آمازون هم به جنگ دیپ فیک می رود

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، آمازون که نگران آلوده شدن خدمات تحت وب و سرویس های کلود خود به ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیک است، هم با جلب همکاری فنی و هم با عضویت در بعضی کمیته های تخصصی میخواهد بر چالش مذکور غلبه کند.

آمازون هم به جنگ دیپ فیک می رود

از سوی دیگر آمازون تعدادی متخصص هوش مصنوعی را جذب نموده تا آنها پشتیبانی های لازم را از این شرکت در حوزه مذکور به عمل اورند. آمازون همچنین از پشتیبانی اقتصادی یک میلیون دلاری از گروه های تخصصی خبر داده که قصد دارند به پاکسازی سرویس های کلود آمازون از ویدئوهای جعل عمیق یاری نمایند.

از جمله اشخاص برجسته ای که قرار است در این زمینه به آمازون یاری نمایند، می توان به لورا لیل تکسی از دانشگاه فنی مونیخ و فدریکو لوئیسا وردولیوا از دانشگاه ناپل اشاره نمود.

در عین حال فیس بوک نیز کوشش های خود برای مقابله با دیپ فیک را شدت بخشیده و اولین نمونه 5000 تایی از ویدئوهای جعل عمیق را در اختیار پژوهشگران قرار داده تا مطالعه بر روی شیوه های مقابله با این پدیده تسهیل گردد. در نهایت قرار است تعداد این ویدئوها به صدهزار واحد افزایش یابد تا برنامه های هوش مصنوعی مقابله با جعل عمیق هم بدین شیوه تغذیه شوند.

بعضی شرکت های بزرگ فناوری و رسانه ای هم برای پیشبرد این طرح با فیس بوک همکاری می نمایند که از جمله آنها می توان به مایکروسافت، دانشگاه ام آی تی، نیویورک تایمز و دانشگاه آکسفورد اشاره نمود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.ir: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54233

به "آمازون هم به جنگ دیپ فیک می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون هم به جنگ دیپ فیک می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید