد و در استادیوم یادگار امام (ره) یک بر صفر مغلوب شد. البته ملوان در انتها فصل بهترین رتبه تاریخ خود در لیگ برتر را با ایستادن روی صندلی هفتم جدول به دست آورد.

فصل بعد اسکوچیچ کارش را در تیم مدافع عنوان قهرمانی یعنی فولاد خوزستان آغاز کرد و در خانه تراکتورسازی تن به شکست 2 بر یک داد. در آن فصل فولاد تیم پنجم لیگ برتر شد.

آغاز لیگ پانزدهم برای سرخ پوشان اهوازی و دراگان هم با تساوی 2 بر 2 مقابل راه آهن در استادیوم غدیراهواز همراه شد، اما این بار فولاد با افتی فاحش نسبت به نتایج 3 فصل قبلی اش دوازدهم شد.

اسکوچیچ از هفته بیستم فصل 97-1396 لیگ دسته یک راهنمایی خونه به خونه بابل را عهده گرفت و در اولین بازی مقابل صبای قم به رجحان 2 بر یک رسید تا به شکلی از این تیم در استادیوم خانگی اش انتقام گرفته باشد.

صنعت نفت آبادان هم کار خود را با او در لیگ نوزدهم با رجحان یک صفر مقابل فولاد خوزستان آغاز کرد تا اسکو خاطره آغاز های تلخش با تیم اهوازی را با رجحان برابر این تیم در استادیوم شهدای فولاد از یاد ببرد.

در کل اسکوچیچ در نخستین بازی اش با تیم های مختلف آمار 5 برد، 2 مساوی، 4 باخت، 17 گل زده و 16 گل خورده، 17 امتیاز را ثبت نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78408

به "اولین های دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات با ایران به 6 می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین های دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات با ایران به 6 می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید