آموزش رنگ آمیزی دیوار سنگی

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از المان هایی که می توان در ساخت دیوار مورد استفاده قرار داد، سنگ می باشد. سنگ نمونه ای از متریال طبیعی است که دسترسی به آن آسان می باشد. بدون شک استفاده از این المان طبیعی در طراحی فضای داخلی و محوطه سازی نمای زیبایی ایجاد می نماید. اما به یاد داشته باشید که بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است احتیاج به بازسازی و رنگ آمیزی آن باشد. از آن جایی که سنگ نمونه ای از متریال های متخلخل می باشد، رطوبت می تواند باعث ایجاد آسیب در آن گردد. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، آموزش رنگ آمیزی دیوار سنگی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش رنگ آمیزی دیوار سنگی

مرحله اول

در ابتدا ضروری است نسبت به بازسازی این دیوار اقدام کنید. برای انجام این کار سوراخ و شکستگی های موجود در سطح سنگ را با استفاده از محصولات بتنی مخصوص مانند سیمان هیدرولیک پر کنید. برای انجام این کار از دستورالعمل موجود بر روی بسته استفاده نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله نوبت به پاکسازی و تمیز کردن سطح سنگ می رسد. برای انجام این کار می توانید از ماده سفید کننده و آب استفاده نمایید. به این منظور به اندازه دو قاشق غذاخوری از ماده سفید کننده را در 0.95 لیتر آب مخلوط نموده و از طریق اسفنج یا پارچه ضخیم سطح سنگ را تمیز کنید. این کار را تا بر طرف شدن تمام آلودگی ها ادامه دهید.

مرحله سوم

در این مرحله هرگونه گرد و غبار به جا مانده را از روی سطح مورد نظر پاک می کنید. برای انجام این کار می توانید از یک جارو یا پارچه تمیز استفاده نمایید. برای انجام این کار می توانید از فشار آب نیز بهره ببرید. اما توجه داشته باشید برای جلوگیری از هرگونه آسیب دیدگی، از فشار زیاد استفاده نکنید.

مرحله چهارم

قسمت هایی از دیوار که تمایل به رنگ امیزی آن ندارید، از طریق نوار کاغذی بپوشانید. برای مثال اگر دیوار سنگی در نزدیکی درب واقع شده است می توانید با پوشاندن لبه درب با استفاده از نوار کاغذی از رنگی شدن آن جلوگیری کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله نوبت به استفاده از پرایمر می رسد. برای انجام این کار از پرایمر مخصوص سنگ استفاده نمایید. استفاده از پرایمر مخصوص سنگ جذب بهتری داشته و مقاومت بالاتری نسبت به پرایمرهای معمولی دارد. استفاده از این پرایمرها باعث می گردد از سنگ در برابر رطوبت محافظت گردد.

مرحله ششم

در این مرحله ظرف پرایمر را تکان دهید تا محتویات داخل آن به خوبی با یکدیگر مخلوط گردد. و آن را درون ظرف بریزید.

مرحله هفتم

حال نوبت به استفاده از پرایمر می رسد. بر اساس دستور العمل پرایمر، از آن بر روی سطح مورد نظر استفاده نمایید. برای انجام این کار بهتر است از یک قلمو پلی استر استفاده نمایید. به یاد داشته باشید از غلطک رنگ آمیزی برای انجام این کار استفاده نکنید. چرا که استفاده از آن باعث می گردد پرایمر به خوبی بر روی تمام سطح سنگ پخش نگردد. بهتر است برای استفاده از پرایمر از گوشه آغاز نموده و سپس تمامی زوایای دیوار را رنگ آمیزی کنید.

مرحله هشتم

برای دستیابی به نتیجه بهتر، به مدت 8 ساعت اجازه دهید پرایمر به طور کامل خشک گردد.

مرحله نهم

در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی دیوار سنگی مورد نظر می رسد. برای انجام این کار در ابتدا باید رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید. برای انتخاب رنگ از نمونه های ضد آبی که مخصوص رنگ آمیزی دیوار سنگی می باشد، بهره ببرید. استفاده از این رنگ ها باعث می گردد دیوار سنگی در برابر رطوبت آب محافظت گردد. رنگ های مخصوص سنگ در انواع مختلف طیف رنگی موجود می باشند و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی نمونه ای مناسب از آن را انتخاب نمایید.

مرحله دهم

در ابتدا قوطی رنگ را به خوبی تکان دهید تا رنگ مخلوط گردد و آن را درون ظرف مخصوص بریزید.

مرحله یازدهم

در این مرحله با استفاده از قلمو نسبت به رنگ آمیزی دیوار سنگی اقدام نمایید. بهتر است از دو یا سه لایه رنگ استفاده نمایید. برای رنگ آمیزی بهتر است از قلمو استفاده نموده و از غلطک برای انجام این کار استفاده نکنید. چرا که استفاده از آن باعث پخش رنگ در تمام سطح سنگ نمی گردد. هم چنین برجستگی های سطح سنگ می تواند به غلطک آسیب وارد کند. برای رنگ آمیزی، سطح مورد نظر را به قسمت های مساوی تقسیم نموده و سپس به رنگ آمیزی آن اقدام نمایید. همان طور که گفته شد بهتر است از دو تا سه لایه رنگ آمیزی استفاده نمایید. بهتر است بعد از هر بار رنگ آمیزی به مدت 4 ساعت اجازه دهید لایه رنگ قبلی خشک گردد و سپس دوباره به رنگ آمیزی آن بپردازید. بعد از انجام این کار اجازه دهید تا رنگ به طور کامل خشک گردد. در این مرحله کار شما به سرانجام می رسد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63028

به "آموزش رنگ آمیزی دیوار سنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رنگ آمیزی دیوار سنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید