انتقاد از خصوصی سازی در آموزش عالی، مناظره مانع انسداد گفتمان است

به گزارش مجله سرگرمی، دانشجوی مدیریت امور فرهنگی دانشگاه فرهنگ و هنر خلیج فارس و عضو گروه فرهنگ مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان، خصوصی سازی در آموزش عالی را از عمده ترین مسائل کشور مطرح نمود و یادآور شد: برگزاری مناظرات مانع از انسداد گفتمان و موجب شکل گیری دیالوگ خواهد بود.

انتقاد از خصوصی سازی در آموزش عالی، مناظره مانع انسداد گفتمان است

جهانگیر سایانی در گفت وگو با خبرنگاران، ذیل نقاط ضعف هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اعلام نمود: به عنوان تیمی که برای شرکت در مسابقات از بندرعباس به تهران آمده، ساعت 3 بعدازظهر پذیرش شده و ساعت 10 شب اسکان پیدا کردیم، که این موضوع قابل توجیه نیست.

وی اضافه نمود: همچنین نوبت مناظره ما 2 بعد از ظهر بود، در حالی که لازم بود از 6.5 صبح در محل مسابقات حضور پیدا کنیم.

این دانشجوی مدیریت امور فرهنگی دانشگاه فرهنگ و هنر خلیج فارس همچنین از قرار دریافت تیم های هم منطقه از جمله استان های خراسان و هرمزگان انتقاد کرد و اضافه نمود: در صورتی که دور بعدی مناظرات در شهرستان ها اجرا گردد، کم تر به گرفتاری های پایتخت دچار خواهد بود.

سایانی مناظره را امکانی برای درک حضور دیگری، ترویج فرهنگ گفت وگو و راهی برای جلوگیری از انسداد گفتمان دانست و افزود: در کشورمان معمولا مونولوگ شکل می گیرد.

وی سپس در پاسخ به خبرنگار خبرنگاران و ذیل یک توصیه به مسئولان، اعلام نمود: یکی از مسائل عمده، خصوصی سازی در نظام آموزش عالی است.

عضو گروه فرهنگ مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، توسعه بیش از اندازه دانشگاه ها در ایران را موجب کاهش بار علمی و کمی گرایی در آموزش دانست و یادآور شد: این موضوع همچنین باعث مدرک گرایی در آموزش عالی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7947

به "انتقاد از خصوصی سازی در آموزش عالی، مناظره مانع انسداد گفتمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از خصوصی سازی در آموزش عالی، مناظره مانع انسداد گفتمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید