آزمایش تمامی انواع داروی ضد اسید رانیتیدین موجود در بازار دارویی کشور

به گزارش مجله سرگرمی، سازمان غذا و دارویی کشور بیان کرد همه انواع داروی ضد اسید معده رانیتیدین از لحاظ میزان ناخالصی آزمایش شده اند و نتایج آزمایش به زودی اعلام می گردد.

آزمایش تمامی انواع داروی ضد اسید رانیتیدین موجود در بازار دارویی کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو دکتر مهرناز خیراندیش، مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت این سازمان گفت: همزمان با طرح موضوع وجود ناخالصی در فراورده های رانیتیدین، سازمان غذا و دارو طی ماه های گذشته، اقدامات لازم برای آزمایش تمامی نمونه این دارو موجود در بازار دارویی کشور را انجام داده است و نتایج حاصل، به زودی اعلام می گردد.

او اضافه کرد: پس از اعلام نتیجه آزمایش ها داروهایی که میزان ناخاصی نیتروزامین موجود در آن بیشتر از حد مجاز باشد، ریکال [جمع آوری] خواهند شد

دکتر خیراندیش با اشاره به اینکه آزمایش های لازم روی نمونه های ارسالی تمامی شرکت ها دوبار مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن در اسرع وقت اعلام می گردد، گفت: براساس نتیجه ازمایش ریکال تمامی فروارده های رانیتیدین دارای ناخالصی به سرعت انجام می گردد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از ابتدای ماه آوریل (13 فروردین) تمامی شکل های داروی رانیتیدین را به دلیل احتمال وجود آلودگی به ماده احتمالا سرطان زای نیتروسودی متیل آمین (NDMA) از بازار جمع آوری نموده است.

  • همه اشکال داروی ضد اسید معده رانیتیدین از بازار آمریکا خارج می شوند

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81675

به "آزمایش تمامی انواع داروی ضد اسید رانیتیدین موجود در بازار دارویی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش تمامی انواع داروی ضد اسید رانیتیدین موجود در بازار دارویی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید