اِن.اِچ.کِی: نخست وزیر ژاپن سفر به ایران را آنالیز می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، رسانه های ژاپنی از برنامه ریزی و تمایل نخست وزیر این کشور برای سفر به ایران خبر می دهند.

اِن.اِچ.کِی: نخست وزیر ژاپن سفر به ایران را آنالیز می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تلویزیون دولتی ژاپن امروز (آدینه) اظهار داشت که شینزو آبه نخست وزیر این کشور در حال آنالیز سفر به ایران در نیمه ماه ژوئن (اواخر خرداد ماه) است.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه اِن. اِچ. کِی هیچ یک از نخست وزیرهای ژاپن از سال 1978 میلادی (1357 شمسی) به ایران سفر ننموده و این اولین سفر در حالی خواهد بود که ایالات متحده طی هفته های اخیر به شدت در حال تنش زایی با تهران است.

بر اساس این گزارش، محتمل است نخست وزیر ژاپن سفر بالقوه به ایران را با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمان سفر وی به توکیو در روز شنبه، درمیان بگذارد و تصمیم نهایی درباره انجام شدن این سفر بعد از این مشورت گرفته گردد.

همچنین یک منبع دولتی ژاپن به خبرگزاری کیودو گفت که رایزنی با سران جمهوری اسلامی ایران جهت کاهش تنش های اخیر با ایالات متحده، در دستورکار سفر احتمالی آبه به ایران قرار گرفته است.

تمایل نخست وزیر ژاپن برای سفر به تهران پس از آن اعلام شده که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 25 اردیبهشت طی سفری به توکیو، ضمن با مقامات ژاپنی دیدار و درباره لزوم کاهش تنش های در منطقه رایزنی نموده بود.

دیدار ظریف با آبه در ژاپن (26 اردیبهشت 98)

ظریف روز 26 اردیبهشت طی دیدار با آبه و تارو کونو وزیر خارجه ژاپن با تأکید بر اینکه ایران تاکنون در برابر اقدامات ایالات متحده از جمله خروج این کشور از توافق هسته ای از خود خویشتنداری حداکثری نشان داده، گفت اقدامات تنش زای آمریکا در منطقه غیرقابل قبول است. (جزئیات بیشتر)

نخست وزیر ژاپن نیز در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز نگرانی از تنش زایی های اخیر کاخ سفید در منطقه غرب آسیا، خواهان حفظ و گسترش روابط محبت آمیز توکیو با تهران شد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 اردیبهشت 1398 با صدور بیانیه ای از توقف بعضی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته ای 60 روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا نمایند (جزئیات بیشتر).

حدود یک سال پیش (18 اردیبهشت 1397) بود که دولت آمریکا به دستور ترامپ، به بهانه های واهی و ادعاهای تکراری از توافق بین المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خارج شده و تمام تحریم های هسته ای ذیل این توافق را در دو بازه 90 و 180 روزه مجددا اعمال کرد.

البته این تنها اقدام ضد ایرانیِ کاخ سفید طی یک سال گذشته نبود و دولت ترامپ هر هفته تحریم ها یا محدودیت های جدیدی را علیه اشخاص و نهادهای ایرانی یا غیر ایرانی مرتبط با تهران اعمال نموده است. گفتنی است که آمریکا در پیشبرد این اهداف خصمانه خود تنها نبوده و اتحادیه اروپا نیز با اقدامات ضد ایرانی تقریبا مشابهی، واشنگتن را همراه نموده است. (جزئیات بیشتر)

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

iraniro.ir: تور داخلی ایران: گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25047

به "اِن.اِچ.کِی: نخست وزیر ژاپن سفر به ایران را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اِن.اِچ.کِی: نخست وزیر ژاپن سفر به ایران را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید