آغاز احیای بازار تاریخی فرش مشهد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از اجرای طرح احیای بازار تاریخی فرش مشهد خبر داد.

آغاز احیای بازار تاریخی فرش مشهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز چهارشنبه 20 آذر 1398 با اعلام این خبر افزود: بازار تاریخی فرش مشهد سال 1385 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و بحث مرمت آن در سال 85 مطرح شد.

او ادامه داد: در آن زمان اقداماتی برای مرمت و احیای این بازار انجام شد اما به سرانجام نرسید و در سال 97 مجدداً میراث فرهنگی و شهرداری برای احیای بازار فرش به توافق رسیدند، پس از این که طرحی در استان تصویب و امسال هم تأیید و از تهران ابلاغ شد.

مکرمی فر گفت: اکنون در آذرماه 1398 این طرح با آغاز مرمت یک قسمت از بازار به صورت آزمایشی وارد فاز عملیاتی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که شهرداری مشهد و میراث فرهنگی استان به طور کامل از اجرای این طرح حمایت می کنند، افزود: احیای بخشی از کار به صورت آزمایشی آغاز شده تا در این مدت مسائل اجرایی آن را بشناسیم و اگر در حین کار با چالشی جدی روبه رو شدیم بتوانیم آن را حل و فصل کنیم.

مکرمی فر به انجام مطالعه باستان شناسی اشاره کرد و گفت: حدود چهار هفته است که عملیات اجرایی آن مانند حفاری پی و اجرای ستون ها آغاز شده است که در مجموع نیز بیشتر از سه ماه به طول نخواهد انجامید، البته در مدت زمان یک سال احیای بازار انجام خواهد شد.

او یادآور شد: در مدت اجرای طرح احیای بازار کسبه این بازار نیز فعالی خواهند کرد و مانعی برای کسب و کار آن ها ایجاد نخواهد شد.

مکرمی فر درباره هزینه های احیای این بازار اظهار کرد: براساس توافق صورت گرفته برای احیا، بخشی از هزینه ها را کسبه و بخشی از این هزینه ها را شهرداری متقبل شده است.

بازار فرش مشهد از بازارهای قدیمی این شهر است که جزئی از بازار بزرگ مشهد بوده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63209

به "آغاز احیای بازار تاریخی فرش مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز احیای بازار تاریخی فرش مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید