آب و هوای شهر تورنتو و بهترین زمان سفر

به گزارش مجله سرگرمی، تورنتو یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شهرهای کانادا به شمار می‌آید. این شهر دارای آب و هوایی متغیر است و چهار فصل مجزا دارد. آب و هوای تورنتو بین گرم و مرطوب تا سرد و خشک متفاوت است و بسته به علاقه و سلیقه‌ی سفر شما، زمان‌های مختلفی از سال می‌تواند برای بازدید از این شهر مناسب باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های آب و هوای تورنتو و بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر زیبا می‌پردازیم تا سفری دلنشین و به یادماندنی داشته باشید.

آب و هوای شهر تورنتو و بهترین زمان سفر

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

آب و هوای تورنتو در بهار

بهار در تورنتو از اواسط ماه مارس تا اواخر ماه مه به طول می‌انجامد. در این فصل دما از 5 تا 15 درجه سانتی‌گراد متغیر است. البته سرمای زمستان همچنان در اوایل بهار احساس می‌شود و شب‌ها سرد هستند.

بهار بهترین زمان برای بازدید از پارک‌ها و مناطق طبیعی تورنتو است. در این فصل گل‌ها و درختان بهترین زیبایی خود را به نمایش می‌گذارند و پرندگان مهاجر به شهر برمی‌گردند.

High Park، جزیره‌ی Toronto و پارک‌های Riverdale و Edwards Gardens از زیباترین مکان‌های تورنتو در بهار هستند. همچنین می‌توانید از باغ وحش تورنتو در این فصل دیدن کنید و شاهد تولد حیوانات جدید در بهار باشید.

از جشنواره‌ها و رویدادهای مهم تورنتو در بهار می‌توان به جشنواره گل و گیاه Canada Blooms، جشنواره هنر Hot Docs و جشنواره موسیقی Canadian Music Week اشاره کرد.

آب و هوای تورنتو در تابستان

تابستان تورنتو از اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر به طول می‌انجامد. در این فصل هوا گرم و مرطوب است و دما به 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. تابستان‌های تورنتو معمولاً گرم و طولانی هستند.

بسیاری تابستان را بهترین زمان برای بازدید از تورنتو می‌دانند. در این فصل می‌توانید از سواحل دریاچه انتاریو و پارک‌های ساحلی شهر دیدن کنید. همچنین فعالیت‌هایی مثل قایق‌رانی، ماهی‌گیری و شنا در دریاچه از جذابیت‌های تابستان تورنتو هستند.

جزیره‌ی Toronto، سنت لارنس مارکت، دریاچه‌ی Ontario Place و آکواریوم Ripley's از مکان‌های محبوب تابستانی تورنتو محسوب می‌شوند. همچنین جشنواره موسیقی TD و کارناوال عروسکی تورنتو از رویدادهای مهم تابستانی این شهرند.

البته گرما و رطوبت تابستان ممکن است برای برخی مسافران ناراحت‌کننده باشد. بنابراین بهتر است سفر خود را برای ماه‌های خنک‌تر مثل ژوئن و سپتامبر برنامه‌ریزی کنید.

آب و هوای تورنتو در پاییز

پاییز از اواسط سپتامبر تا اواسط دسامبر به طول می‌انجامد. دما در پاییز معمولاً بین 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد است. طبیعت تورنتو در پاییز بسیار زیباست و برگ درختان به رنگ‌های متنوعی درمی‌آیند.

پاییز بهترین زمان برای دیدن رنگ‌های خیره‌کننده درختان و طبیعت تورنتو است. مناطقی مثل High Park، دره‌ی Humber و جزیره‌ی Toronto در پاییز بسیار زیبا هستند. همچنین می‌توانید از جشنوال محصولات و برداشت مزارع در اطراف تورنتو دیدن کنید.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، Nuit Blanche تورنتو و جشنواره غذایی Gourmet Food & Wine از رویدادهای جذاب پاییزی تورنتو هستند. البته باید توجه داشت که هوا در اواخر پاییز سردتر می‌شود.

آب و هوای تورنتو در زمستان

زمستان تورنتو از اواسط دسامبر تا اواسط مارس به طول می‌انجامد. در این فصل هوا بسیار سرد است و دما معمولاً به زیر صفر درجه می‌رسد. بارش برف سنگین است و برف‌ها تا اواسط آوریل هم باقی می‌مانند.

برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی، زمستان بهترین زمان برای سفر به تورنتو است. می‌توانید از فعالیت‌هایی مثل اسکی، اسنوبرد، پاتیناژ و هاکی روی یخ لذت ببرید.

مراکز اسکی تپه‌ای دون ویلی و بلو مانتین در نزدیکی تورنتو واقع شده‌اند. همچنین دریاچه انتاریو در زمستان یخ می‌زند و می‌توان روی آن اسکیت کرد.

جشنواره نور و فانوس در ماه فوریه و مارس از رویدادهای زیبای تورنتو در زمستان است. البته به خاطر سرمای شدید، زمستان ممکن است برای برخی مسافران چندان جذاب نباشد.

بهترین زمان سفر به تورنتو

همان‌طور که دیدید تورنتو در همه فصل‌ها زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارد. انتخاب بهترین زمان برای سفر به این شهر بستگی به سلیقه و علاقه‌ی شما دارد.

بهار و پاییز بهترین زمان‌ها برای دیدن مناظر طبیعی زیبای تورنتو هستند. تابستان زمان مناسبی برای فعالیت‌های ساحلی و لذت بردن از هوای گرم است. و در زمستان می‌توانید از ورزش‌های زمستانی لذت ببرید.

در کل بهتر است سفر خود را در بهار یا پاییز و اوایل تابستان برنامه‌ریزی کنید. زیرا هوا معتدل‌تر است و می‌توانید از طبیعت و جاذبه‌های تورنتو بهتر لذت ببرید. امیدواریم با این مقاله در مورد آب و هوا و بهترین زمان سفر به تورنتو اطلاعات مفیدی به دست آورده باشید و سفری خاطره‌انگیز به این شهر زیبا داشته باشید.

انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45974

به "آب و هوای شهر تورنتو و بهترین زمان سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای شهر تورنتو و بهترین زمان سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید