ارتباط فست فودها با چاقی و اضافه وزن

به گزارش مجله سرگرمی، برخی افراد با وجود مصرف زیاد فست فودها دچار اضافه وزن نمی شوند. شاید عجیب به نظر برسد اما دلیل آن سدیم یا همان نمک موجود در این غذاهاست.

ارتباط فست فودها با چاقی و اضافه وزن

برخی از افراد برای بیشتر وعده های غذایی خود از فست فودهااستفاده می نمایند و با کمال تعجب در این میان افرادی هستند که دچار مشکل چاقی و اضافه وزن نمی شوند.این یک نکته قابل تامل است و برای فهمیدن دلیل آن به یاری دانشمندان و تحقیقات آن هااحتیاج داریم.

فست فودهای چرب و شور

یک وعده فست فود معمولی حدود 1750 میلی گرم سدیم دارد. بنا به گفتهمتخصصین قلب آمریکایی، این مقدار بیش از حد مجاز مصرف سدیم در یک روز است. ولی تحقیقاتجدید منتشر شده در مجله Sientific Reportنشان می دهد که بر خلاف نظریه دانشمندان،افزودن مقدار زیادی نمک به غذاهای پرچرب از اضافه وزن جلوگیری می نماید. در این تحقیقات،دانشمندان دانشگاه Lowa،به دو گروه از موش ها غذاهای پرچرب با مقادیر متفاوت نمک خوراندند. به طرز حیرت آوری،موش هایی که با غذاهای پرچرب و پرنمک تغذیه شده بودند به اندازه موش هایی که غذاهایمعمولی خورده بودند وزن پیداکردند. اما موش هایی که غذاهای پرچرب اما کم نمک مصرف نمودهبودند وزن بیشتری پیدا کردند.

تاثیر نمک بر وزن بدن انسان

دانشمندان درباره چگونگی این موضوع تحقیق نموده ودریافتند که نمک تاثیر مهمی در هضم غذای موش ها داشته و مخصوصا بدن آن ها به خوبی توانستهچربی ها را جذب کند. این فرضیه تعیین می نمایدکه چرا همواره بعد از خوردن فست فودهای چرب حس خوبی نداریم. البته افراد زیادی هم هستند که مقدار زیادی فست فودهای چرب و شور مصرفمی نمایند و دچار اضافه وزن و چاقی هم می شوند. دلیل این اتفاق این است که سدیم در بدنهمه افراد به یک شکل اثر نمی گذارد.

این تحقیقات خوردن بیش از حد فست فودها را تاییدنمی نماید و حتی اگر شما از آن دسته افراد هستید که دچار اضافه وزن هم نمی شوید نباید درمصرف این غذاها زیاده روی کنید. برخلاف تصور ما که همواره مسائل سلامتیرا ناشی از اضافه وزن می دانیم، افراد لاغر زیادی هم هستند که با مسائلی مثل کلسترولبالا، فشار خون بالا و دیابت درگیر هستند.

طبق تحقیقات 15 ساله گروهی از دانشمندان در Archivesof Internal Medicin، مصرف زیاد غذاهای پرنمکتا 20 درصد احتمال مرگ های ناگهانی و همین طور حملات قلبی را بالا می برد. با اینکهبدن ما به سدیم احتیاج دارد اما نباید در مصرف آن زیاد ه روی کنیم چون سدیم در سایر موادغذایی مثل آب گوجه فرنگی و پنیر دلمه بسته نیز وجود دارد.

تا این جا گفتیم که فست فودها حاوی سدیم زیادی هستند.به عنوان مثال 100 گرم همبرگر دارای 1220 میلی گرم سدیم است و این مقدار بیش از حدمجاز مصرف سدیم در یک روز است و جالب اینکه همبرگر نسبت به سایر فست فودها حاوی نمککمتری می باشد. بنابراین هر وقت که تصمیم به خوردن فست فود یا هر غذای پر نمک دیگریگرفتید، نباید فراموش کنید که در بقیه روز سدیم کمتری مصرف کنید.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 80336

به "ارتباط فست فودها با چاقی و اضافه وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط فست فودها با چاقی و اضافه وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید