آغاز دومین فصل بررسی باستان شناسی در شهرستان قلعه گنج

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از آغاز دومین فصل بررسی های باستان شناسی در شهرستان قلعه گنج خبر داد.

آغاز دومین فصل بررسی باستان شناسی در شهرستان قلعه گنج

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فریدون فعالی اضافه نمود: دومین فصل بررسی با هدف مستندسازی آثار باستانی، فرهنگی و تاریخی آغاز شده و این فصل از بررسی، در راستای اهداف پژوهشکده باستان شناسی کشور انجام می شود.

وی گفت: طی این بررسی تمام آثار باستانی شناسایی، مستندسازی و ثبت و ضبط می شود. قلعه گنج پیش از این طی یک فصل مورد بررسی و شناسایی باستان شناسی قرار گرفته که می توان به شمار قابل توجهی از تپه ها و محوطه های باستانی در گستره این شهرستان اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان نمود: بر پایه بررسی های باستان شناسی صورت گرفته سابقه استقرار در شهرستان قلعه گنج به هزاره پنجم قبل از میلاد می رسد.

وی ادامه داد: این شهرستان در بخش های پای کوهی و میان کوهی از قابلیت های فراوانی در منابع آبی برخوردار است که وجود همین امر سبب شکل گیری استقرارها در دوره مس سنگی و مفرغ ایران و منطقه شده است.

فعالی گفت: همچنین در عصر مفرغ با توجه به قابلیت های یاد شده استقرارهای انسانی گسترش چشمگیری پیدا کرده و با مناطق پیرامون و دوردست در ارتباط و مراوده فرهنگی بوده که از آن جمله می توان به دشت جیرفت در مناطق همجوار و مناطق دوردستی چون بین النهرین اشاره کرد.

شهرستان قلعه گنج در فاصله 420 کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93060

به "آغاز دومین فصل بررسی باستان شناسی در شهرستان قلعه گنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز دومین فصل بررسی باستان شناسی در شهرستان قلعه گنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید