آموزش نصب کاشی بر روی سقف

به گزارش مجله سرگرمی، اگر به دنبال ایجاد یک تغییر ساده در ظاهر اتاق هستید، استفاده از روش نصب کاشی بر روی سقف می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد. کاشی های تزئینی می تواند باعث ایجاد نمایی زیبا در فضای اتاق گردد. استفاده از کاشی هایی که از طرح و نقش برجسته و منحصر بفردی برخوردار باشند، زیبایی فضا را دو چندان می نمایند. بعضی از کاشی ها خاصیت عایق نیز داشته و در برابر صدا مانند عایق عمل می نمایند. این امکان وجود دارد که خود نسبت به نصب کاشی بر روی سقف اقدام نمایید. در صورتی که شرایط سقف مناسب باشد، می توانید به طور مستقیم کاشی را بر روی سقف نصب کنید. بدون شک استفاده از این ایده می تواند فضا و حس و حال اتاق را عوض کند . در ادامه این مطلب از ما که به آموزش چسباندن سرامیک به سقف پرداخته شده است، همراه باشید.

آموزش نصب کاشی بر روی سقف

مرحله اول: آماده سازی سقف برای نصب کاشی

آن چه که در ابتدا باید انجام دهید، تمیز کردن سقف می باشد. در صورتی که سقف چندان کثیف نیست، می توانید برای انجام این کار تنها از یک وسیله مانند جارو برقی یا پارچه برای بر طرف کردن گرد و خاک از روی سقف استفاده نمایید. در صورتی که سقف کثیف یا چرب می باشد، با استفاده از یک اسفنج و پاک کننده چند منظوره نسبت به تمیز کردن سقف اقدام نمایید. به یاد داشته باشید بعد از انجام این کار اجازه دهید سقف به طور کامل خشک شده و سپس نسبت به نصب کاشی اقدام کنید.

  • تمیز کردن سطح مورد نظر باعث می گردد کاشی ها بهتر بر روی سقف بچسبند. بنابراین انجام این کار لازم و ضروری می باشد.

پس از تمیز کردن سطح سقف، نوبت به اندازه گیری آن می رسد. انجام این کار برای مشخص کردن تعداد کاشی مورد احتیاج، لازم می باشد. در جهت انجام این کار طول و عرض سقف را اندازه گرفته و اعداد را در یکدیگر ضرب کنید.

پس از اندازه گیری ابعاد سقف، نوبت به مشخص تعداد کاشی مورد احتیاج برای انجام این کار فرا می رسد. برای مشخص کردن تعداد کاشی مورد احتیاج طول و عرض سقف را ضرب نموده و سپس جذر آن را بر جذر اندازه کاشی تقسیم کنید. با انجام این کار تعداد کاشی مورد احتیاج برای انجام این کار مشخص می گردد.

  • بهتر است همواره 15 درصد بیش از مقدار احتیاج کاشی تهیه کنید. در این صورت اگر در زمان برش کاشی دچار اشتباه شدید، کاشی اضافه خواهید داشت.

در این مرحله باید نسبت به جداسازی لامپ های روشنایی سقفی، فن و هرگونه المانی که بر روی سقف واقع شده است، اقدام نمایید. انجام این کار به شما یاری می نماید که به راحتی نسبت به انجام این کار اقدام نموده و از آسیب زدگی به وسایل جلوگیری نمایید.

مرحله دوم: نصب کاشی بر روی سقف

برای نصب کاشی بر روی سقف در ابتدا باید نقطه میانی سقف را مشخص نمایید. برای انجام این کار می توانید با استفاده از گچ خطوط را بر روی سقف مشخص نمایید.

پس از مشخص شدن فضای صحیح نصب هر کاشی، نسبت به انجام این کار اقدام کنید. برای نصب کاشی، در پشت آن از ملات مناسب جهت چسبیدن آن به سقف استفاده نمایید. برای انجام این کار از یک قلمو فوم یا یک کاردک استفاده نموده و ملات را در پشت کاشی پخش کنید. توجه داشته باشید که ملات مورد نظر به طور کامل در پشت کاشی پخش شده و گوشه ها نیز به خوبی آغشته به ملات گردد. آماده کردن ملات مورد نظر با توجه به محصول خریداری شده متفاوت می باشد.

پس از این که از ملات در پشت کاشی استفاده کردید، اولین کاشی را با توجه به خط کشی صورت گرفته بر روی سقف بچسبانید. بهتر است اولین کاشی را در مرکز سقف بچسبانید. زمانی که کاشی را در جای خود قرار می دهید، به آن فشار وارد نمایید تا به خوبی به سقف بچسبد. بعد از چسباندن اولین کاشی در مرکز سقف و بر اساس خط کشی های صورت گرفته می توانید به راحتی نسبت به نصب سایر کاشی ها اقدام نمایید.

برای نصب کاشی در قسمت هایی که لامپ برق یا هرگونه تاسیسات دیگری نصب می باشد، احتیاج به برش کاشی خواهید داشت. برای انجام این کار اندازه آن را مشخص نموده و شکل آن را مشخص نمایید و از طریق کاترهای مخصوص نسبت به برش کاشی اقدام نمایید.

توجه داشته باشید زمانی که نسبت به برش کاشی اقدام می کنید، بهتر است در ابتدا بدون استفاده از ملات در پشت کاشی ابتدا آن را در جای خود قرار داده و در صورتی که به خوبی برش داده شده بود، نسبت به نصب آن اقدام نمایید. برش کاشی در این قسمت باید با دقت انجام گردد تا در هنگام نصب تاسیسات دچار مشکل نشوید.

پس از اتمام کار و نصب تمامی کاشی ها، نوبت به نصب قرنیز می رسد. البته نصب قرنیز اختیاری بوده و در صورتی که تمایل به انجام این کار ندارید، می توانید از نصب آن خودداری کنید. برای انجام این کار می توانید از دستگاه منگنه های مخصوص یا تفنگ میخکوب استفاده نمایید. استفاده از قرنیز باعث می گردد نمای اتاق شکل زیباتری به خود بگیرد. هم چنین باعث می گردد گوشه کاشی های بریده شده در زیر آن قرار گرفته و مشخص نباشد.

قیمت کاشی و سرامیک

المان اصلی برای انجام این کار، کاشی می باشد. امروزه انواع کاشی های متفاوت با شکل ها و قیمت های مختلف در بازار موجود می باشد. استفاده از کاشی های تزئینی با شل و طراحی های ویژه می تواند بهترین انتخاب برای انجام این کار باشد. قیمت کاشی با توجه به برند و کیفیت متریال به کار رفته در ساخت آن متفاوت می باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63023

به "آموزش نصب کاشی بر روی سقف" امتیاز دهید

7 کاربر به "آموزش نصب کاشی بر روی سقف" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش نصب کاشی بر روی سقف"

1 دیدگاه

مرتضی جعفری 7 شهریور 1401

ایا سقف یا کاشیکار میشود چکه نمیکند

پاسخ به مرتضی جعفری
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید