احداث مسیرهای رینگ ویژه دوچرخه سواری در منطقه 6

به گزارش مجله سرگرمی، مرتضی مطهری معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 6 تهران با اعلام راستاهای رینگ ویژه دوچرخه سواری در قلب فرهنگی پایتخت، گفت: تا سال 1400 حدود 29 هزار مترمربع راستا ویژه دوچرخه در این منطقه احداث می گردد.

احداث مسیرهای رینگ ویژه دوچرخه سواری در منطقه 6

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، مرتضی مطهری، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 6، در تشریح شرایط احداث جهتهای ویژه دوچرخه سواری در این منطقه مرکزی پایتخت، گفت: متاسفانه در گذشته، جهتهای پیاده و دوچرخه مورد کم توجهی واقع شده و تهران شهر خودرو محور بود. تنها در وسط بلوار کشاورز یک جهت مشترک عابر و دوچرخه وجود داشت که به دلیل دسترسی نامناسب و ناایمن بودن، کمتر مورد استفاده واقع می شد.

او اضافه نمود: با توجه به اینکه در سال های اخیر طرح جامع احداث جهتهای ویژه دوچرخه سواری شهر تهران بر اساس استانداردهای لازم ایمنی، دسترسی مناسب و با مصالح خاص طراحی و اجرا شده است، امیدواریم درصد زیادی از ترددها در شهر تهران و به خصوص منطقه 6 به عنوان قلب فرهنگی پایتخت که مرکز اداری، درمانی و آموزشی شهر است، به تردد با دوچرخه تبدیل گردد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 6 تهران از آماده سازی 15 هزار مترمربع جهت ویژه دوچرخه در این منطقه تهران اطلاع داد و گفت: تمامی این حجم از جهتها از سال 97 به بعد احداث شده است. در صورت تامین منابع امیدواریم تا سال 1400 حدود 29 هزار مترمربع جهت دوچرخه در منطقه احداث گردد.

مطهری در تشریح جهتهای رینگ جهت ویژه دوچرخه سواری در منطقه 6 تهران، گفت: تقریبا تمامی خیابان ها و میادین مهم منطقه در این جهتها قرار گرفته است. جهت اصلی شرقی غربی از منطقه 5 وارد میدان توحید و خیابان باقر خان شده و سپس به وسیله بلوار کشاورز و کریمخان و مفتح به منطقه 7 وصل می گردد. همچنین یکی از جهتهای مهم دوچرخه سواری، جهت بین کوی دانشجویان و دانشگاه تهران است که دانشجویان و کادر دانشگاه تهران با استفاده از آن می توانند نقش قابل توجهی در فرهنگ سازی دوچرخه سواری در شهر داشته باشند.

او در واکنش به تردد بعضی موتورسواران از جهتهای ویژه دوچرخه، تاکید نمود: مهمترین مساله فرهنگ سازی است که در بخش های مختلف شهرداری تهران و نهادهای مرتبط در کوشش هستیم تا با آموزش و مطلع سازی شهروندان از حقوق خود و اقدامات بازدارنده مانند جریمه های هدایت به این مشکل رسیدگی گردد. آنچه مربوط به مدیریت شهری می گردد، ایجاد موانع و دستک هایی است که در عین حال که برای معلولین مناسب باشد و مانع عبور موتورسواران متخلف می گردد.

مطهری در پاسخ به اینکه سهم منطقه 6 و معاونت عمرانی شهرداری تهران در زمینه سرمایه گذاری برای تخصیص منابع جهت احداث این جهتها به چه نسبتی است، گفت: از نظر قانونی، مناطق شهرداری اجازه ندارند برای این پروژه و پروژه های مشابه، رأسا اقدام به جذب سرمایه گذار نمایند. ضمن اینکه در حال حاضر طرح موجود احداث جهت دوچرخه نمی تواند نرخ بازگشت سرمایه مناسبی برای سرمایه گذاران داشته باشد. البته امیدواریم در آینده در شهرداری و شورای شهر تهران تمهیداتی برای این مساله اندیشده گردد.

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

3ye.ir: مجله سایه | مجله خانه و خانواده، اطلاعات عمومی، اخبار روز

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 117648

به "احداث مسیرهای رینگ ویژه دوچرخه سواری در منطقه 6" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث مسیرهای رینگ ویژه دوچرخه سواری در منطقه 6"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید