اتصال 51 روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت ظرف دو ماه

به گزارش مجله سرگرمی، مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO) بابیان اینکه 51 روستای آذربایجان غربی ظرف دو ماه آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند، گفت: روستاهای استان 98 روستای شش شهرستان آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

اتصال 51 روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت ظرف دو ماه

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی و مجری طرح USO در خاتمه سفر دو روزه خود به آذربایجان غربی و بازدید از روستاهای شهرستان بوکان گفت: برنامه پوشش اینترنت روستایی تمام روستاهای استان آذربایجان غربی باید در سه فاز اجرایی شده و بعضی از روستاهای شهرستان های بوکان، تکاب و شاهین دژ باید کار ویژه ای انجام گردد.

روحی در نشست آنالیز زیرساخت های ارتباطی و دیتای روستاهای آذربایجان غربی که با حضور مقامات ارشد مخابرات ایران برگزار گردید، گفت: از 526 روستای استان که فاقد هرگونه پوشش اینترنتی است برنامه ارتقاء تکنولوژی و ایجاد سایت تازه 335 روستا به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شده است که تا به امروز 180 روستا به اینترنت پهن باند متصل شده و 98 روستای مصوب جلسه در سه فاز دو، چهار و شش ماهه اجرایی می گردد.

وی اضافه نمود: بر اساس آنالیز های فنی انجام شده مقرر شد 51 روستا ظرف دو ماه و 16 روستا ظرف چهار ماه و 31 روستا ظرف شش ماه با ارتقاء تکنولوژی به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در این نشست ضمن ارائه گزارش از شرایط پوشش اینترنت روستاهای استان گفت: به رغم توسعه چشم گیر ارتباطات روستایی، آذربایجان غربی از آمار میانه کشوری در بحث توسعه اینترنت روستایی پایین تر است و احتیاج به توجه بیشتر دارد.

وی با اشاره به کوهستانی و صعب العبور بودن استان و با توجه به همه گیری ویروس کرونا و الزام به استفاده از فضای مجازی برای بحث های آموزش، خدمات بانکی، بهداشتی، کشاورزی و سایر ابعاد زندگی در منطقه ها دور افتاده و روستایی درخواست کرد الباقی روستاهای استان در اسرع وقت در برنامه پوشش اینترنت روستایی طرح USO اپراتورهای ارتباطی قرار گیرد.

پیش ازاین نشست مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرحUSO باهدف آنالیز شرایط ارتباطی منطقه ها روستایی و دور افتاده شهرستان بوکان، به همراه سرپرست اداره کل امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها، مدیرکل ارتباطات استان، نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بوکان و مدیریت مخابرات منطقه بازدید میدانی از این منطقه ها داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163868

به "اتصال 51 روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت ظرف دو ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال 51 روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت ظرف دو ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید