افزایش 22 هزار و 302 واحدی شاخص بورس در سرانجام معاملات امروز

به گزارش مجله سرگرمی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در انتها معاملات امروز با افزایش 22 هزار و 302 واحد روبه رو شد و ارزش معاملات بورس و فرابورس به رقم بی سابقه 33.5 هزار میلیارد تومان رسید.

افزایش 22 هزار و 302 واحدی شاخص بورس در سرانجام معاملات امروز

به گزارش گروه قتصادی خبرنگاران، بورس اوراق بهادار تهران که از روز گذشته فرایند رو به رشد را آغاز نموده، امروز هم در یک فرایند افزایشی با رشد 22 هزار و 302 واحد به رقم یک میلیون و 192 هزار و 834 واحد رسید.

ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به رقم بی سابقه 33 هزار و 461 میلیارد تومان رسید که در نوع خود یک رکورد به شمار می رود.

امروز، اما شاخص کل با معیار هم وزن 857 واحد کاهش یافت و به رقم 420 هزار و 112 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 743 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس بیش از 13.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 1.2 میلیون نوبت معامله و به ارزش 12 هزار و 927 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز در فرابورس هم به رقم کم سابقه 20 هزار و 532 میلیارد تومان رسید؛ یعنی در مجموع معامله گران امروز در بورس تهران و فرابورس ایران بیش از 33 هزار و 461 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 1.9 درصد رشد کردند، اما شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم وزن 2 دهم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.4 درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 2.6 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس یک درصد افزایش یافت.

امروز نماد های پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، شستا، چادرملو و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین همگی در رشد شاخص بیشترین اثر را داشتند.

نماد های پرتراکنش شامل شستا، ایران خودرو، سایپا، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، دارویی برکت و پالایش نفت تهران بوده اند.

در فرابورس ایران شاخص کل با 40 واحد افزایش به رقم 17 هزار و 453 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 195 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.5 میلیارد سهام حق تقدم و یا اوراق اقتصادی در قالب 517 هزار معامله و به ارزش 20 هزار و 532 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های آریاساسول، فولاد هرمزگان، هلدینگ صنیع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و ذوب آهن بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و از سوی دیگر پتروشیمی مارون و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

نماد های پرتراکنش در بورس شامل سپیدار سیستم آسیا، سرمایه گذاری اقتصادی سپهر صادرات، دامپروری ملاردشیر، پتروشیمی ارومیه، ذغال سنگ پروده طبس، ذوب آهن اصفهان و انرژی پیوندگستر پارس بوده اند.

امروز ارزش معاملات دو بازار بورس اوراق و فرابورس ایران به یک رکورد بی سابقه یعنی 33 هزار و 461 میلیارد تومان رسید و این نشان می دهد همانگونه که کارشناسان بار ها گفته اند، بیشتر سهام موجود در بازار با قیمت های کنونی ارزنده شده و وقت خرید سهام ارزنده است.

همچنین امروز در نشستی در وزارت اقتصاد گفته شد همه شرکت های سرمایه گذاری عدالت، بازارگردان خواهند داشت و قرار است بانک ها به زودی به میزان 60 درصد ارزش پرتفوی سهام عدالت، به دارندگان این سهام کارت اعتباری اختصاص دهند که اگر تا یک ماه بازپرداخت گردد، قرض الحسنه و بیش از یک ماه تبدیل به وام سه ساله با سود و کارمزد خواهد شد.

سرمایه گذاری در بورس به قول وزیر اقتصاد، نیازمند مطالعه، تحقیق، دقت و مشورت دارد و برای سرمایه گذاری در بورس باید در یک چشم انداز حداقل شش ماه سرمایه گذاری کرد تا به سود موردنظر دست یافت. همچنین توصیه شده است سرمایه گذاران از کانال های تلگرامی و سیگنال فروش ها دوری نمایند و رفتار هیجانی در بازار از خود نشان ندهند و به هیچ وجه سهام خود را با زیان نفروشند.

امروز همچنین خبری رسید که شستا یکی از بزرگترین شرکت های حاضر در بورس قرار است 6 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه دهد و سرمایه شستا از 8 هزار میلیارد تومان به 14 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

پالایش یکم هنوز از زیان خارج نشده و خریداران پالایش یکم هنوز حدود 2100 تومان در هر واحد 10 هزار تومانی زیان دیده اند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 131306

به "افزایش 22 هزار و 302 واحدی شاخص بورس در سرانجام معاملات امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 22 هزار و 302 واحدی شاخص بورس در سرانجام معاملات امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید