آقاکوچکی: منتقدان مسائل را نمی بینند و فقط در پی سیبل می گردند، وارث بازیکن سالاری بودم

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: با شرایط بدون برنامه ، گلخانه ای و بازیکن سالاری روبرو شدیم و مجبور به جبران این شرایط همزمان با پارالمپیک شدیم.

آقاکوچکی: منتقدان مسائل را نمی بینند و فقط در پی سیبل می گردند، وارث بازیکن سالاری بودم

عباس آقاکوچکی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال با ویلچر در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو و ایستادن در رتبه نهم گفت: ابتدا باید توضیحاتی درباره شرایط موجود در ماه های منتهی به اعزام اسم کنم. 5،6 مرحله اردو برگزار کردیم و امیدوار بودیم تعدادی از بازیکنان بتوانند از اردوی چهارم یا پنجم به بعد در جمع ملی پوشان حضور پیدا نمایند و اردو را با حضور نفرات تازه داشته باشیم، اما این اتفاق رخ نداد.

وی اضافه نمود: در راه حضور در پارالمپیک چند بازیکن اصلی مان را از دست دادیم. امید هادی اظهر به علت انضباطی خط خورد، مرتضی ابراهیمی هم به علتی که نمی خواهم اسم کنم و البته تعیین است، فرصت بازی برای ایران در پارالمپیک را از دست داد. وحید غلام آزاد که سابقه بازی در لیگ آلمان را دارد، قبل از بازی ها گفت که به علت مسائل خانوادگی و اینکه شرایط روحی و روانی خوبی ندارد، ترجیح می دهد در بازی ها شرکت نکند و به تیم ملی نیاید.

آقاکوچکی اسم کرد: این سه بازیکن که جزو نفرات اصلی و به لحاظ فنی هم خوب بودند، را از دست دادیم و سعی کردیم تیمی منسجم برای پارالمپیک بسازیم. متاسفانه در آستانه اعزام به توکیو تست کرونای مرتضی عابدی به اسم یکی از لژیونرهای تیم ایران مثبت شد و همین مسئله شوک بدی به تیم وارد کرد؛ چرا که زمانی برای ترمیم و پر کردن جای خالی او نداشتیم. چند روز قبل و پس از ورود به توکیو هم تست کرونای یکی دیگر از ملی پوشان موثر ایران یعنی عبدالجلیل قرنجیک مثبت شد. این پنج نفر همگی نفرات اصلی بودند که آنها را ناخواسته از دست دادیم و مجبور به استفاده از جوانان در آستانه پارالمپیک شدیم. علاوه بر از دست دادن نفرات اصلی مان، در گروه بسیار سختی هم قرار گرفتیم و مدعیانی همانند آمریکا قهرمان دوره قبل، بریتانیا و استرالیا در آن بودند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر اضافه نمود: نسبت به پارالمپیک قبلی در ریو 8 تغییر داشتیم و البته مجبور به قبول این شرایط بودیم. آغاز خوبی نداشتیم و مقابل استرالیا استارت خوبی نزدیم. با این وجود عملکرد تیم به جز نیمه اول ملاقات با استرالیا و بعلاوه نیمه نخست ملاقات با آمریکا، بازی به بازی بهتر شد و ملی پوشان فوق العاده عمل کردند. در نیمه دوم ملاقات با آمریکا فقط 3 امتیاز کمتر از حریف گرفتیم. روی عابدی و قرنجیک در دفاع و حمله حساب نموده بودیم، اما آنها را به علت کرونا از دست دادیم و البته توانستیم به مرور مسائل مربوط به غیبت آنها را حل کنیم و عملکرد بهتری داشته باشیم.

آقاکوچکی درباره انتقاداتی که از عملکرد تیم به ویژه پس از شکست مقابل استرالیا و آمریکا صورت گرفت، به خبرنگاران گفت: واقعاً متاسفم. نگاه منتقدان هرگز به غیبت 3 بازیکن با کلاس بالا و بعلاوه کرونایی شدن 2 بازیکن در آستانه برگزاری مسابقات نبود. غیبت عابدی و قرنجیک به علت کرونا بار منفی به تیم وارد کرد و مجبور شدیم از نفراتی استفاده کنیم که اولین حضورشان را تجربه می کردند. نکته دیگر اینکه ما در کادر فنی فقط دو نفر بودیم، اما سایر تیم ها 4، 5 نفر در کنار خود داشتند و این مسئله به حل مسائلشان یاری می کرد. سوالم این است که چرا همان هایی که مغرضانه قضاوت می کردند، در ادامه و پس از عملکرد قابل قبول ایران دیگر این کار را انجام ندادند؟

وی در واکنش به این سوال که به نظر می رسد هدف منتقدان، سرمربی بوده، نه تیم ملی، گفت: چنین کاری در ایران رسم است. متاسفانه بعضی در چنین شرایطی در پی سیبل می گردند تا همه تقصیرها را گردن او بیندازند. آنها هیچ حرفی از بی اخلاقی، مسائل خانوادگی و کرونایی شدن دو بازیکن اصلی نمی زنند، چون اگر به این مسائل اشاره نمایند، عملکرد تیم ملی در پارالمپیک قابل توجیه می گردد. متاسفم این را می گویم که بعضی در گذشته سواد کنترل تیم را نداشتند و ما وارث بازیکن سالاری در تیم ملی شدیم و باید آن را اصلاح می کردیم. در رسانه اسم شد که ما 8 دنیاگرد را به توکیو برده ایم و این حرف را کسی زد که خودش در فرایند انتخابی تیم ملی خط خورده بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر عدم برگزاری بازی تدارکاتی در راستا آماده سازی این تیم اظهار داشت: اگر پنج بازی تدارکاتی خوب داشتیم، قطعاً می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم. آلمان با انجام 16 بازی تدارکاتی به توکیو آمد و این یکی دیگر از مسائلی است که منتقدان نمی بینند.

آقاکوچکی درباره شکست ایران مقابل استرالیا در همه ملاقاتهای این دو تیم در سال های اخیر گفت: استرالیا سابقه قهرمانی در پارالمپیک را دارد و یکی از تیم های خوب و عظیم در این رشته است. استرالیایی ها بیشتر از ما کار می نماید، اما قول می دهم اگر تیم فعلی حفظ گردد و کار اصولی و صحیح انجام بدهیم، می توانیم در آینده برابر این تیم پیروز شویم. البته لازمه این کار این است که حمایت خوبی هم صورت بگیرد.

وی درباره حضور ژاپن در نیمه نهایی و رقابت ایران با این حریف در مسابقات قاره آسیا گفت: ژاپن نه تنها در والیبال نشسته، بلکه در والیبال ایستاده هم سرمایه گذاری خوبی نموده و اصولی جلو رفته است. ژاپنی ها از تکنولوژی تازهی در ویلچرها استفاده می نمایند که نقش زیادی در عملکرد ورزشکاران دارد. عملکرد ژاپنی ها در پارالمپیک به نوعی زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده است.

آقاکوچکی اشاره ای هم به عملکرد تیم ملی در سال های گذشته داشت و گفت: ایران یک مقام چهارمی دنیا به دست آورد که در میان تیم های مطرح فقط با ترکیه روبرو شد. نباید گول چنین رتبه هایی را بخوریم و باید پله پله بالا برویم. در پارالمپیک هم اگر در گروه A بودیم، به مرحله بعدی صعود می کردیم. در پاراآسیایی 2018 با توپی که در لحظه آخر وارد سبد ژاپن شد، این حریف را شکست دادیم، اما در مسابقات قهرمانی آسیا با 20 اختلاف باختیم و همان نتیجه یکی از دلایل کمیته ملی پارالمپیک برای عدم اعزام به پارالمپیک بود. با شرایطی بدون برنامه گلخانه ای و بازیکن سالاری روبرو شدیم و مجبور به جبران این شرایط همزمان با پارالمپیک شدیم.

وی درباره ادامه حضورش با تیم ملی اظهار داشت: هنوز که در توکیو هستیم و باید پس از بازگشت به تهران در این باره صحبت کنیم. ما تیم جوانی داریم که به خودباوری رسیده و اگر شرایط مهیا باشد، می توانیم تیم خوبی در پاراآسیایی داشته باشیم. شرایط پس از بازگشت از ژاپن تعیین می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157065

به "آقاکوچکی: منتقدان مسائل را نمی بینند و فقط در پی سیبل می گردند، وارث بازیکن سالاری بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقاکوچکی: منتقدان مسائل را نمی بینند و فقط در پی سیبل می گردند، وارث بازیکن سالاری بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید