انتظاری: علیپور نمک روی زخم نباشد و به خودش بیاید

به گزارش مجله سرگرمی، ایران ورزشی - موضوع اعتراض های کشدار و پردامنه بازیکنان پرسپولیس، موضوع اصلی مصاحبه با سهراب انتظاری بود اما بحث به مسائل خط حمله کشید و جذاب شد. صحبت های مهاجم سابق پرسپولیس را می خوانید:

انتظاری: علیپور نمک روی زخم نباشد و به خودش بیاید

داستان اعترض های شدید بازیکنان پرسپولیس از جمله شجاع خلیل زاده به داوران دوباره نگران نماینده شده.

بله این اعتراض ها فصل قبل هم بود. فصل قبل تیم در شرایط قهرمانی بود و شجاع هم اعتراض می کرد که همه به او گیر می دادند اما متأسفانه اعتراض های عجیب و غریب او ادامه پیدا کرد. شجاع بازیکن جوانی نیست اما جوانی می نماید. او بازیکن باتجربه ای است و میادین داخلی و آسیایی زیادی را دیده و باید خیلی بیشتر خودش را کنترل کند. او الآن جزو بزرگان پرسپولیس است و باید این کار را از خودش آغاز کند و انتقال بدهد به جوان های تیم. انتظار می رود او صبر و حوصله بیشتری در بازی داشته باشد. درست است که مدافعان معمولاً خشن بازی می نمایند اما خشن بودن ربطی به عصبی بودن ندارد. به نظر من کسی جز خود شجاع نمی تواند به خودش یاری کند و باید این کار را انجام دهد.

کمال کامیابی نیا هم کما بیش این خصلت منفی را دارد.

بله شنیدم در بازی با فولاد اخراج شدند. البته یک چیزی را هم بگویم. الآن بازیکنان در شرایط بدنسازی هستند و فکر کنم این واکنش ها تا حدودی طبیعی باشد. الآن فشار روی آنها زیاد است و صبح و بعد ازظهر تمرین می نمایند. یعنی وقتی فشار روی آنها زیاد می گردد این واکنش ها طبیعی است. با این حال باز هم دلیل نمی گردد بازیکن عصبی گردد. اینها باید در شرایط سخت بتوانند خودشان را کنترل نمایند چون در لیگ راحت به تیم لطمه می زنند که امیدوارم این اتفاق نیفتد. کمال هم هافبک دفاعی است و پست بازی اش می طلبد خشن باشد اما نباید اشتباهات داوری را بهانه ای برای اعتراض کند. حالا شجاع جوان تر است. کمال سنش بالاتر است و باید به قول فوتبالیست ها هوای خودش را داشته باشد. او باید بر اعصابش مسلط باشد چون انرژی بیشتری صرف خواهد نمود و کارآیی اش کم خواهد شد. این اعتراض ها باید نزد بازیکنان پرسپولیس کم گردد چون بعد از تغییر و تحولاتی که اتفاق افتاده کار سختی در پیش دارند. الآن بازیکنانی مثل سیدجلال، بیرانوند، کامیابی نیا و شجاع باید یاری نمایند و به اعصاب شان مسلط باشند.

برسیم به خط حمله. الآن همه می گویند پرسپولیس مهاجم نوک خوب خارجی می خواهد. شما هم همین عقیده را دارید؟ چون چند مهاجم خوب جوان دارند که خوب هم کار نموده اند.

درست است که جوان های خوبی دارند. شکی نیست که خودم هم دوست دارم از نیروی داخلی استفاده گردد و وقتی سرمایه داریم باید از آن بهره ببریم اما باید از یک جنبه دیگر هم قضیه را ببینیم . این جوان ها یا تجربه بازی در لیگ برتر را ندارند یا اگر هم داشته باشند شرایط بازی در پرسپولیس فرق می نماید. الآن پرسپولیس باید در سه جام شرکت کند. اگر یکسری جوان بی تجربه در خط حمله باشند تیم به مشکل می خورد. این جوان ها باید آرام آرام وارد ترکیب شوند. ما باید از این سرمایه ها خوب استفاده کنیم. این بازیکن الآن نمی داند کجاست و شاید 80 هزار تماشاگر یکجا ندیده باشد. این اگر جلوی 80 هزار تا بازی کند شرایط برایش پیچیده می گردد. ما نباید اینها را بسوزانیم. من هم معتقدم باید مهاجم ششدانگ، سرزن و بازیکنی که تمام خصوصیات یک فوروارد خوب را داشته باشد، جذب کنیم. ما باید لج و لجبازی را کنار می گذاشتیم. رفتیم فرشاد احمدزاده را برگرداندیم که در بدترین حالت از تیم رفت اما دنبال طارمی نرفتیم.

دنبالش رفتند اما می خواست در اروپا بازی کند.

نه اینجوری نیست. باید به چشم خریدار به او نگاه می کردند. باید پول خوب به او پیشنهاد می دادند. من فکر نکنم لیگ پرتغال لیگ قدرتمندی باشد. یعنی هر بازیکنی آنجا رفته، بعد رفته دنبال کار خودش. من نمی گویم از لیگ ایران بدتر است اما بازی در لیگ پرتغال بهتر از بازی در پرسپولیس نیست چون نه انعکاس خبری به اندازه پرسپولیس دارد نه بحث تیم ملی اش مثل اینجا قوی می گردد. به نظر من می توانستند طارمی را راضی نمایند و پول به او نشان دهند. من فکر می کنم یک داستان هایی هست. در این مقطع که نزدیک به آغاز لیگ ها هستیم مهاجم خوب خارجی با قیمت مناسب وجود ندارد چون بازیکنی بیرون نمانده که جذبش کنیم. ممکن است در نهایت بازیکنی سن بالا که در امارات بازی نموده و در حال تمام شدن است بیاید. به نظرم باید زودتر از اینها اقدام می کردند.

درباره علی علیپور هم صحبت کن. او الآن تنها مهاجم اصلی تیم است که اتفاقاً در بازی های تدارکاتی خوب گل نزده. به نظرت این نگران نماینده نیست؟

چرا هست. به نظرم علی علیپور باید به خودش بیاید. او فصل قبل شرایط خوبی داشت و گل های خوبی هم زد. او هنوز جوان است و نباید مغرور گردد. علیپور سال جاری رقیبی ندارد و خودش را به بی خیالی زده چون می داند چه تمرین کند چه تمرین نکند بازی می نماید. الآن در شرایط تمرین هستیم و نمی گردد چیزی گفت اما در شرایط مسابقه این مسأله نگران نماینده می گردد چون تیم روی او حساب می نماید. علیپور باید خودش را نشان دهد چون تیم به او احتیاج دارد. نباید نمک روی زخم باشد. الآن وقتی علیپور گل نمی زند بهانه دست تماشاگر و سرمربی و باشگاه می دهد که بگویند مهاجم خوب گلزن نداریم. او باید بیشتر گل بزند تا استرس را به دل طرفدار راه ندهد. اگر این اتفاق در بازی های رسمی تکرار گردد برای تیم گران تمام خواهد شد. البته من شناختی نسبت به این مربی ندارم. زمان برانکو بازیکنان بازی به بازی پرانگیزه تر و با روحیه بهتر وارد میدان می شدند که شاید این مربی آن خصوصیات را نداشته باشد یا طرز تفکرش تغییر کند. به هر حال مربی تأثیرگذار است.

فکر می کنید پرسپولیس با کالدرون پیروز خواهد شد؟

ما امیدواریم این اتفاق بیفتد. همه دوست دارند به شرطی که همه چیز روی روال باشد. اگر به مربی یاری نکنیم فرگوسن هم باشد نتیجه نمی گیرد. پیشکسوتان که بیرون گود هستند، منظورم با هیأت مدیره و مسئولان باشگاه است که تصمیم گیرنده اند. شاید اگر من و آقای عرب بیرون همدیگر را ببینیم، دیگری را نشناسیم اما چیزی که در رسانه ها می بینم این است که هیأت مدیره یاری نمی نماید. اینکه چرا نمی نماید نمی دانم. الآن این مربی از روزی که آمده گفته مهاجم خارجی می خواهم. این برای باشگاه پرسپولیس خیلی بد است که دو ماه دنبال مهاجم خارجی باشد. انتظار طرفدار از این تیم زیاد است. ما دو سال جزو چهار تیم برتر آسیا بودیم نباید کار کنیم این صندلی خراب گردد. یعنی یکدفعه نمی توانیم نزول کنیم. این مسئولان باید یاری نمایند. یعنی اگر یاری ننمایند برای چه آمده اند. مخصوصاً الآن که همه می گویند تیم به مهاجم احتیاج دارد. ما مهاجم می خواهیم تا هم یاری حال بقیه مهاجمان باشد هم مسائل تیم را حل نماید. فردا ما می خواهیم با کی گل بزنیم؟ فوتبال است و اتفاقات. خدای نانموده اگر فردا علیپور هم مصدوم گردد چه کسی را در خط حمله داریم؟ درست است جوان های خوبی داریم ولی یکدفعه نمی توانیم از آنها استفاده کنیم چون اگر زود به میدان بیاوریم شان محو می شوند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36696

به "انتظاری: علیپور نمک روی زخم نباشد و به خودش بیاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظاری: علیپور نمک روی زخم نباشد و به خودش بیاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید