آلمان صادرات بعضی سلاح ها به ترکیه را متوقف کرد

به گزارش مجله سرگرمی، دولت آلمان در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در سوریه، صادرات سلاح هایی را که آنکارا می تواند در این عملیات علیه شبه نظامیان کُرد استفاده کند، ممنوع نمود.

آلمان صادرات بعضی سلاح ها به ترکیه را متوقف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه واکنش های منفی و محکومیت عملیات جدید ترکیه در سوریه از سوی اتحادیه اروپا، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز (شنبه) خاطرنشان کرد که برلین دیگر مجوز جدیدی برای صادرات بعضی سلاح ها را به آنکارا صادر نمی کند.

ماس به روزنامه بیلد گفت: در مواجهه با عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، دولت فدرال آلمان هیچ مجوز جدیدی برای [صادرات] تمام تسلیحاتی که می تواند توسط ترکیه در سوریه به کار گرفته گردد، صادر نمی کند.

به نوشته وبگاه شبکه راشاتودی وی البته صراحتا نگفت که تمام صادرات تسلیحاتی به ترکیه را قطع می نمایند بلکه فقط آنهایی که محتمل است علیه شبه نظامیان کُرد در مناطق شرقی رودخانه فرات استفاده گردد مشمول این تصمیم می گردد.

آلمان فقط در سال 2018 تسلیحاتی به ارزش حدودی 240 میلیون یورو به ترکیه فروخته است که یک سوم صادرات سلاح این کشور را شامل می گردد. ترکیه بزرگترین خریدار تسلیحات آلمان است.

رئیس جمهور ترکیه عصر چهارشنبه از شروع عملیات نظامی این کشور در شمال شرق سوریه با اسم رمز چشمه صلح اطلاع داد. این عملیات در حالی امروز وارد چهارمین روز خود شد که وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای مدعی شد شهر رأس العین به تصرف نیروهای عملیات نماینده درآمده است. (جزئیات بیشتر)

ترکیه میخواهد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از 230 کیلومتر و عرض 30 الی 40 کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن این شبه نظامیان، زمینه را برای اسکان دو میلیون 300 هزار آواره سوری ساکن ترکیه ایجاد کند.

دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد نموده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده اند به ویژه اینکه می تواند فرآیند راه چاره سیاسی در ادلب را تحت الشعاع قرار دهد.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51779

به "آلمان صادرات بعضی سلاح ها به ترکیه را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان صادرات بعضی سلاح ها به ترکیه را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید