احتمال اعزام آزاد و فرنگی کاران ایران به کشور ثالث

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا در کشور چین نه تنها باعث لغو میزبانی این کشور از رقابتهای کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا شد، بلکه لطمات فراوانی به کشورهای آسیایی و دیگر نقاط دنیا زد.

احتمال اعزام آزاد و فرنگی کاران ایران به کشور ثالث

لغو و تعلیق بسیاری از رویدادهای ورزشی از جمله مسابقات گزینشی المپیک و حتی محدودیت های شدید اعزام تیم های ورزشی به کشورهای مختلف از جمله مسائلی بود که شیوع ویروس کرونا در چین و سپس نقاط مختلف جهان بوجود آورد. ورزش ایران هم از این مسائل در امان نماند و ویروس کرونا گریبان چندین رشته ورزشی از جمله رشته المپیکی و مدال آور کشتی را نیز گرفت.

کشتی ایران باید برای تکمیل کردن سهمیه های المپیکی خود طی روزهای 8 تا 10 فروردین ماه سال آینده در شهر بیشکک قرقیزستان به میدان برود. مسابقاتی که نخستین مرحله گزینشی المپیک محسوب می گردد و فقط به مدعیان قاره آسیا اختصاص دارد. ایران در کشتی آزاد هنوز سهمیه اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم و در کشتی فرنگی نیز سهمیه اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم المپیک کسب ننموده که باید در مسابقات گزینشی قاره آسیا حاصل گردد.

اما تنها دغدغه اهالی فدراسیون کشتی، کسب این سهمیه ها نیست، بلکه آماده سازی ملی پوشان اعزامی به قرقیزستان و محدودیت های احتمالی و سخت اعزام به این کشور به مراتب بیشتر از هر چیز دیگری باعث نگرانی آنها شده است. شیوع ویروس کرونا در ایران و بعضی کشورهای همسایه و بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی ایران با تعدادی از کشورهای همجوار باعث شده تا متولیان ورزش کشورمان به فکر حل مشکل اعزام ملی پوشان باشند.

یکی از مسئولان فدراسیون کشتی با تایید این مساله خاطرنشان کرد اگر زودتر فکری به حال اعزام کشتی گیران ملی پوش به مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا در قرقیزستان نکنیم، هیچ بعید نیست آزاد و فرنگی کاران ایران به موقع به این کشور نرسند. در نتیجه فدراسیون کشتی می ماند و 6 سهمیه به جامانده المپیک که باید در تنها میدان گزینشی المپیک در بلغارستان کسب گردد. اتفاقی که کار کشتی ایران را به مراتب از گزینشی در قرقیزستان سخت تر و فشار روحی و روانی مربیان و کشتی گیران را دو چندان می نماید.

اما فدراسیون کشتی هم در نظر دارد لغو احتمالی اعزام کشتی گیران کشورمان به قرقیزستان را به شکلی دیگر حل نماید و این نفرات را چند هفته زودتر به یک کشور ثالث بفرستد. به طوری که آزاد و فرنگی کاران مدعی سهمیه های به جامانده طی یک یا دو هفته آینده به یک کشور ثالث اعزام می شوند و مدتی به تمرینات آماده سازی می پردازند. سپس از آن کشور ثالث با خیالی آسوده از لغو احتمالی پروازهای خارجی از مبدا ایران، راهی قرقیزستان خواهند شد.

در این رابطه چندین کشور، مد نظر فدراسیون کشتی قرار گرفته است. کشورهایی که سفر به آنها احتیاج به انجام فرایند اداری طولانی و سخت برای صدور ویزا ندارد و می توان به راحتی به آنجا سفر کرد. البته در این بین باید سفر کشتی گیران به ترکیه را منتفی دانست چراکه این کشور اخیرا محدودیت های شدیدی برای مسافران ایرانی قائل شده و نمی توان حساب چندانی روی این کشور باز کرد.

در نتیجه متولیان فدراسیون کشتی ایران، کشورهای دیگری همچون ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و حتی مجارستان (با وجود اعمال محدودیت فراوان از سوی این کشورها) را در نظر گرفته اند. هر چند هنوز معین نیست کدامیک یک از این کشورها پذیرای کشتی گیران ایرانی خواهند بود، اما آنچه مسلم است عزم متولیان کشتی جزم شده تا به هر شکل ممکن فرصت کسب سهمیه های المپیک در قرقیزستان را از دست ندهند.

یکی از مسئولان فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا فکری به حال هزینه های سنگین این سفر از جمله برپایی اردو و اقامت نسبتا طولانی کشتی گیران در کشور ثالث شده یا خیر به خبرنگاران گفت: چاره ای جز این کار نداریم چراکه ممکن است لغو پروازهای خارجی از مبدا ایران به عدم اعزام کشتی گیران ایرانی به مسابقات گزینشی المپیک منتهی گردد. در نتیجه باید به هر شکلی که شده زمینه اعزام این کشتی گیران را مهیا کرد.

به گفته این مقام مسئول، بعضی دیگر از کشورهای آسیایی از جمله خود چینی ها هم چنین راهکاری را اجرایی نموده اند و هم اکنون در بعضی از کشورهای مختلف مشغول تمرین هستند. ضمن اینکه بعضی از ملی پوشان رشته های مختلف ورزشی کشورمان نیز کمی زودتر به کشورهای مختلف سفر نموده اند تا در صورت لغو پروازهای خارجی به مسئله ای برای حضور در میادین بین المللی بر نخورند.

آنچه مسلم است فعلا باید منتظر ماند و دید که آیا فدراسیون کشتی می تواند چنین راهکاری را اجرایی کند تا آزاد و فرنگی کاران کشورمان بتوانند در یک کشور ثالث اردو بزنند و سپس راهی مسابقات کسب سهمیه المپیک در قرقیزستان شوند؟

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72066

به "احتمال اعزام آزاد و فرنگی کاران ایران به کشور ثالث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اعزام آزاد و فرنگی کاران ایران به کشور ثالث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید