انتشار کابوس های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو و کوکوی کبوتران حرم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، این دو کتاب، از مجموعه نمایشنامه های بوتیمار و در بخش ایرانی نمایشنامه ها چاپ شده اند که زیر نظر مهدی میرباقری تدوین و منتشر می شوند. کابوس های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو پیش از این، سال 87 در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا شده است و حالا نسخه مکتوب آن به چاپ رسیده است. امیر جعفری، ریما رامین فر، ستاره پسیانی، مجید صالحی، شیوا ابراهیمی، افسانه ماهیان، علی سرابی، امیر رضا دلاوری و ایوب آقاخانی از جمله بازیگرانی بودند که در این اجرا از نمایشنامه مذکور، ایفای نقش کردند.

انتشار کابوس های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو و کوکوی کبوتران حرم

شخصیت های نمایشنامه مورد نظر به این ترتیب هستند: خسرو، فرخ، بابا اصلان [آقا عمو]، مسعود، ماری، ملیحه [ملی]، مرضیه [مرضی] و محسن.

این نمایشنامه با 104 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 7 هزار و 800 تومان منتشر شده است.

کوکوی کبوتران حرم هم نوشته علیرضا نادری و برگزیده نخست هفتمین دوره جایزه کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر ایران و برگزیده اردیبهشت تئاتر ایران در سال 88 است. در ابتدای این کتاب اشاره شده که اقتباس ادبی و هنری از متن نمایشنامه مذکور، و اجرای خصوصی و دانشجویی این اثر، برای همه علاقه مندان آزاد است اما اجرای عمومی اش بدون رضایت کتبی نویسنده، غیرقانونی است.

کوکوی کبوتران حرم داستان سفر چند زن به مشهد است که با یکی از تورهای زیارتی زنانه آمده و در یکی از زائرسراها اقامت نموده اند. 12 زن که هرکدام مسائل خود را دارند و به حرم امام رضا پناه آورده اند. شخصیت های این نمایش به ترتیب عبارت اند از: حاج خانم(رئیسه کاروان)، هما، عزیز(مادربزرگ)، زری بلند(عروس بلندقد)، زری دختر(دختر عزیز)، زری کوتاه (عروس کوتاه قد)، فاطمه، سهیلا، ناهید، مریم، آذر، فرح، صدای محسن، صدای حسین و صدای شوهر فاطمه.

افسانه ماهیان، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، پریسا مقتدی، شهره سلطانی، نوشین حسن زاده، نسیم ادبی، سهیلا صالحی، پونه عبدالکریم زاده، شبنم مقدمی، ژاله صامتی و فهیمه امن زاده بازیگرانی هستند که در اجرای این نمایشنامه به ایفای نقش پرداختند.

نادری در ابتدای کتاب نوشته است: اگر نویسنده ای بتواند از خواننده اش چیزی بخواهد؛ من می خواهم این نمایشنامه را قرائت نکنید، بلند هم نخوانید؛ بشنوید و از گوش بپرسید می شنوی؟! و در پاسخ آری یا نه بگویید.

کوکوی کبوتران حرم هم با 140 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 10 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87307

به "انتشار کابوس های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو و کوکوی کبوتران حرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کابوس های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو و کوکوی کبوتران حرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید