آشنایی با تیم ملی فوتبال کامبوج، رقیب کم نام و نشان

به گزارش مجله سرگرمی، تیم ملی فوتبال کامبوج به عنوان دومین رقیب تیم ملی، روز پنجشنبه در برابر طرفداران ایرانی مقابل شاگردان ویلموتس قرار می گیرد.

آشنایی با تیم ملی فوتبال کامبوج، رقیب کم نام و نشان

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر پنج شنبه ساعت 17 در استادیوم آزادی به مصاف حریف نسبتا آسان خود یعنی کامبوج خواهد رفت. تیم 169 فیفا در حالی مهمان ایران خواهد بود که در دو بازی قبلی خود در این مسابقات تنها یک امتیاز کسب نموده است.

بدترین رتبه کامبوج در رنکینگ فیفا مربوط به سال 2014 است که آن ها در رده 198 فیفا قرار داشتند و بهترین رتبه این تیم هم در سال 2011 رقم خورد؛ کامبوج در آن سال در رده 135 جهان ایستاد. شکل گیری این تیم در سال 1955 بود و نخستین بازی رسمی این کشور با نتیجه 9 بر 2 به سود مالزی همراه شد. بدترین نتیجه تاریخ این کشور در سال 1995 بود که با باخت 10 گله برابر اندونزی همراه بود و بهترین پیروزی این تیم هم در سال 1966 با رجحان 11 بر صفر برابر یمن شمالی رقم خورد.

این سومین دیدار تاریخ دو تیم ایران و کامبوج است. در دیدارهای قبلی، این ایران بوده که توانسته حریف شرق آسیایی خود را شکست دهد. نخستین پیروزی ایران با گل های صفر ایرانپاک و کلانی و با نتیجه 2 بر صفر رقم خورد و در دیدار بعدی ایران توانست با نتیجه 2 بر یک حریفش را شکست دهد.

این کشور کوچک و کمتر شناخته شده در جهانی فوتبال هیچ گاه به جام جهانی صعود ننموده و در سالیان گذشته در دور نخست مقدماتی جام جهانی تنها دو پیروزی کسب نموده است.

آن ها یک بار در جام ملت های آسیا 1972 تایلند حضور داشتند که در همان رقابت ها تیم ملی ایران به مقام قهرمانی دست یافت و در دور گروهی توانست کامبوج را با دو گل شکست دهد. کامبوج در بازی رده بندی نیز با شکست در ضربات پنالتی برابر تایلند به مقام چهارم دست یافت. تنها افتخار کامبوج به کره کاپ سال 1973 بازمی شود که در آن ها سال با عنوان جمهوری خِمر در مسابقات حضور داشت.

کیسوکه هوندا، ستاره پیشین فوتبال ژاپن به عنوان مدیر فنی و فلیکس دالماس به عنوان سرمربی راهنمایی این تیم را بر عهده دارند.

بهترین بازیکن حال حاضر این تیم کوچ سوکومفیک نام دارد که با 32 سال سن در خط میانی کامبوج به میدان می رود. او تاکنون 55 بازی برای این تیم انجام داده و 7 گل زده است و از سال 2006 برای تیم ملی کشورش به میدان می رود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50782

به "آشنایی با تیم ملی فوتبال کامبوج، رقیب کم نام و نشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تیم ملی فوتبال کامبوج، رقیب کم نام و نشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید