افزایش 250 درصدی انجام سی تی اسکن ریه در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی 9 استان

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر علمی سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران از افزایش 250 درصدی انجام سی تی اسکن ریه در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی 9 استان پرجمعیت کشور به دلیل شیوع کرونا در اسفند 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن اطلاع داد.

افزایش 250 درصدی انجام سی تی اسکن ریه در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی 9 استان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دبیر علمی سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران از افزایش 250 درصدی انجام سی تی اسکن ریه در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی 9 استان پرجمعیت کشور به دلیل شیوع کرونا در اسفند 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن اطلاع داد که این آمار حاصل نتایج مطالعه ای جامع و مولتی سنتریک در کشور می باشد. این مطالعه که با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور برروی آمار بیش از 30 بیمارستان عظیم ارجاعی در شهر های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، رشت، گرگان، کرمان و یزد اجرا شده و نتایج آن درمجله فرهنگستان علوم پزشکان ایران (Archives of Iranian Medicine) دردست چاپ است، نشان داد که در اسفند سال 98 نسبت به اسفند سال 97 تعداد مواد سی تی اسکن ریه حدودا سه و نیم برابر شده و به بیش از 11 هزار مورد رسیده است. این آمار به وضوح نشان دهنده بارسنگین پاندمی کرونا بر جامعه رادیولوژی کشورمی باشد.

به گزارش دبیرخانه انجمن رادیولوژی ایران دکتر امیررضا رادمرد، دبیر علمی سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران گفت: این کنگره از 13 تا 16 آبان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می گردد و جدیدترین مباحث در حوزه های مختلف خصوصا تصویر برداری ریه، عروق، اسکلتی - عضلانی، زنان-مامایی و هوش مصنوعی در آن مورد بحث و مصاحبه قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به اینکه سال جاری به دلیل شیوع کرونا، کنگره به صورت مجازی در قالب 12 وبینار و بیش از 70 سخنرانی ضبط شده برگزار می گردد، گفت: شعار کنگره سال جاری رادیولوژی خط مقدم نبرد با بیماری های فراگیر جهانی است.

دکتر رادمرد با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا رادیولوژی نقش مهمی در تشخیص بیماری و مشخص پلن درمانی بیماران داشته است، یادآور شد: در ابتدای بروز اپیدمی کرونا در کشور که تست های تشخیص قطعی آزمایشگاهی (پی سی آر) به میزان کافی در دسترس نبوده و یا دارای دقت اندکی بودند، سی تی اسکن ریه نقش بسیار کلیدی در تایید تشخیص بیماری داشت و هنوز هم علیرغم افزایش کیفیت تست های تشخیصی آزمایشگاهی، تصویربرداری نقش بسیار مهمی در تشخیص بیماری، مشخص شدت درگیری ریه و آنالیز عوارض ثانویه آن دارد.

وی اعلام کرد: از آنجا که یکی از بهترین روش های مشخص شدت درگیری ریه در ابتلا به ویروس کرونا، تصویربرداری ریه است، این موضوع سال جاری در سی و ششمین کنگره سالیانه به عنوان یکی از موضوعات اصلی برگزیده شده و شعار کنگره نیزحول این محورانتخاب شده است. گفتنی است که در کنگره سی و ششم رادیولوژی، سخنرانان برجسته و صاحب نظرخارجی نیز از کشور های فرانسه، انگلستان، آمریکا، کانادا واتریش با هدف انتقال دانش روز به رادیولوژیست های کشور، به صورت مجازی حضورخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110334

به "افزایش 250 درصدی انجام سی تی اسکن ریه در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی 9 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 250 درصدی انجام سی تی اسکن ریه در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی 9 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید