ارزان ترین خودروی آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، ارزان ترین خودروی حال حاضر بازار ایالات متحده یک هاچ بک ساب کامپکت کوچک با گیربکس دستی یعنی شورلت اسپارک مدل 2021 است.

ارزان ترین خودروی آمریکا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پدال، این ماشین همچنین تنها خودروی صفرکیلومتر مدل 2021 است که در آمریکا با قیمت کمتر از 15 هزار دلار می توان خرید. اسپارک با قیمت پایهٔ 14,395 دلار، ارزان ترین خودروی قبلی بازار یعنی میتسوبیشی میراژ را مغلوب می کند زیرا این هاچ بک ژاپنی برای مدل 2021 مورد به روزرسانی قرار گرفته و قیمت آن به 15,565 دلار افزایش یافته است.

سایر گزینه ها در کلاس ساب کامپکت نیز قیمت پایهٔ بالاتری دارند. این مدل ها شامل نیسان ورسا با قیمت 15,855 دلار، هیوندای اکسنت با قیمت 16,390 دلار و کیا ریو با قیمت 16,815 دلار می شود. البته این قیمت ها برای گیربکس دستی است و در نسخهٔ اتوماتیک که بیشتر خریداران خواهان آن هستند، قیمت ها افزایش پیدا می کند. بااین حال، با گیربکس اتوماتیک هم اسپارک با قیمت پایهٔ 15,495 دلار ارزان ترین گزینه خواهد بود و بعدازآن میراژ CVT با قیمت 16,590 دلار قرار می گیرد. گیربکس اتوماتیک اسپارک نیز از نوع CVT است که به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 100 اسب بخار قدرت متصل می شود.

هرچند هنوز هاچ بک های ساب کامپکت در بازار ایالات متحده حضور دارند اما با افزایش محبوبیت کراس اوورها، این کلاس رفته رفته در حال از دست دادن مدل های خود است. به عنوان مثال، عرضهٔ خودروهایی مثل تویوتا یاریس، هوندا فیت و شورلت سونیک در آمریکا سرانجام یافته و به احتمال زیاد برای همین شورلت اسپارک هم خبری از نسل جدید نخواهد بود. البته جالب اینکه در همین شرایط، فروش اسپارک تا سرانجام سه ماههٔ سوم سال 2020 در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3 هزار دستگاه افزایش یافته و به 23 هزار دستگاه رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 125945

به "ارزان ترین خودروی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین خودروی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید